09:45 03/11
BYD: Νέα πτώση στις πωλήσεις τον Οκτώβριο - Σε χαμηλό 9μήνου βούτηξε η μετοχή
Η BYD ανακοίνωσε επίσης πτώση σχεδόν 33% στα κέρδη του τρίτου τριμήνου.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Η ανάπτυξη του τουρισμού, που έχει στηρίξει σημαντικά την ελληνική οικονομία, καθιστα αναγκαία την ενίσχυση βασικών και ανταγωνιστικών υποδομών, όπως είναι τα αεροδρόμια. Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρει ο αεροπορικός όμιλος Aegean, στην ετήσια έκθεση για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2015, με την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της κοινοπραξίας Fraport – Slentel για την ανάπτυξη και διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων αναμένεται να επιταχυνθούν οι απαραίτητες επενδύσεις και να επιτευχθεί σε 2-3 χρόνια σημαντική ποιοτική αναβάθμιση σε αυτές τις βασικές πύλες εισόδου της χώρας, με αποτέλεσμα την περαιτέρω βελτίωση των προοπτικών του τουρισμού, αλλά και της εμπειρίας των επιβατών.
Το προσφυγικό
Το προσφυγικό ζήτημα, υπό την αίρεση ότι δεν θα τεθεί εκτός διαχείρισης δεν θα μπορούσε να αποτελέσει σοβαρό πλήγμα για τον ελληνικό τουρισμό. Και αυτό διότι, όπως εκτιμά η εισηγμένη, η συνεχιζόμενη αναταραχή στις γειτονικές χώρες της μεσογειακής λεκάνης, δημιουργεί αδιαμφισβήτητα ρεύμα προς τις Ευρωπαϊκές χώρες, με την Ελλάδα να εμφανίζεται σαν ένας από τους δυνητικά ωφελούμενους προορισμούς.
"Υπό αυτές τις συνθήκες η όποια πιθανή μείωση της ζήτησης από την εσωτερική αγορά θα μπορούσε να εξισορροπηθεί από την αυξανόμενη ελκυστικότητα του ελληνικού προϊόντος, με την προϋπόθεση ότι οι συνθήκες στη χώρα παραμένουν ευνοϊκές και ζητήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια ή ενδεχομένως με τις αυξημένες ροές λόγω της προσφυγικής κρίσης τεθούν υπό διαχείριση” αναφέρεται.
Νέοι προορισμοί
Η Aegean εκτιμά ότι οι ανταγωνιστικές πιέσεις θα συνεχιστούν και το 2016, κυρίως στην αγορά εσωτερικού. Στο σύνολο της αγοράς αναμένει επίσης αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας από τους κύριους ανταγωνιστές της, ωστόσο η αύξηση αναμένεται να κυμανθεί σε χαμηλότερους ρυθμούς σε σχέση με το 2015.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της αεροπορικής, στρατηγική προτεραιότητα εξακολουθεί να αποτελεί η επένδυση στην εξωστρέφεια, και η προσφορά αυξημένης διασυνδεσιμότητας και ενίσχυσης της βάσης της Αθήνας. Η προσθήκη νέων προορισμών στο δίκτυο από την Αθήνα που δημιουργεί ευνοϊκές προϋποθέσεις αύξησης των εισερχόμενων τουριστικών ροών στην πόλη, όσο και η ενίσχυση της λειτουργιάς της Αθήνας σαν κόμβος αποφέρει πολλαπλά οφέλη τόσο για την οικονομία όσο και για την εταιρεία. Η σχετικά ηπιότερη εποχικότητα της βάσης της Αθήνας, η πιο αποτελεσματική χρήση των αεροσκαφών καθώς και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα λόγω δικτύου και μεγέθους της εταιρείας αποτελούν τους βασικούς λόγους περαιτέρω ανάπτυξης.
Σε ότι αφορά το δίκτυο, ο όμιλος, ήδη, παρέλαβε στις αρχές του έτους τρία νέα αεροσκάφη Airbus A320 και διαθέτει συνολικά 61 αεροσκάφη. Με την αυξημένη χωρητικότητα ο όμιλος θα προσφέρει για το 2016 σχεδόν 16,2 εκατ. θέσεις, 1,1 εκατ. θέσεις παραπάνω από το 2015 (αύξηση της τάξεως του 7%) σε συνολικά 111 διεθνής προορισμούς και 34 προορισμούς εσωτερικού. Το 2016 θα προστεθούν οι παρακάτω 14 νέοι προορισμοί σε 12 χώρες : Δουβλίνο, Νίκαια, Λιλ, Νάπολη, Μπάρι, Λουξεμβούργο, Άμστερνταμ, Λισαβόνα, Μαγιόρκα, Λουμπλιάνα, Τζέντα, Κρακοβία, Ρίγα και Σπλιτ.
Περιορισμός κόστους, αύξηση εσόδων
Η αεροπορική για τη φετινή χρονιά, σχεδιάζει:
-την ενίσχυση του σχεδιασμού του δικτύου ώστε να στηρίζει την διασυνδεσιμότητα δρομολογίων εσωτερικού και εξωτερικού.
-τον περαιτέρω περιορισμό του κόστους ανά μονάδα με κύρια έμφαση στο κόστος διανομής καθώς και στο συνολικό κόστος χρήσης αεροσκαφών (χρηματοδοτικό, λειτουργικό, παραγωγικότητα πτήσεων).
-τη δημιουργία επιπλέον εσόδων ανά επιβάτη από την διακριτή τιμολόγηση επιπρόσθετων υπηρεσιών, προσφέροντας περισσότερες επιλογές στους επιβάτες, την αύξηση των πωλήσεων υπηρεσιών τρίτων καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη και εκμετάλλευση του προγράμματος πιστότητας καθώς και περαιτέρω πρωτοβουλιών και καινοτόμων υπηρεσιών.
Μεγέθη-κλειδιά του 2015
Όσον αφορά τα μεγέθη-κλειδιά του 2015 διαμορφώνονται ως εξής:
-Η συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 20% σε χιλιομετρικές θέσεις σε σχέση με το 2014.
- Το σύνολο των επιβατών για το 2015 διαμορφώθηκε σε 11,6 εκ. παρουσιάζοντας αύξηση κατά 15% σε σχέση με το 2014.
- Ο μέσος συντελεστής πληρότητας παρέμεινε σταθερός στο 77%.
- Οι συνολικές πωλήσεις για το 2015 έφτασαν τα 983 εκατ. ευρώ από 912 εκατ.ευρώ το 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 8%.
- Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 111,2 εκατ. ευρώ από 118,8 εκατ. ευρώ για το 2014.
- Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 100,3 εκατ. ευρώ από 94,9 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
- Οι ταμειακές εισροές από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν στα 69,9 εκατ. ευρώ
- Διατηρήθηκε η υγιής κεφαλαιακή διάρθρωση με μηδενικό δανεισμό και υποχρεώσεις από συμβάσεις
χρηματοδοτικής μίσθωσης αεροσκαφών ύψους 55,4 εκατ. ευρώ ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα (152,9 εκατ. ευρώ), οι δεσμευμένες καταθέσεις (36,4 εκατ. ευρώ) μαζί με τα χρηματοοικονομικά στοιχεία διαθέσιμα προς πώληση (48,5 εκατ. ευρώ) ανήλθαν στα 237,8 εκατ. ευρώ.