Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 03-Μαρ-2016 08:39

    Αντίστροφη μέτρηση για Hellenic – Minoan

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Σε πλήρη εξέλιξη παραμένει η προσπάθεια του ομίλου Grimaldi να αυξήσει το ποσοστό του στην Hellenic Seaways. Με την άτυπη προθεσμία που θεωρητικά έχει δοθεί έως αύριο Παρασκευή, σε μετόχους μειοψηφίας της HSW προκειμένου να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για την πρόταση του ιταλικού ομίλου, οι διεργασίες εντείνονται σε πολλαπλά επίπεδα.
     
    Ο όμιλος Grimaldi που μέσω των Μινωικών Γραμμών (κατέχει ποσοστό άνω του 90%) αποτελεί τον δεύτερο, πίσω από την Τράπεζα Πειραιώς (ελέγχει άμεσα και έμμεσα ποσοστό 40,5%) μεγαλύτερο μέτοχο της HSW, πέτυχε προ ημερών να αγοράσει πακέτο μετοχών της εταιρείας που κατείχε η Interamerical (αντιστοιχούν στο 3,91% του μετοχικού κεφαλαίου) και να ανεβάσει το ποσοστό του στην HSW στο 37,5%.
     
    Παράλληλα, ξεκίνησε ευρύ κύκλο επαφών με θεσμικούς και ιδιώτες επενδυτές προκειμένου να αποκτήσει τις μετοχές του και διευρύνει τη συμμετοχή του στην ακτοπλοϊκή εταιρεία, προσφέροντας τίμημα 1,50 ευρώ για κάθε μετοχή της (μη εισηγμένης) HSW. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ύψος του προσφερόμενου τιμήματος σε ορισμένες διαπραγματεύσεις έχει ξεπεραστεί από τον ιταλικό όμιλο, στην προσπάθεια του να συγκεντρώσει επιπλέον μετοχές της Hellenic, κάτι που σε ένα βαθμό έχει επιτύχει.
     
    Την ίδια στιγμή, επιχειρείται η δημιουργία ενός "μπλόκ" μετόχων ώστε να λειτουργήσει ως ανάχωμα στις επεκτατικές διαθέσεις του ιταλικού ομίλου, με τη διοίκηση Αγαπητού να κρατά κλειστά χαρτιά και να ποντάρει στο επιτυχημένο turnaround της εταιρείας αλλά και στη στήριξη των επιλογών τους από τους μετόχους.
     
    Πάντως, η επιστολή Grimaldi προς τους μετόχους της HSW προκάλεσε αντιδράσεις στην αντίπερα όχθη, κυρίως διότι ανέφερε πως η Hellenic επί του παρόντος βρίσκεται σε στάδιο χρηματοοικονομικής αναδιάρθρωσης με τις πιστώτριες τράπεζες και "όπως είναι ευλόγως αναμενόμενο, αυτό θα εμποδίσει τη δυνατότητα της Hellenic να προβεί σε διανομή μερίσματος για τα επόμενα χρόνια εξαιτίας των ανειλημμένων υποχρεώσεών της καθώς και των σημαντικών συσσωρευμένων ζημιών των τελευταίων χρόνων, οι οποίες ξεπερνούν το ποσό των 100 εκατ. ευρώ".
     
    Αντίθετα, η νυν διοίκηση σημειώνει πως  μετά την επιτυχημένη αναδιάρθρωση των δανείων πέρυσι τον Ιούνιο, η HSW πέρασε σε κερδοφορία μετά από 4 χρόνια ζημιών και το 2015 εκτιμάται ότι πέτυχε κέρδη EBITDA 23 εκατομμυρίων ευρώ. Ταυτόχρονα, υλοποιεί πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου, ενώ έχει ήδη επεκταθεί με νέα δρομολόγια στο Βόρειο Αιγαίο και βρίσκεται σε πορεία σταθερής ανάπτυξης. Εάν, δε, ληφθούν υπόψη οι προβλέψεις για το 2016 που κάνουν λόγο για λειτουργική κερδοφορία 30 εκατ., τότε η αξία της εταιρείας θα ανέρχεται στα επίπεδα των 300 εκατ. ευρώ.
     
     
    Σημείο κλειδί, πάντως, για τον σχεδιασμό του Grimaldi είναι η ένταξη της HSW στις Μινωικές Γραμμές, λειτουργικά και οικονομικά, κάτι που θα δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας και θα διασφαλίσει χρηματοοικονομική σταθερότητα. Επιπρόσθετα, οι Ιταλοί υποστηρίζουν πως η ισχυρή παρουσία των Μινωικών Γραμμών στο μετοχικό κεφάλαιο της HSW θα διασφαλίσει την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της τελευταίας και θα τη θωρακίσει προκειμένου να ξεπεράσει την οποιαδήποτε οικονομική δυσκολία παρουσιαστεί. Λειτουργικά, δε, οι δραστηριότητες των δύο εταιρειών είναι πλήρως συμπληρωματικές και καθώς δεν παρουσιάζονται επικαλύψεις, οι επικεφαλής του ιταλικού ομίλου θεωρούν πως υπάρχει μεγάλο περιθώριο για την εκμετάλλευση των συνεργιών που προκύπτουν.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ