Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 21-Μαρ-2007 08:21

    ΕΛΤΕΧ: Κέρδη – ρεκόρ από τις παραχωρήσεις μετά το 2013

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μεγάλη συνεισφορά στον κύκλο εργασιών και την κερδοφορία του αναμένει ο όμιλος της Ελληνικής Τεχνοδομικής για τα επόμενα χρόνια από την υπό διαμόρφωση 100% θυγατρική εταιρεία που θα συγκεντρώσει το σύνολο των συμμετοχών των συμβάσεων παραχώρησης.

    Όπως έχει ανακοινωθεί, στο πλαίσιο της συμφωνίας συγχώνευσης με την Παντεχνική, η κατά 100% θυγατρική της ΕΛΤΕΧ "Αστικές Αναπτύξεις" θα συγκεντρώσει όλες τις συμμετοχές των δύο εταιρειών σε συμβάσεις παραχώρησης, όπως στην Αττική Οδό, την Γέφυρα Ρίου – Αντίρριου, την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, τον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα & Λεύκτρο – Σπάρτη, το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί του ΠΑΘΕ και τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα.

    Το έτος 2013 αναμένεται να είναι η πρώτη χρονιά κατά την οποία σχεδόν το σύνολο των ανωτέρω παραχωρήσεων θα έχουν τεθεί σε πλήρη λειτουργία αποφέροντας τα έσοδα που προβλέπονται από τις σχετικές συμβάσεις. Οι πρώτοι υπολογισμοί της διοίκησης του ομίλου της ΕΛΤΕΧ προβλέπουν ότι τα έσοδα της εταιρείας "Αστικές Αναπτύξεις" το 2013 μόνο από τις συμμετοχές που έχουν ήδη εξασφαλιστεί θα φτάσουν τα 365 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη τα 90 εκατ. ευρώ. Τα μεγέθη αυτά αφορούν μακροχρόνιες συμβάσεις (π.χ. διάρκειας 30 ετών για τα μεγάλα οδικά έργα), κάτι που σημαίνει ότι αν οι εκτιμήσεις του ομίλου επαληθευθούν στην πράξη, οι συμβάσεις αυτές θα "παράγουν" χρήμα σε ετήσια βάση για μεγάλη χρονική περίοδο.

    Φυσικά, το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων και των κερδών του ομίλου για τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσει να προέρχεται από τις κατασκευαστικές δραστηριότητες, όπου το ανεκτέλεστο συνεχίζει να αυξάνεται σε όλο και μεγαλύτερα επίπεδα και σύντομα θα ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ.

    Αυτή την στιγμή με βάση τις ήδη υπογεγραμμένες συμβάσεις έχει προσεγγίσει τα 3 δισ. ευρώ, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται η υπογραφή για έργα συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ που περιλαμβάνουν το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί (θα αποφέρει κατασκευαστικό αντικείμενο 150 εκατ. ευρώ), το σιδηροδρομικό έργο Λιανοκλάδι – Δομοκός (210 εκατ. ευρώ), τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (378 εκατ. ευρώ) και νέα έργα στο Ντουμπάι (325 εκατ. ευρώ).

    Από τα 4 δισ. ευρώ, το 67% αφορά έργα στην Ελλάδα και το 33% συμβάσεις στο εξωτερικό (Ομάν, Κουβέιτ, Ρουμανία, Ντουμπάι, Κατάρ), ενώ το 76% αφορά έργα υποδομής και το 24% οικοδομικά έργα.


    Κ. Λάμπρου

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ