09:45 03/11
BYD: Νέα πτώση στις πωλήσεις τον Οκτώβριο - Σε χαμηλό 9μήνου βούτηξε η μετοχή
Η BYD ανακοίνωσε επίσης πτώση σχεδόν 33% στα κέρδη του τρίτου τριμήνου.
Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Στα... φτερά της Aegean Airlines ποντάρουν για το 2016 οι μεγάλες ελληνικές χρηματιστηριακές. Η μετοχή της αεροπορικής εταιρείας, από τις ελάχιστες του FTSE25 που δεν ακολούθησε τη φθίνουσα πορεία της αγοράς το 2015 (ΓΔ: -23%) συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων επενδυτικών επιλογών τριών από τις μεγαλύτερες εγχώριες ΑΧΕΠΕΥ για τη χρονιά που διανύουμε.
Υπό την αίρεση ότι το ευρύτερο οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον δεν θα επιδεινωθεί, σε σημείο που θα πληγούν κρίσιμοι κλάδοι όπως ο τουρισμός, και παρά την αβεβαιότητα που δημιουργεί η καθυστέρηση για την πρώτη αξιολόγηση του προγράμματος, οι Euroxx, Eurobank Equities και Alpha Finance εκτιμούν πως η μετοχή της Aegean μπορεί να αποτελέσει μια ισχυρή επενδυτική επιλογή. Όπως εξηγούν, η πτώση της τιμής του πετρελαίου και οι εκτιμήσεις πως θα παραμείνει για σημαντικό χρονικό διάστημα σε χαμηλά επίπεδα, η αναμενόμενη θετική πορεία του τουρισμού και το 2016, ο ισχυρός ισολογισμός και η υψηλή μερισματική απόδοση αποτελούν ορισμένους από τους παράγοντες που συνηγορούν για την επιλογή τους.
Με τον τίτλο να βρίσκεται στα διαπραγμάτευση στα επίπεδα των 7 ευρώ (κλείσιμο 2/2 στα 7,03 ευρώ), η Alpha Finance δίνει μια από τις υψηλότερες τιμές-στόχους για τη μετοχή, ανεβάζοντας τον πήχη στα 9,6 ευρώ (περιθώριο ανόδου 37%) και δίνοντας σύσταση "strong buy”. Η ΑΧΕΠΕΥ σημειώνει σε σχετικό report πως με ταμείο κοντά στα 200 εκατ. ευρώ (τα ταμειακά διαθέσιμα, συμπεριλαμβανομένων και των βραχυπρόθεσμων χρηματοοικονομικών επενδύσεων, διαμορφώθηκαν σε 302 εκατ. ευρώ στο τέλος Σεπτεμβρίου), υψηλά περιθώρια κέρδους, αυξημένη επιβατική κίνηση και χαμηλό πετρέλαιο, είναι δύσκολο η επιλογή αυτή να μην επαληθευτεί, εκτός εάν εξαιρετικά απρόβλεπτα γεγονότα συμβούν, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Η πίεση στα περιθώρια αναμένεται να συνεχιστεί, λέει η ΑΧΕΠΕΥ, όμως το αντιστάθμισμα είναι η υποχώρηση της τιμής του πετρελαίου. Η Alpha Finance επισημαίνει πως για το 2016 η Aegean σκοπεύει να αυξήσει το στόλο της με τέσσερα νέα αεροσκάφη που θα προσθέσουν περίπου 1,1 – 1,2 εκατ. θέσεις. Σημειώνεται πως το πρόγραμμα δρομολογίων το 2015 κάλυπτε ένα δίκτυο 134 προορισμών, 100 εξωτερικού και 34 εσωτερικού σε 42 χώρες, με 15 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, ήτοι 2 εκατ. περισσότερες από το 2014.
Εξίσου υψηλό στόχο δίνει και η Euroxx που "βλέπει” τη μετοχή της αεροπορικής εταιρείας στα 9,20 ευρώ. Όπως σημειώνεται στο report "Greek Equity Strategy", για την Aegean διατηρείται η θετική στάση παρά τα αυξανόμενα γεωπολιτικά ρίσκα και την κλιμάκωση του προσφυγικού ζητήματος. Επιπλέον, καθώς το πετρέλαιο αντιστοιχεί στο 28% του συνολικού λειτουργικού κόστους (9μηνο 2015), η υποχώρηση της τιμής του πετρελαίου αντισταθμίζει και την ενδυνάμωση του δολαρίου έναντι του ευρώ. Η Euroxx σημειώνει πως η μετοχή της Aegean βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με discount 20-50% έναντι των ομοειδών αεροπορικών και των low-cost carriers.
Αντίστοιχα, η Eurobank Equities με σύσταση "αγορά” και τιμή-στόχο τα 9,8 ευρώ (τον υψηλότερο μεταξύ των τριών), προσθέτει στο χαρτοφυλάκιο κύριων επενδυτικών επιλογών της τη μετοχή της Aegean (μαζί με Jumbo και ΟΤΕ). Η ΑΧΕΠΕΥ επισημαίνει πως με το πρώτο εξάμηνο να επηρεάζεται από σχετικά αδύναμα μακροοικονομικά στοιχεία, το 2016 αναμένεται να είναι ένα έτος δύο ταχυτήτων. Ως αποτέλεσμα, είναι πιθανό να παραμείνει η μεταβλητότητα εν μέσω της διαδικασίας της πρώτης αξιολόγησης και η μείωση του ρίσκου φαίνεται να είναι ο μόνος πιθανός καταλύτης για άνοδο. Υποθέτοντας ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη θα αποκατασταθεί μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, θεωρούμε πως υπάρχει περιθώριο για αύξηση της κερδοφορίας λόγω βελτίωσης των μακροοικονομικών στοιχείων από το δεύτερο εξάμηνο. Σε αυτό το περιβάλλον, οι αναλυτές της Eurobank Equities παραμένουν επιλεκτικοί και προτιμούν μετοχές με ισχυρά θεμελιώδη, όπως η Aegean (ισχυρές προοπτικές ζήτησης, χαμηλές τιμές πετρελαίου, άνω του 10% μερισματική απόδοση).
Να σημειωθεί, πάντως, πως η μετοχή προέρχεται από ένα ισχυρότατο ράλι που ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2013 και τα 2,5 ευρώ (όταν σχεδόν καμία ΑΧΕ δεν κάλυπτε την εταιρεία) και κορυφώθηκε στα επίπεδα των 7,5 ευρώ δύο φορές το 2014, μία στις αρχές καλοκαιριού του 2014 και ξανά στα τέλη της ίδιας χρονιάς. Έκτοτε η μετοχή έχει κινηθεί μεταξύ των 6 και 7,5 ευρώ, με υψηλό 52 εβδομάδων τα 7,8 ευρώ. Αποτελεί, τρόπον τινά, "στοίχημα" και για την ίδια τη μετοχή να ξεπεράσει τα 8 ευρώ που αποτελούν ισχυρότατη αντίσταση και να κινηθεί προς τα επίπεδα που τοποθετείται από τις ΑΧΕ.
Υπενθυμίζεται πως στο 9μηνο του 2015, η ΑΡΑΙΓ παρουσίασε αυξημένα κατά 8% ενοποιημένα έσοδα (792,2 εκατ. ευρώ) έναντι του 9μηνου του 2014 και καθαρά κέρδη μετά από φόρους 81,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 4%. Στο διάστημα αυτό, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 17% και ανήλθε σε 9,2 εκατ. επιβάτες, με την εταιρεία να προσθέτει συχνότητες και να εγκαινιάζει νέους προορισμούς. Σημειώνεται πως στο τρίτο τρίμηνο, σημαντικότερο του έτους από πλευράς εποχικότητας της ζήτησης, η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει την επιβατική κίνηση εξωτερικού κατά 29%, τα συνολικά έσοδα κατά 12% και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους κατά 7%.
Τα σχέδια για το 2016
Η Aegean, σύμφωνα με παρουσίαση του ομίλου τον περασμένο Δεκέμβριο, διαθέτει στόλο 58 αεροσκαφών έχοντας διπλασιάσει τους προορισμούς που εξυπηρετεί σε σχέση με τους 65 του 2012 (σήμερα 134). Διαθέτει 9 βάσεις σε όλη τη χώρα, έχοντας ισχυροποιήσει το hub των Αθηνών.
Σύμφωνα με την παρουσίαση, ο σχεδιασμός του 2016 προβλέπει πτητική δραστηριότητα από 61 αεροσκάφη, 16,2 εκατ. διαθέσιμες θέσεις (+1,1 εκατ. έναντι του 2015, με πρόβλεψη για κάλυψη της ζήτησης εάν απαιτηθεί) 145 προορισμούς (+14) και αύξηση της συχνότητας των πτήσεων προς υφιστάμενους προορισμούς.
nikos.chrissikopoulos@capital.gr