14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Σε επαφές με επενδυτικά κεφάλαια υποδομών (infrastructure funds) που διαχειρίζονται κεφάλαια διεθνών χρηματοοικονομικών κολοσσών και μεγάλων συνταξιοδοτικών ταμείων βρίσκεται η διοίκηση της Intralot προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η επέκταση της στις ΗΠΑ και η διεκδίκηση κάποιων από τις πολιτειακές λοταρίες που ιδιωτικοποιούνται.
Τα κεφάλαια αυτά συγκαταλέγονται στα μεγαλύτερα του κλάδου τους διεθνώς και δεν έχουν συνεργαστεί ποτέ στο παρελθόν με κάποια ελληνική εταιρεία. Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, oι συζητήσεις της διοίκησης της Intralot με τα συγκεκριμένα infrastructure funds βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη, καθώς μένει να καθοριστούν οι τελικοί όροι της διαγωνιστικής διαδικασίας από πλευράς των πολιτειών αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση των λοταριών τους.
Να σημειωθεί ότι μεταξύ των επενδυτικών κεφαλαίων με τα οποία συζητά η Intralot δεν φαίνεται να περιλαμβάνονται κάποια από τα equity funds –εν προκειμένω τα Texas Pacific Group και BC Partners– τα οποία σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες θα μετείχαν στο συγκεκριμένο project.
Πάντως οι τελευταίες εξελίξεις αναφορικά με τις εξελίξεις από το μέτωπο των ιδιωτικοποιήσεων των αμερικανικών λοταριών κάνουν λόγο για καθυστέρηση της διαδικασίας αναφορικά με την λοταρία της Ιντιάνα (Hoosier Lottery). Τα πολιτειακά όργανα (General Assembly) δεν κατέληξαν σε απόφαση αναφορικά με την χρήση των κεφαλαίων που θα λάμβαναν ως προκαταβολή για την παραχώρηση της άδειας λειτουργίας της λοταρίας. Έτσι, το ενδιαφέρον των εταιρειών μεταξύ των οποίων και της Intralot, στρέφεται προς την πολιτεία του Ιλλινόις που παραχωρεί την άδεια λειτουργίας της λοταρίας της για 75 χρόνια.
Ο ρόλος των infrastructure funds
Τα κεφάλαια υποδομών (infrastructure funds) αποτελούν ένα επενδυτικό όχημα μέσω των οποίων μεγάλοι χρηματοοικονομικοί όμιλοι ή/και συνταξιοδοτικά κεφάλαια τοποθετούνται σε φορείς διαχείρισης υποδομών και παροχής υπηρεσιών που διαθέτουν σταθερά υψηλή κεφαλαιακή βάση και συγκριτικά χαμηλό λειτουργικό κόστος (συνήθως μεταξύ 10% - 30% των εσόδων τους).
Αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομοι, λιμάνια, σιδηρόδρομοι, αγωγοί πετρελαίου ή φυσικού αερίου και λοταρίες είναι ορισμένες από τις επενδυτικές απολήξεις των infrastructure funds. Μεγάλο τους πλεονέκτημα θεωρείται ότι διαθέτουν δικαιώματα πολυετούς λειτουργίας σε ένα θεσμοθετημένο περιβάλλον, στοιχεία που δίνουν τη δυνατότητα στα funds να υπολογίζουν με ακρίβεια την ροή κεφαλαίων που θα διαχειρίζονται.
Σε σχέση με τα equity funds, τα infrastructure funds διαφέρουν σε επιχειρηματικό προσανατολισμό και επενδυτικό ορίζοντα και χαρακτηρίζονται από συντηρητική και μακροπρόθεσμη φιλοσοφία. Υπό αυτό το πρίσμα, γίνονται συχνά αποδέκτες κεφαλαίων από συνταξιοδοτικά ταμεία που επιζητούν να "διασφαλίσουν" τα χρήματα των ασφαλισμένων τους.
Πολλά από τα κεφάλαια αυτά ειδικεύονται σε ένα τομέα, π.χ. σε αυτοκινητόδρομους η διαχείριση των οποίων έχει παραχωρηθεί σε ιδιώτες ή σε λοταρίες η άδεια λειτουργίας των οποίων διατίθεται για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Σε ανεπτυγμένες χρηματιστηριακές αγορές, οι μετοχές των κεφαλαίων υποδομών μπορούν ακόμη και να εισαχθούν προς διαπραγμάτευση. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της αυστραλέζικης Macquarie Bank που διαθέτει πάνω από 20 τέτοια κεφάλαια εκ των οποίων τα 11 είναι εισηγμένα στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης, του Σίδνεϋ και του Λονδίνου.