Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 30-Οκτ-2015 08:12

    Γιατί το 2016 είναι κομβική χρονιά για την Aegean

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Ιδιαίτερα σημαντική χρονιά θα είναι το 2016 για την Aegean, καθώς τα αποτελέσματα της πρώτης φάσης των μεγάλων επενδύσεων που πραγματοποίησε ο εισηγμένος αεροπορικός όμιλος κατά την τελευταία διετία, θα καταστούν ακόμη πιο εμφανή, αλλά και επειδή αναμένεται να έχει ωριμάσει η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος”. Προς στιγμήν, η εισηγμένη "κεφαλαιοποιεί” τα θετικά αποτελέσματα που δημιούργησε η συγχώνευση δι' απορρόφησης με την Olympic, στηρίζοντας την ανάπτυξή της για το 2016 σε τρεις πυλώνες.
     
    Νέοι προορισμοί, θέσεις και αεροσκάφη
     
    Πρώτον, στην ένταξη στο δίκτυό της 14 νέων προορισμών και έξι νέων χωρών (Ιρλανδία-Δουβλίνο, Γαλλία-Νίκαια και Λιλ, Ιταλία-Νάπολη, Μπάρι ή Παλέρμο, Λουξεμβούργο, Ολλανδία-Άμστερνταμ, Πορτογαλία-Λισαβόνα, Ισπανία-Πάλμα ντε Μαγιόρκα, Σλοβενία-Λιουμπλιάνα, Σ.Αραβία-Τζέντα, Πολωνία-Κρακοβία,Λιθουανία-Βίλνιους και Κροατία-Σπλιτ). Συνολικά, η αεροπορική θα προσφέρει την επόμενη χρονιά 101 προορισμούς από την Αθήνα από τους οποίους οι 71 είναι διεθνείς. Ταυτόχρονα, το 2016 το σύνολο των προορισμών θα διαμορφωθεί σε 145.  Στόχος της αεροπορικής είναι μέχρι το 2023 ο αριθμός των συνολικών να διαμορφωθεί σε 170.
     
    Δεύτερον, τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο της επόμενης χρονιάς, η Aegean θα παραλάβει τρία νέα αεροσκάφη που αποτελούν μέρος της παραγγελίας, ύψους 300 εκατ. δολαρίων, επτά καινούργιων αεροπλάνων. Τον Ιούνιο, εν μέσω capital controls, η εταιρεία απέκτησε τρία ακόμη αεροσκάφη, ενώ τον Νοέμβριο θα παραλάβει ένα ακόμη. Την επόμενη χρονιά, ο στόλος της Aegean θα αριθμεί 61 αεροσκάφη, με στόχο αυτά, έως το 2023, να αυξηθούν στα 70. "Το 2016 θα φτάσουμε τα 61, το οποίο σημαίνει ότι σε 3 χρόνια θα καλύψουμε τα 2/3 της διαδρομής” ανέφερε, κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ο αντιπρόεδρος της εισηγμένης Ευτύχης Βασιλάκης.
     
    Τρίτον, την επόμενη χρονιά, η αεροπορική θα προσφέρει 1,1 εκατομμύρια περισσότερες θέσεις, με τον αριθμό των συνολικά διαθέσιμων θέσεων να διαμορφώνεται σε 16,2 εκατομμύρια. Από το 2013 έως και το 2016 η Aegean έχει αυξήσει κατά 4,3 εκατομμύρια τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων.
     
    Τα capital controls
     
    Το 2015, παρά την έντονη αστάθεια και τους κεφαλαιακούς ελέγχους, η χρονιά υπήρξε ισχυρή, όπως ανέφερε ο κ.Βασιλάκης, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 11,6 εκατ. επιβάτες, μέγεθος ιστορικό υψηλό. Φέτος, η εταιρεία δημιούργησε 2 εκατ. επιπρόσθετες θέσεις, ενώ οι κρατήσεις που χάθηκαν, λόγω των κεφαλαιακών ελέγχων, επέστρεψαν από τον Αύγουστο. Τα capital controls δεν επηρέασαν σοβαρά τη χωρητικότητα των πτήσεων επειδή τα εισιτήρια είχαν πωληθεί πριν κλείσουν οι τράπεζες. Ταυτόχρονα, η εταιρεία προχώρησε εκείνη την περίοδο σε μείωση της τιμής των εισιτηρίων εσωτερικού, τονώνοντας την εγχώρια ζήτηση. Βέβαια, σε χρηματοοικονομικό επίπεδο, η κίνηση αυτή ενδεχομένως να επηρεάσει την απόδοση των εγχώριων πτήσεων, όπως έχει αναφέρει ο κ. Βασιλάκης, κατά την τηλεδιάσκεψη αναλυτών για τα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου.

    Η συγχώνευση έριξε τις τιμές, αύξησε την κίνηση
     
    Παράλληλα, ύστερα από δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, τα επιχειρήματα όσων είχαν ταχθεί κατά του deal της Aegean με την Olympic φαίνεται ότι έχουν καταρριφθεί. Και αυτό επειδή οι θέσεις εργασίας του αερομεταφορέα αυξήθηκαν κατά 700, συγκριτικά με τον Οκτώβριο του 2013, ενώ θα ανέλθουν συνολικά στις 3.000 το καλοκαίρι του 2016.
     
    "Από το ’13 και μετά που γίνεται η εξαγορά της Olympic Air από την Aegean και με τη δική μας την προσπάθεια η οποία έχει φέρει περίπου 1.000.000 παραπάνω επιβάτες στο εσωτερικό τα τελευταία τρία χρόνια και με την παρουσία και άλλων αεροπορικών εταιριών, η κίνηση αρχίζει και ανακάμπτει πάρα πολύ έντονα to 2013 και το 2014. Και ουσιαστικά φτάνουμε το 2015 να έχουμε υψηλότερη κίνηση εσωτερικού από ότι είχαμε το 2009 αλλά με ναύλους τουλάχιστον για την εταιρία μας 35% μειωμένους” σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.
     
    Σύμφωνα με ενδεικτικούς προορισμούς που παρουσίασε, χθες, η διοίκηση της Aegean, οι ναύλοι, κατά το διάστημα 2013-2015, μειώθηκαν από 8% στο δρομολόγιο Αθήνα-Κάρπαθος, μέχρι 38% στο Αθήνα- Κεφαλλονιά. Ταυτόχρονα, η κίνηση στα δύο αυτά δρομολόγια ενισχύθηκε κατά 62% και 84%, αντίστοιχα.
     
    "Νομίζω ότι και η εξαγορά αλλά και ο ανταγωνισμός έχουν βοηθήσει, με την ανάπτυξη που έχουν φέρει, να αυξηθεί πάλι η κίνηση και εδώ νομίζω ότι είναι και το βασικό στοίχημα που κερδίσαμε απέναντι και στην ηθική υποχρέωση που είχαμε στην αγορά μετά την εξαγορά της Ολυμπιακής” πρόσθεσε.
     
    Και πέραν των παραπάνω, σε επίπεδο εθνικής οικονομίας, η συγχώνευση της Olympic με την Aegean "σφράγισε” την μαύρη τρύπα που δημιουργούσε στα δημόσια οικονομικά η πρώην Ολυμπιακή, της οποίας η λειτουργία στοίχιζε στο Δημόσιο 350 εκατ. ευρώ, ετησίως.

         Τα μεγέθη της Aegean


     
    Οι υποδομές
     
    Αναφορικά με τις υποδομές, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Aegean, είναι αναγκαίο να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. "Η σύμβαση αυτή προβλέπει ανταγωνιστικές χρεώσεις, που είναι κάτι που ενδιαφέρει βεβαίως τις αεροπορικές, αλλά και τους επιβάτες, αλλά και τον τουρισμό [...] Άρα λοιπόν, είναι πια επιτακτική ανάγκη να γίνει αυτή η ιδιωτικοποίηση, να ολοκληρωθεί, να λειτουργήσει, να γίνουν αυτές οι επενδύσεις και το κράτος να έχει το χρόνο και τα χρήματα να επενδύσει στα άλλα αεροδρόμια που θα κρατήσει, τα οποία είναι αρκετά. ” ανέφερε. Οι επενδύσεις σε αεροναυτιλία είναι σημαντικές, όπως ο ίδιος εξήγησε, διότι φέτος καταγράφηκαν δυόμιση φορές παραπάνω καθυστερήσεις από το σύνολο των αεροπορικών, οι οποίες σχετίζονται με την αεροναυτιλία.
     
    Εξίσου σημαντική, κατά τον κ. Βασιλάκη, είναι η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος”, η οποία θα μπορούσε να φέρει μείωση στις χρεώσεις.
     
    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ