18:51 10/09
Τουρκία και Ιταλία ενώνουν δυνάμεις: Η Saipem ξεκινά την γ' φάση του πρότζεκτ φυσικού αερίου στον Εύξεινο Πόντο
Η Τουρκία επενδύει 1,5 δισ. δολάρια στο υπεράκτιο κοίτασμα φυσικού αερίου Sakarya.
Αντίστροφη μέτρηση για την καθιέρωση μιας ενιαίας εμπορικής μάρκας για OTE και COSMOTE. Η προετοιμασία της εταιρείας για το επερχόμενο rebranding, από την απλοποίηση των διαδικασιών που αφορούν στον πελάτη έως τη διαμόρφωση των εμπορικών προτάσεων, είναι ήδη σε εξέλιξη, ενώ η αποκάλυψή τους αναμένεται σύντομα με το επίσημο λανσάρισμα.
Όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία, η μάρκα COSMOTE θα "ντύσει" σύντομα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του Ομίλου σε σταθερή, κινητή και internet, όχι όμως με τη μορφή που έχει σήμερα, αλλά με ανανεωμένο λογότυπο. Μια πρώτη γεύση του νέου λογοτύπου δόθηκε τον περασμένο Ιούνιο, στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με τον επικεφαλής του ομίλου, Μιχάλη Τσαμάζ. Το νέο "COSMOTE" είναι μοντέρνο, είναι πράσινο-μπλε και αναδεικνύει την παρουσία του ΟΤΕ.
Σύμφωνα με την εταιρεία, στόχος του κοινού brand είναι η ακόμη καλύτερη εμπειρία του πελάτη. Με το νέο εμπορικό σήμα, οι καταναλωτές θα απολαμβάνουν ολοκληρωμένες λύσεις για το σύνολο των τηλεπικοινωνιακών αναγκών τους, με απλό, κατανοητό και ενιαίο τρόπο. Το μέγεθος, η τεχνογνωσία και η εμπειρία του Ομίλου ΟΤΕ θα συνεχίσουν να αποτελούν εγγύηση για την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών υπό την ενιαία πλέον εμπορική ονομασία.
Φυσική εξέλιξη
Με την καθιέρωση ενιαίας εμπορικής μάρκας, αναφέρουν στελέχη του, ο Όμιλος ΟΤΕ δεν εφευρίσκει τον τροχό. Αντίθετα, η τάση στην αγορά τηλεπικοινωνιών είναι οι πάροχοι να προσφέρουν στους πελάτες τους ολοκληρωμένα προϊόντα και υπηρεσίες επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα δίκτυα σταθερής και κινητής εξελίσσονται προκειμένου να είναι δυνατή η προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών σύγκλισης. Μεγάλοι τηλεπικοινωνιακοί κολοσσοί όπως η Telefonica και η France Telecom ακολουθούν την ίδια πρακτική σε επιμέρους αγορές όπου δραστηριοποιούνται.
Μάλιστα, στη περίπτωση του ΟΤΕ, η καθιέρωση ενιαίας εικόνας για τις εμπορικές προτάσεις χαρακτηρίζεται ως "φυσική εξέλιξη" της ολοκλήρωσης του μετασχηματισμού του. Τα τελευταία χρόνια, ο ΟΤΕ υλοποίησε ένα πολυεπίπεδο πρόγραμμα με στόχο το μετασχηματισμό του σε μια σύγχρονη, βιώσιμη και ανταγωνιστική εταιρεία που τοποθετεί τον πελάτη στο επίκεντρο. Εκσυγχρόνισε τα συστήματά του, απλοποίησε διαδικασίες και δομές, ενίσχυσε τις εμπορικές του προτάσεις, εκπαίδευσε τους ανθρώπους του ώστε να παρέχουν καλύτερη εξυπηρέτηση. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η λειτουργική ενοποίηση των δραστηριοτήτων σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.
"Ο πελάτης θέλει ένα κοινό σημείο αναφοράς"
Για το θέμα αυτό, ο Chief Operating Officer του Ομίλου ΟΤΕ, κ. Ζαχαρίας Πιπερίδης, δήλωσε στο Capital.gr πως "κάνουμε πάντα ό,τι είναι καλύτερο για τον πελάτη μας. Αυτό είναι το κριτήριο. Ο πελάτης θέλει ένα κοινό σημείο αναφοράς και σε αυτή την κατεύθυνση έχουμε δουλέψει, βελτιώνοντας τις δομές και τις διαδικασίες μας. Με την κοινή εμπορική μάρκα πάμε ένα βήμα παρακάτω για να προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις για το σύνολο των τηλεπικοινωνιακών αναγκών των καταναλωτών, πιο απλά και κατανοητά". Στην ερώτηση γιατί οι δύο εταιρείες δεν ενώνονται και νομικά, ο κ. Πιπερίδης ξεκαθάρισε ότι "η αλλαγή αφορά αποκλειστικά το εμπορικό μας "πρόσωπο”", προσθέτοντας: "δεν αλλάζει απολύτως τίποτα για τις εταιρείες ΟΤΕ και COSMOTE, οι οποίες θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν ως διαφορετικές νομικές οντότητες. Σημασία έχει τι, στην εκάστοτε περίσταση, έχει επιπλέον όφελος για την εμπειρία που ο πελάτης αποκομίζει".
Ερωτηθείς, επίσης, για το εάν η καθιέρωση ενός brand για όλες τις προτάσεις του Ομίλου σε σταθερή, κινητή και internet είναι το πρώτο βήμα για μετέπειτα υιοθέτηση του brand "Τ", ο κ. Πιπερίδης δεν άφησε περιθώρια συζήτησης: "Στην Ελλάδα, ο ΟΤΕ και η COSMOTE είναι καθιερωμένες μάρκες που απολαμβάνουν την προτίμηση και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Σε αυτές τις αξίες θέλουμε να χτίσουμε. Στόχος είναι να κερδίσουμε, εκτός από την εμπιστοσύνη, και την αγάπη των καταναλωτών. Με τη νέα κοινή εμπορική μάρκα, που αναδεικνύει την παρουσία και του ΟΤΕ και της COSMOTE, ενώνουμε τις δυνάμεις δυο δυνατών μαρκών σε μια".
Η αλλαγή του εμπορικού προσώπου του ομίλου και η καθιέρωση μίας κοινής μάρκας, είναι μία ακόμη επένδυση με επίκεντρο τον πελάτη. Την προηγούμενη πενταετία ο όμιλος ΟΤΕ επένδυσε 2 δισ. ευρώ σε υποδομές σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, ενώ για την τρέχουσα τετραετία, υλοποιεί ευρύ επενδυτικό πλάνο ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Οι επενδύσεις αυτές χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από ίδια κεφάλαια του ομίλου ΟΤΕ. Τα Δίκτυα Νέας Γενιάς, θεωρούνται σημαντικός μοχλός για την ανάπτυξη και την υποστήριξη της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας.
Χάρη σε αυτές τις επενδύσεις, ο όμιλος διαθέτει σήμερα υπηρεσίες VDSL σε περισσότερο από το 30% των συνδρομητικών γραμμών του. Αυτό σημαίνει πως πάνω από 1,4 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις έχουν ήδη πρόσβαση σε ταχύτητες internet έως 50 Mbps. Στην κινητή τηλεφωνία αντίστοιχα, η COSMOTE είναι Νο1 σε πληθυσμιακή κάλυψη 4G στην Ελλάδα, προσφέροντας υπερυψηλές ταχύτητες mobile internet σε πάνω από το 77% του πληθυσμού. Στις αρχές του 2015, προχώρησε και στην εμπορική διάθεση δικτύου 4G+, τεχνολογίας LTE Advanced, διαθέτοντας εμπορικά ταχύτητες έως και 300Mbps, ενώ ήδη έχει προχωρήσει σε πιλοτικές δοκιμές για τη διάθεση ταχυτήτων έως 375Mbps.
Νίκος Χρυσικόπουλος