Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 22-Μαϊ-2007 09:16

    Πως θα αναπτυχθεί η Jumbo σε Ελλάδα και Βαλκάνια

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Δημιουργία "μητροπολιτικών" καταστημάτων με επίκεντρο την Αττική και ανάπτυξη ισχυρού δικτύου καταστημάτων στη Βουλγαρία περιλαμβάνει ο σχεδιασμός της διοίκησης της Jumbo με στόχο την ενίσχυση του μεριδίου αγοράς της στις περιοχές όπου δραστηριοποιείται.

    Με την φράση "το πιάτο μας είναι γεμάτο για τα επόμενα πέντε χρόνια" στελέχη της εταιρείας οριοθετούν χρονικά τις προσεχείς κινήσεις στην ελληνική και βαλκανική αγορά. Στα Βαλκάνια, το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στη Σόφια έχει ανακοινωθεί ότι θα ανοίξει τον προσεχή Οκτώβριο και αναμένεται να είναι σε πλήρη λειτουργία την περίοδο των Χριστουγέννων όταν παραδοσιακά οι τζίροι της εταιρείας εκτοξεύονται.

    Σύμφωνα με στελέχη της Jumbo, η Βουλγαρία αποτελεί προτεραιότητα για την επέκταση στο εξωτερικό. Μετά τη δημιουργία του πρώτου καταστήματος που θα καλύπτει επιφάνεια 15 χιλ. τετραγωνικών και θα βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της Σόφιας, ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία και δεύτερου σημείου πώλησης εντός του 2008. Η τοποθεσία που θα βρίσκεται δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, αν και πληροφορίες φέρουν να εξετάζεται η χρήση χώρων στο εμπορικό κέντρο Sprider Eurocity που αναπτύσσει η εταιρεία Sprider του ομίλου Χατζηιωάννου στη Σόφια.

    Συνολικά, πρόθεση της εταιρείας είναι να δημιουργηθούν 8 με 9 καταστήματα στη βαλκανική χώρα. Η ανάπτυξη δικτύου στη Βουλγαρία θα αποτελέσει και "οδηγό" για την επέκταση στη Ρουμανία, η οποία όμως με βάση το σημερινό σχεδιασμό της διοίκησης θα πραγματοποιηθεί σε δεύτερο χρόνο. Ήδη στο Βουκουρέστι έχει αγοραστεί έκταση 46 στρεμμάτων, ενώ η διοίκηση της Jumbo εξετάζει την περίοδο αυτή την προσθήκη νέων ακινήτων στο χαρτοφυλάκιό της.

    Στην ελληνική αγορά, στόχος της εταιρείας είναι στο τέλος της επόμενης τριετίας να έχει ανεβάσει το μερίδιο αγοράς της στο 38% από 33% που είναι σήμερα. Έμφαση θα δοθεί στην Αττική, καθώς η παρουσία της αλυσίδας στην περιφέρεια θεωρείται επαρκής. Για να επιτευχθεί αυτό έχει αναθεωρηθεί το μοντέλο ανάπτυξης του δικτύου της και από μικρούς συγκριτικά χώρους αναπτύσσονται νέα "μητροπολιτικά" καταστήματα 10 χιλιάδων τετραγωνικών και άνω. Όπως εξηγούν οι άνθρωποι της Jumbo, ο λόγος για την αλλαγή αυτή προσανατολισμού έχει να κάνει με την δυνατότητα που προσφέρουν τα υπερ-καταστήματα στο να αναπτυχθεί πλήρως το product mix της εταιρείας.

    Πλέον, σημειώνουν τα στελέχη της Jumbo, η εταιρεία έχει ξεφύγει από το στενό χαρακτήρα της αλυσίδας παιχνιδιών και τα καταστήματά της περιλαμβάνουν είδη για όλα τα μέλη της οικογένειας, το σπίτι, τα κατοικίδια ακόμη και το… αυτοκίνητο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της HSBC, σήμερα το 33% των πωλήσεων του ομίλου προέρχεται από τα παιχνίδια, το 22% από τα παιδικά είδη, το 10% από τα είδη βιβλιοχαρτοπωλείου και το υπόλοιπο 35% από εποχιακά είδη σπιτιού. Συγχρόνως στόχος παραμένει να διατηρηθεί η τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας με μέση τιμή πώλησης των προϊόντων της τα 5 ευρώ.


    Έτσι μετά το υπερκατάστημα του Πειραιά (10.500 τ.μ.) που λειτουργεί εδώ και λίγες εβδομάδες, στο δίκτυο της εταιρείας θα προστεθούν τέσσερα ακόμη υπερκαταστήματα, εκ των οποίων ένα θα βρίσκεται στην Βαρυμπόμπη. Η HSBC στην έκθεσή της αναφέρει ότι η προσθήκη νέων καταστημάτων σχεδόν θα διπλασιάσει τις πωλήσεις της εταιρείας στην Αττική οι οποίες εκτιμώνται στα 180 εκατ.ευρώ το 2009 από 95,7 εκατ. ευρώ το 2005.

    Αλλά και στην Κύπρο όπου η εταιρεία διαθέτει σήμερα δύο σημεία πώλησης (μετά το κλείσιμο του πρώτου της καταστήματος), θα προστεθούν ακόμη δύο καταστήματα σε Λάρνακα και Λευκωσία.

    Οι αναλυτές της Marfin/Egnatia Sec. εκτιμούν ότι τα οικονομικά μεγέθη της Jumbo στο τέλος της τρέχουσας χρήσης θα ενισχυθούν από την ωρίμανσης της λειτουργίας νέων υπερκαταστημάτων και αναμένουν ότι τα περιθώρια κέρδους θα παραμείνουν υψηλά λόγω της αύξησης των πωλήσεων προϊόντων που εισάγει η εταιρεία από την Κίνα. Αν και τα λειτουργικά κόστη θα επιβαρυνθούν από την δημιουργία νέων υπερκαταστημάτων, η μείωση των φορολογικών συντελεστών αναμένεται, σύμφωνα με τους αναλυτές, ότι θα αντισταθμίσει αυτή την επιβάρυνση.

    Από την πλευρά της η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης του ομίλου κατά την τρέχουσα οικονομική χρήση (01.07.2006 - 30.06.2007) είναι πιθανό να κινηθεί πολύ κοντά στα επίπεδα των πωλήσεων της προηγούμενης χρήσης (+22%) χωρίς να αποκλείεται να τα ξεπεράσει.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ