14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Αποτελέσματα που θα υπερβούν τις αρχικές προβλέψεις εκτιμά ο επικεφαλής της Alumil Μυλωνάς κ. Γιώργος Μυλωνάς, ότι θα έχει η εταιρεία, ενώ σε συνέντευξή του στο Capital.gr σημειώνει ότι οι πωλήσεις στο 3μηνο τρέχουν με ρυθμό 33%. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος -έχει και αυτή την ιδιότητα ο κ. Μυλωνάς- δηλώνει λάτρης της Θεσσαλονίκης και πιστεύει ότι η απόσταση από την Αθήνα μπορεί να δημιουργεί κάποια μειονεκτήματα, ωστόσο δεν αποτελεί πρόβλημα για την ανάπτυξης της εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά το πρόβλημα που δημιουργήθηκε στη Ρουμανία με την εισαγωγή της θυγατρικής Alumil Rom, υποστηρίζει ότι δεν υπήρχε κάποιο ουσιαστικό θέμα, ενώ αποδίδει την καθυστέρηση σε νομοθετικό κενό που υπήρχε στην χώρα.
Αναφορικά με τις απόψεις που είχε εκφράσει στο παρελθόν, ως πρόεδρος του ΣΒΒΕ, σχετικά με την αντιμετώπιση της ανεργίας υποστηρίζει ότι "δεν μπορούμε να σφυρίζουμε αδιάφορα σε πραγματικά προβλήματα και κάτι πρέπει να κάνουμε για να πάρουν ανάσα οι περιοχές που πλήττονται".
Συνέντευξη στον Θανάση Παπαδή
- Κύριε Μυλωνά, πως ξεκινήσατε την Alumil;
Η Alumil δημιουργήθηκε μετά από την αποχώρηση του πατέρα μου και εμού από την εταιρεία που είχε μαζί με τον θείο μου και είχε το ίδιο αντικείμενο με την Alumil, δηλαδή προφίλ αλουμινίου. Ένας από τους λόγους της αποχώρησης ήταν ότι εγώ πίστευα ότι θα έπρεπε να αναπτύξουμε προϊόντα τα οποία θα μπορούν να κάνουν διεθνή καριέρα και τα οποία θα έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά που υπήρχαν στην ελληνική αγορά. Τουλάχιστον αυτό σκεφτόμασταν όταν ξεκινήσαμε αυτή την συζήτηση γύρω στο 1983.
Ο τρόπος λοιπόν με τον οποίο θέλαμε να βγούμε στις αγορές και τα προϊόντα που θέλαμε να βγάλουμε μας έφερε σε εσωτερική αντίθεση και έτσι αποχωρήσαμε από την εταιρεία και δημιουργήσαμε την Alumil.
- Όταν δημιουργήσατε την εταιρεία πιστεύατε ότι θα πάτε τόσο καλά και ότι θα γίνεται μία πολυεθνική;
Όχι δεν το φανταζόμουν αυτό όταν ξεκινήσαμε και για τον λόγο αυτό έχω σταματήσει να λέω μέχρι που μπορούμε να φτάσουμε.
- Από εδώ και πέρα τι μπορούμε να περιμένουμε;
Η οργάνωση της εταιρείας γίνεται έτσι ώστε σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό να ενσωματώνει παροχή υπηρεσιών πάνω στο αντικείμενό μας, δηλαδή στα συστήματα αλουμινίου για αρχιτεκτονικές χρήσεις. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε πλέον να βγούμε σε όλον τον κόσμο, χωρίς να υπάρχει γεωγραφικός περιορισμός και να ζούμε με το άγχος πότε θα φτάσουν τα προϊόντα μας και θα είναι έγκαιρη η παράδοσή τους κ.λ.π. Η οργάνωση της εταιρείας έχει γίνει με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μπορούμε σε κοντινές περιοχές, όπως για παράδειγμα στα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου να δίνουμε προϊόν από τις παραγωγικές μας μονάδες. Στις άλλες περιοχές έχουμε φτιάξει τις θυγατρικές μας έτσι, ώστε να παρέχουν υπηρεσίες στην εκτέλεση μεγάλων έργων και μεγάλων projects που έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, να παράγουν τα προϊόντα επιτόπια. Δηλαδή για παράδειγμα, πάμε στην Ινδία και λέμε και σε κάποιες τοπικές επιχειρήσεις, ότι θα φτιάξετε τα προϊόντα για λογαριασμό μας, με τις δικές μας προδιαγραφές, ενώ την ευθύνη για την εκτέλεση του έργου θα την έχει η Alumil.
Αυτό που κάνει η εταιρεία είναι να δημιουργεί ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών – τεχνικών που στηρίζονται στο τμήμα υποστήριξης πελατών της Alumil και έτσι ασχολούμαστε με έργα σε όλο τον κόσμο, Ασία, Αυστραλία, ΗΠΑ, παντού.
- Που έχετε παραγωγικές μονάδες αυτή την στιγμή;
Κατά βάση στα Βαλκάνια, στην Ελλάδα, την Αλβανία, τη Ρουμανία, τη Σερβία, τη Βουλγαρία, τη Βοσνία, όπου και διαθέτουμε μεγάλες παραγωγικές μονάδες.
- Υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία μονάδων και σε άλλα μέρη του κόσμου, ακόμη και εκτός Ευρώπης;
Έχουμε κάτι στο νου μας, αλλά αυτή την στιγμή και για τα επόμενα δύο χρόνια, αποφασίσαμε ότι δεν χρειάζεται να επενδύσουμε επιπλέον, αλλά θα δώσουμε βάρος στο εμπορικό κομμάτι και στην παροχή υπηρεσιών, έτσι ώστε να προετοιμάσουμε τις αγορές στις οποίες σκεφτόμαστε κάποια στιγμή στο μέλλον να κάνουμε και επενδύσεις.
- Πως βλέπετε τα αποτελέσματα του 2007;
Δεν μπορώ να είμαι απόλυτα συγκεκριμένος και αυτό διότι οι θυγατρικές μας στις άλλες χώρες, όπως η Βοσνία και η Αλβανία, που πλέον λειτουργούν όλες με τα διεθνή λογιστικά πρότυπα και με τον έλεγχο της Ernest Yung, παρουσιάζουν καθυστερήσεις στη συλλογή στοιχείων και αυτό είναι φυσιολογικό.
Βέβαια μπορώ να σας πω ότι οι πωλήσεις σε επίπεδο 3μηνο δείχνουν αύξηση κατά 33% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2006.
- Θα διατηρηθεί αυτή η τάση;
Δύσκολη η απάντηση. Δεν ξέρω αν θα μείνει σε αυτά τα ποσοστά αλλά είναι σίγουρο ότι τα αποτελέσματά μας θα είναι καλύτερα των αρχικών μας προβλέψεων για το 2007.
- Τι εκτιμήσεις μπορείτε να κάνετε για την επόμενη 3ετία σε ό,τι αφορά την πορεία των εξαγωγών;
Στόχος μας είναι το 70% του τζίρου μέσα στην επόμενη 3ετία να γίνεται εκτός Ελλάδος.
- Είστε η μοναδική εταιρεία στον κλάδο με τόσο μεγάλη εξωστρέφεια;
Μοναδική δεν είμαστε, αφού υπάρχουν και άλλες επιχειρήσεις στον κλάδο που δίνουν βάρος στην ανάπτυξή τους εκτός Ελλάδος, αλλά αναμφίβολα είμαστε μακράν η πρώτη εταιρεία.
- Με την εισαγωγή της Alumil Rom στο Χρηματιστήριο του Βουκουρεστίου τι ακριβώς έγινε;
Δεν υπήρξε ουσιαστικό πρόβλημα. Παρουσιάστηκε μεγάλη ζήτηση για τις μετοχές της Alumil, όποτε η ζήτηση γιγαντώθηκε την τελευταία ημέρα της δημόσιας εγγραφής και το σύστημα δεν ήταν δυνατό να διεκπεραιώσει όλες τις εντολές μέχρι την καταληκτική ώρα. Έτσι δόθηκε εντολή να παραταθεί αυτό το διάστημα. Όμως στο διάστημα της παράτασης δεν ήταν σε θέση κάποιος να πει αν ήταν πραγματικές οι εγγραφές ή εικονικές. Η υπερκάλυψη ήταν 14 φορές, ενώ στο τέλος έκλεισε με 16. Το πρόβλημα λοιπόν δημιουργήθηκε με το ότι οι αρχές δεν ήταν σίγουρες αν οι 2 επιπλέον φορές ήταν πραγματικές ή είναι "αέρας". Όμως οι αρχές δεν είχαν αντιμετωπίσει ξανά τέτοιο φαινόμενο και ως εκ τούτου δεν είχαν την νομοθεσία να το αντιμετωπίσουν. Επιπλέον το Χρηματιστήριο και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έδειχναν μία καχυποψία ο ένας για τον άλλον και κανένας δεν έπαιρνε την ευθύνη να πει δώσει λύση. Και έτσι δημιουργήθηκε το πρόβλημα, το οποίο δεν είχε καμία απολύτως σχέση με την Alumil. Τελικά λύθηκε με έναν τρόπο ο οποίος θεωρώ ότι θα έπρεπε να είχε υιοθετηθεί από την πρώτη στιγμή. Τώρα βέβαια αν συμβεί κάτι ανάλογο για εταιρεία που θα μπει στην Χρηματιστήριο του Βουκουρεστίου έχουν την νομοθεσία να δώσουν λύσεις. Έπαθαν και έμαθαν λοιπόν.
- Ποια είναι η πορεία της μετοχής;
Είναι πάρα πολύ καλή. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ειδικά από ξένους, οι οποίοι και ενδιαφέρονται μέσω της Alumil και για την Ελλάδα. Βέβαια το μεγαλύτερο ενδιαφέρον προέρχεται από τους επενδυτές της Ρουμανίας που δεν είναι στην Ελλάδα.
- Ως πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, έχετε εκφράσει κάποιες απόψεις οι οποίες προκάλεσαν θύελλα διαμαρτυριών. Τις ασπάζεστε ακόμη;
Είχα πει ότι σε κάποιες περιοχές που η ανεργία ξεπερνάει κάποια όρια να μην ισχύουν οι Εθνικές Συλλογικές Συμβάσεις, αλλά να γίνονται ειδικές ρυθμίσεις για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα ώστε να μπορέσουν οι περιοχές αυτές να πάρουν μία ανάσα. Για παράδειγμα όταν σε μία περιοχή η ανεργία φτάσει το 40% δεν μπορούμε να επιμένουμε και να λέμε ότι δεν συμβαίνει τίποτε και να μείνουν τα πράγματα ως έχουν. Οι συζητήσεις μερικές φορές έχουν ξεφύγει και κάποιοι δεν μπορούν να καταλάβουν τις ιδιαιτερότητες μιας περιοχής. Και αυτό από ότι θυμάμαι είχε ξεκινήσει από το πρόβλημα στην περιοχή της Έδεσσας , τα οποία υπάρχουν ακόμη.
- Πως κυλάει μία συνηθισμένη ημέρα σας;
Στη δουλειά. Αντίθετα από ό,τι πιστεύουν οι εργαζόμενοι, ότι καθόμαστε στα γραφεία μας και καπνίζουμε τα πούρα μας με ένα ουίσκι στο χέρι, εγώ ούτε καπνίζω, ούτε πίνω και δουλεύω μίνιμουμ 12 ώρες την ημέρα.
- Το γεγονός ότι είσαστε μακριά από την Αθήνα που καλώς ή κακώς εκεί είναι τα κέντρα αποφάσεων σας δημιουργεί κάποιο πρόβλημα;
Πρόβλημα όχι, αλλά σίγουρα είναι μειονέκτημα.
- Έχετε σκεφτεί να μεταφέρεται τα γραφεία σας στην Αθήνα;
‘Όχι. Γιατί είμαι ερωτευμένος με την Θεσσαλονίκη. Και επιπλέον διότι το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς μας είναι στο εξωτερικό. Θα με εξυπηρετούσε η Αθήνα μόνο ως προς το γεγονός ότι έχει περισσότερες πτήσεις προς το εξωτερικό από ότι η Θεσσαλονίκη.
- Αν σας έβρισκε κάποιος και σας ρωτούσε "γιατί να αγοράσω Alumil"; Τι θα του απαντούσατε;
Να σκεφτεί γιατί οι ξένοι θεσμικοί δίνουν τέτοια υψηλή τιμή για την μετοχή της Alumil στην Ρουμανία.
- Στην Ελλάδα τι ποσοστό έχουν οι ξένοι;
Περίπου 12% – 14%.
- Τι γίνεται με το project στο Κιλκίς;
Γίνεται μία μεγάλη επένδυση στο Κιλκίς στην οποία συμμετέχει και η Alumil και αφορά την παραγωγή πυγετών αλουμινίου, είναι δηλαδή χυτήριο που παράγει, την πρώτη ύλη δηλαδή που χρειαζόμαστε εμείς στα εργοστάσιά μας. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι αυτό τον μήνα έχουν μειωθεί από το 6% στο 3%, οι δασμοί εισαγωγής καθαρού αλουμινίου από το εξωτερικό, σημαίνει ότι δίνει δύο πλεονεκτήματα στην εταιρεία. Πρώτον μεγαλύτερη αυτάρκεια στην πρώτη ύλη και εύκολη τροφοδότηση της ανάπτυξής της που είναι πολύ μεγάλη σε μία εποχή που υπάρχει δυσκολία στο να βρει κανείς πρώτη ύλη και δεύτερον έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο κόστος, αφού σε τέτοια κλίμακα δεν υπάρχουν άλλες εταιρίες, για να εκμεταλλευτούν αυτό το πλεονέκτημα από την μείωση των δασμών και την εισαγωγή πρώτης ύλης.
- Ποια είναι η παραγωγή σας ικανότητα στην Ελλάδα σε σχέση με το σύνολο της παραγωγής σας;
Μαζί με την επένδυση που τελειώνει αυτή την περίοδο στην Ξάνθη θα έλεγα ότι παράγουμε το 60% των συνολικών μας πωλήσεων στην Ελλάδα.
- Με το ακίνητο της Soulis στην Λαμία τι εξελίξεις υπάρχουν;
Θα γίνει ξανά διαγωνισμός. Εμάς μας ενδιαφέρει το θέμα και θα ασχοληθούμε ξανά.