Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 30-Δεκ-2015 08:20

    Τι ψάχνει η Coca-Cola HBC στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, το ποσοστό του εμφιαλωμένου νερού στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων του ομίλου Coca-Cola HBC έφθανε μόλις στο 6%. Σήμερα, τα στοιχεία του ομίλου δείχνουν πως έχει υπερδιπλασιαστεί, φθάνοντας (σε όγκο) στο 18%, με την τάση να είναι αυξητική καθώς η στρατηγική του πολυεθνικού ομίλου σαφέστατα έχει επικεντρωθεί στην διεύρυνση του προϊοντικού μίγματος.

    Για τον όμιλο Coca-Cola HBC, που αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο εμφιαλωτή προϊόντων της The Coca-Cola Company παγκοσμίως και τον 1ο στην Ευρώπη, με παρουσία σε 28 χώρες, η αγορά του μεταλλικού νερού σαφέστατα αποτελεί σημείο αναφοράς σε αυτή τη στρατηγική. Στο πλαίσιο αυτό, στην πάροδο των ετών ο όμιλος έχει ολοκληρώσει σημαντικές εξαγορές, από τις Valser Mineralquellen σε Ελβετία, Dorna Apemin στη Ρουμανία και Gotalka στην Κροατία, αλλά και τις Vlasinka στη Σερβία και Fonti del Vulture στην Ιταλία, μεταξύ άλλων, με αποτέλεσμα να διαθέτει πάνω από 30 διαφορετικά brands προϊόντων νερού.

    Τώρα, η στρατηγική του ομίλου στρέφεται βορειότερα, στη Λιθουανία η Coca-Cola HBC εμφανίζεται να έχει έλθει σε συμφωνία για την εξαγορά της λιθουανικής επιχείρησης μεταλλικού νερού, Neptuno Vandenys. Πρόκειται για μια κίνηση που αποσκοπεί στην ενδυνάμωση της παρουσίας του ομίλου στην αγορά του νερού στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή, με προεκτάσεις και στην ρωσική αγορά. Όπως σημειώνει η Alpha Finance, με τις Βαλτικές Χώρες να αντιστοιχούν περίπου στο 1,3% του συνολικού όγκου πωλήσεων, η επίδραση αυτής της εξαγοράς μπορεί να είναι μικρή σε επίπεδο ομίλου αλλά σημαντική για τη συγκεκριμένη χώρα.

    Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, η Coca Cola HBC, μέσω της Coca-Cola HBC Lietuva, θα εισέλθει ως στρατηγικός επενδυτής στη Neptuno Vandenys που πέρυσι παρήγαγε 29 εκατ. λίτρα φυσικού μεταλλικού νερού το 2014. Στη διετία 2013 και 2014, η Neptuno Vandenys επεκτάθηκε σημαντικά και εκσυγχρόνισε τις παραγωγικές της εγκαταστάσεις, σθάνοντας να ελέγχει σήμερα το 1/5 της λιθουανικής αγοράς νερού.

    Ιδιοκτήτης της Neptuno Vandenys είναι ο Gintas Petrus που προχώρησε στη δημιουργία της εταιρείας το 1999. Πρώην στέλεχος της Baring Asset Management και της Creditanstalt Investment Bank Russia, με σπουδές στις ΗΠΑ, στα τέλη της δεκαετίας του 1999 διέβλεψε μια σημαντική ευκαιρία στη συγκεκριμένη αγορά και υλοποίησε μια επένδυση για την δημιουργία μονάδας κοντά στο Εθνικό Πάρκο Dzukija, περιοχή γνωστή για την ποιότητα των υδάτων της.

    Όπως ανέφερε ο Petrus σε τοπικά media, η δραστηριότητα της Neptuno Vandenys είχε φθάσει σε ένα σημείο που δεν μπορούσε να αναπτυχθεί με ίδιες δυνάμεις. Η συμφωνία με την Coca-Cola HBC αναμένεται να προσδώσει νέα δυναμική για την εταιρεία, η οποία, πέραν των άλλων, διαθέτει και σημαντική δραστηριότητα για private label εμφιαλωμένα νερά στη σκανδιναβική αγορά.

    Το 2014 οι πωλήσεις της Neptuno Vandenys αυξήθηκαν κατά 26%, στα 5,3 εκατ.ευρώ (από 4,24 εκατ.ευρώ το 2013), ενώ τα καθαρά της κέρδη αυξήθηκαν κατά 32,8% και διαμορφώθηκαν σε 1,9 εκατ.ευρώ, από 907 εκατ.ευρώ. Για το 2015, η εταιρεία αναμένει αύξηση πωλήσεων κατά 15 με 20%.

    Ν. Χρυσικόπουλος

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ