Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 29-Μαϊ-2015 08:46

    Κρίσιμο το επόμενο εξάμηνο για την Aegean

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου
     
    Η περίοδος αβεβαιότητας στην ελληνική οικονομία που ξεκίνησε τέλη της περασμένης χρονιάς και εντάθηκε κατά τους τελευταίους μήνες, δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει την Aegean. Η αεροπορική, μετά και την απορρόφηση της Olympic Air, κατάφερε να αντιμετωπίσει επιτυχώς την κρίση των τελευταίων τεσσάρων ετών. Το 2014 πέτυχε επιδόσεις – ρεκόρ έχοντας μεταφέρει 10,1 εκατ. επιβάτες -μέγεθος που δεν έχει καταγραφεί ποτέ στις εγχώριες αερομεταφορές- ενώ μέχρι και πριν από μερικούς μήνες οι παράγοντες του τουρισμού θεωρούσαν βέβαιο ότι ο μεγάλος πρωταγωνιστής της φετινής χρονιάς θα είναι ο τουρισμός. Ωστόσο, οι τετράμηνες αλυσιτελείς διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με την τρόικα και τα “ήξεις-αφίξεις” του Γιάννη Βαρουφάκη για τον ΦΠΑ έχουν δημιουργήσει σοβαρές ρωγμές στο “οικοδόμημα” του τουρισμού που στηρίζει το “καλο” σενάριο για την ελληνική οικονομία.
     
    Κρίσιμοι οι επόμενοι μήνες
     
    Μπορεί, προς στιγμήν, σύμφωνα με όσα φανερώνουν τα αποτελέσματα του εποχικά αδύναμου τριμήνου Ιανουάριος- Μάρτιος, οι επιδόσεις, σε επίπεδο ομίλου, να είναι βελτιωμένες (συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014) ως προς τον κύκλο εργασιών (+3%) και τη συνολική κίνηση από την κύρια βάση της Αθήνας (+26%). Ωστόσο, όλα θα κριθούν το διάστημα Ιούνιος-Οκτώβριος, με την αεροπορική να ξεκινά τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού τη σταδιακή παραλαβή των επτά νέων αεροσκαφών Airbus Α320 τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού.
     
    Κατά την πρόσφατη γενική συνέλευση,  ο αντιπρόεδρος του εισηγμένου αεροπορικού ομίλου Ευτύχης Βασιλάκης είχε διατυπώσει την επιφύλαξή του για τις επιδόσεις της φετινής χρονιάς, για τις οποίες, άλλωστε, οι προβλέψεις είναι αδύνατες όσο η συμφωνία δεν ολοκληρώνεται.
     
    Τη διαπίστωση αυτή συμμερίζονται οι αναλυτές ορισμένων από τις χρηματιστηριακές εταιρείες, με την Alpha Finance να αναφέρει-πριν από τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου- ότι “η επιβράδυνση της οικονομίας από τις εκλογές του Ιανουαρίου και η αρνητική δημοσιότητα που έλαβε η χώρα εξαιτίας των δίχως τέλος διαπραγματεύσεων θέτουν σε ρίσκο τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού”.
     
    Εξάλλου, σε έτερη ανάλυσή της, της 26ης Μαρτίου, η Alpha Finance διατύπωνε την εκτίμηση ότι εάν η κατάσταση δεν βελτιωθεί σύντομα, η αεροπορική ενδεχομένως να εξέταζε την μείωση των συχνοτήτων στις χειμερινές πτήσεις”.
     
    Ταυτόχρονα, σε σημερινή έκθεσή τους οι αναλυτές της Alpha Finance σημειώνουν ότι “με δεδομένη την αύξηση της χωρητικότητας εάν δεν υπήρχε η εξελισσόμενη οικονομική αβεβαιότητα στην Ελλάδα, θα παραμέναμε ισχυροί αγοραστές της μετοχής. Τώρα, φοβόμαστε ότι οι εκτιμήσεις μας ενδέχεται να έχουν ένα καθοδικό ρίσκο” σημειώνουν.
     
    Η Πειραιώς Securities κατέστησε ελαφρώς πιο συντηρητικές τις προβλέψεις της, συγκριτικά με το consensus (2-3 εκατ. ευρώ χαμηλότερα), τοποθετώντας για το 2015 το ebitdar (περιθώριο κερδοφορίας προ φόρων, τόκων, υποτίμησης, απόσβεσης και ενοικιάσεων), τα ebitda και τα καθαρά κέρδη σε 219 εκατ., 113 εκατ. και 70 εκατ. ευρώ, αντιστοίχως.
     
    Η Euroxx Securities, μειώνει τα κέρδη ανά μετοχή του 2015-2017 από 5% έως 10%, θεωρώντας ότι ο μέσος συντελεστής πληρότητας και το yield των εσόδων θα καταστούν περισσότερα συντηρητικά ως απόρροια της αυξανόμενης μακροοικονομικής αβεβαιότητας και του ενισχυμένου ανταγωνισμού. Σημειώνει ότι εάν η πολιτική -μακροοικονομική αβεβαιότητα συνεχιστεί, ενδεχομένως η Aegean να μην εφαρμόσει πλήρως την επιθετική στρατηγική επέκτασης. Υποβαθμίζει, ακόμη, την τιμή-στόχο σε 8,40 ευρώ από 9 ευρώ, ενώ εκτιμά ότι η τιμή της μετοχής διαπραγματεύεται με “discount” 30% συγκριτικά τόσο με τους  αντίστοιχους όσο και με τους χαμηλού κόστους αερομεταφορείς στην Ευρώπη.
     
    Παρόλ'αυτά, η χρηματιστηριακή διατηρεί την “ψήφο εμπιστοσύνης” προς την αεροπορική, λόγω των συμπαγών θεμελιωδών μεγεθών (κλείσιμο της Cyprus Airways, επενδύσεις σε νέα αεροσκάφη, ενίσχυση χωρητικότητας και προορισμών). Αλλά και εξαιτίας της δυναμικής του εσωτερικού τουρισμού που ενισχύεται από την πτώση του ευρώ και της καλής ρευστότητας που ανοίγει το δρόμο για υψηλότερη-μελλοντικά- διανομή μερίσματος.
     
     
    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ