Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 13-Μαρ-2007 13:36

    ΑΕΓΕΚ: "Κανένα πρόβλημα με το Μετρό Θεσσαλονίκης"

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ομαλά και χωρίς προβλήματα εκτελείται η σύμβαση του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει η ΑΕΓΕΚ σε σχετική της ανακοίνωση στο ΧΑ σε απάντηση δημοσιευμάτων του τύπου (δημοσίευμα στο "Βήμα της Κυριακής" στις 11/3/07 και στην "Ημερησία" στις 12/3/07) που κάνουν λόγο για καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και προβλήματα που σχετίζονται με την οικονομική κατάσταση της ΑΕΓΕΚ.

    Η εταιρεία χαρακτηρίζει μάλιστα ότι "εκτός των πλαισίων της κείμενης νομοθεσίας περί δημοσίων έργων τα αναφερόμενα στα σχολιαζόμενα δημοσιεύματα ως δήθεν εξεταζόμενα από το ΥΠΕΧΩΔΕ σενάρια τόσο για τυχόν "επαναδημοπράτηση του έργου" όσο και για τυχόν ανάληψή του από "άλλη κατασκευαστική ως υπεργολάβος"".

    Η ΑΕΓΕΚ σημειώνει στην ανακοίνωσή της ότι "έχει σήμερα ένα από τα υψηλότερα υπόλοιπα ανεκτέλεστα από υπογεγραμμένες συμβάσεις έργων, ποσού άνω των 700 εκατ. ευρώ" και τονίζει ότι "εντός των αμέσως προσεχών ημερών θα υπογράψει νέα σύμβαση για την εκτέλεση των τριών σταθμών του Μετρό Αθήνας (Χολαργός - Νομισματοκοπείο - Αγ. Παρασκευή)". Κάνει επίσης λόγο για "καλή συνεργασία με όλες τις συνεργαζόμενες Τράπεζες" και επισημαίνει ότι "η ΓΣ της 12/02/2007 έχει λάβει απόφαση για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας, από την οποία αναμένεται να αντληθούν κεφάλαια ύψους 64,8 εκατ. ευρώ, για αποπληρωμή επιπλέον 50 εκατ. ευρώ τραπεζικού δανεισμού και εξασφάλιση 14,8 εκατ. ευρώ για κεφάλαιο κινήσεως".

    Το κείμενο της ανακοίνωσης:

    Αναφερόμενοι στα δημοσιεύματα των εφημερίδων "ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ" της 11.03.2007 και "ΗΜΕΡΗΣΙΑ" της 12.03.2007 σχετικά με υποτιθέμενες καθυστερήσεις και με διάφορα σενάρια που αφορούν στην εκτέλεση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, τα οποία δήθεν σχετίζονται με την οικονομική κατάσταση της ΑΕΓΕΚ, και σε συνέχεια προηγούμενης ενημέρωσής μας (10.01.2007), σας γνωρίζουμε ότι:

    Α. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ "ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ".

    1. Η σύμβαση του Μετρό Θεσσαλονίκης εκτελείται ομαλά και χωρίς προβλήματα.

    Το αντικείμενο της σύμβασης, την οποία υπέγραψε τον Απρίλιο 2006 η Κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ - IMPREGILO - ANSALDO TSF - SELI - ANSALDOBREDA, αφορά τόσο στην εκπόνηση και σταδιακή υποβολή των διαφόρων μελετών του έργου όσο και στην, με βάση τις εγκριθησόμενες από τον Κύριο του Έργου μελέτες, εκτέλεση των εργασιών.

    Ήδη στο πλαίσιο του χρονοδιαγράμματος του έργου :

    -Έχουν ολοκληρωθεί από 31.10.2006 οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις σε όσους σταθμούς έχουν παραχωρηθεί οι χώροι από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. (Ν. Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατία, Βενιζέλου, Αγ. Σοφίας).

    -Έχουν ολοκληρωθεί περίπου 300 δοκιμαστικές τομές για τον εντοπισμό διέλευσης δικτύων κοινής ωφελείας και αρχαιολογικών ευρημάτων.

    -Έχουν ολοκληρωθεί (28.02.2007) οι γεωλογικές έρευνες στο σύνολο του έργου με τη διενέργεια 200 νέων γεωτρήσεων και εκατοντάδων εργαστηριακών δοκιμών.

    -Είναι σε εξέλιξη οι εκτροπές δικτύων κοινής ωφέλειας στους σταθμούς Ν. Σιδηροδρομικός Σταθμός, Βενιζέλου, Σιντριβάνι.

    -Είναι σε εξέλιξη οι αρχαιολογικές ανασκαφές σε τμήματα των σκαμμάτων εκτροπών δικτύων στους σταθμούς Βενιζέλου, Σιντριβάνι.

    -Οι μελέτες του έργου βρίσκονται σε εξέλιξη σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Σημειώνεται ότι το Έργο προβλέπει εκπόνηση των μελετών σε τρεις φάσεις (Οριστική Μελέτη 1, Οριστική Μελέτη 2, Μελέτη Εφαρμογής).

    -Το μόνιμο απασχολούμενο προσωπικό στα διάφορα εργοτάξια της Κοινοπραξίας είναι πλέον των 120 ατόμων.

    -Έχει υπογραφεί σωρεία συμβάσεων με μελετητές, προμηθευτές, υπεργολάβους κ.λ.π. σε σχέση με υπηρεσίες απαραίτητες για την ολοκλήρωση του έργου και έχει παραγγελθεί εξοπλισμός αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, περιλαμβανομένων δύο νέων μηχανημάτων ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ).

    Όλες οι εταιρίες που απαρτίζουν την Κοινοπραξία είναι καταξιωμένες στον ελληνικό και διεθνή κατασκευαστικό χώρο και έχουν μακρόχρονη εμπειρία και οικονομικήεπιφάνεια που εγγυώνται την επιτυχή εκτέλεση της σύμβασης.

    2. Πέραν των προαναφερομένων εκ των οποίων αποδεικνύεται η ομαλή εξέλιξη της σύμβασης, σε κάθε περίπτωση θα ήταν εκτός των πλαισίων της κείμενης νομοθεσίας περί δημοσίων έργων τα αναφερόμενα στα σχολιαζόμενα δημοσιεύματα ως δήθεν εξεταζόμενα από το ΥΠΕΧΩΔΕ σενάρια τόσο για τυχόν "επαναδημοπράτηση του έργου" όσο και για τυχόν ανάληψή του από "άλλη κατασκευαστική ως υπεργολάβος"!!!

    Είναι προφανές λοιπόν ότι δεν θα μπορούσαν "να εξετασθούν από το ΥΠΕΧΩΔΕ σενάρια" που κείνται εκτός νομίμων διαδικασιών και μπορούν μόνον να είναι αποτέλεσμα πλημμελούς πληροφόρησης ή γόνιμης φαντασίας.


    Β. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΓΕΚ.

    Η εταιρία έχει σήμερα ένα από τα υψηλότερα υπόλοιπα ανεκτέλεστα από υπογεγραμμένες συμβάσεις έργων, ποσού άνω των 700 εκατ. ευρώ, ενώ εντός των αμέσως προσεχών ημερών θα υπογράψει νέα σύμβαση για την εκτέλεση των τριών σταθμών του Μετρό Αθήνας (Χολαργός - Νομισματοκοπείο - Αγ. Παρασκευή), συμβατικού τιμήματος, περιλαμβανομένων απροβλέπτων, απολογιστικών, αναθεώρησης και ΦΠΑ, 102,9 εκατ. ευρώ (ποσοστό συμμετοχής ΑΕΓΕΚ : 48%).

    Επιπροσθέτως η εταιρία έχει κατά καιρούς αναφερθεί με ανακοινώσεις της στο γεγονός ότι συνεχίζει απρόσκοπτα τη λειτουργία της, είναι ενήμερη στην τήρηση των υποχρεώσεών της και έχει ήδη προβεί σε πωλήσεις μη λειτουργικών περιουσιακών στοιχείων προς το σκοπό περαιτέρω απομείωσης των υποχρεώσεών της.

    Ακόμη η εταιρία έχει καλή συνεργασία με όλες τις συνεργαζόμενες Τράπεζες, ενώ η Γενική Συνέλευση των μετόχων της 12.02.2007 έχει λάβει απόφαση για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας, από την οποία αναμένεται να αντληθούν κεφάλαια ύψους 64,8 εκατ. ευρώ, για αποπληρωμή επιπλέον 50 εκατ. ευρώ τραπεζικού δανεισμού και εξασφάλιση 14,8 εκατ. ευρώ για κεφάλαιο κινήσεως.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ