Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 13-Μαρ-2007 09:12

    Ενστάσεις από Μοχλό, Άκτωρ και Αθηνά για τη γραμμή του ΗΣΑΠ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ενστάσεις υπέβαλαν οι εταιρείες Μοχλός, ΑΚΤΩΡ και Αθηνά έπειτα από την ανακήρυξη της κοινοπραξίας Strabag AG – Θεμελή ΑΕ, με ποσοστό έκπτωσης 35,8%, ως προσωρινού αναδόχου της κατασκευής της υφιστάμενης γραμμής του ΗΣΑΠ.

    Στο διαγωνισμό του ΗΣΑΠ για την ανακατασκευή της γραμμής από την Κηφισιά έως το Φάληρο και της ενίσχυσης της σήραγγας από την Ομόνοια έως το Μοναστηράκι, προϋπολογισμού 109 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), είχαν καταθέσει προσφορές 9 εταιρείες. Η κοινοπραξία Strabag AG – Θεμελή ΑΕ προσέφερε την μεγαλύτερη έκπτωση, ενώ ακολούθησαν η Μοχλός ΑΕ (33,83%), η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ (27,2%), η ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ (27,07%) και η ΤΕΡΝΑ ΑΕ (26,42%).

    Το έργο της ανακατασκευής της γραμμής χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και από κοινοτικούς πόρους μέσω του ΕΠ "Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια, Αστικές Συγκοινωνίες", ενώ η προθεσμία περάτωσης του είναι 75 εβδομάδες.

    Όσον αφορά το διαγωνισμό της μελέτης για την υπογειοποίηση του σταθμού Φαλήρου και τη δημιουργία του σταθμού Κεράνης (ο προϋπολογισμός της μελέτης ανέρχεται στα 2,5 εκατ. ευρώ) προσφορές κατέθεσαν 12 εταιρείες.

    Ο ΗΣΑΠ πάντως ετοιμάζει και μια ευχάριστη έκπληξη για τους επιβάτες του, καθώς τέλη του μηνός αναμένεται να δοθούν σε λειτουργία 3 συρμοί με... κλιματιστικά.

    Ο ΗΣΑΠ υπέγραψε, τον Οκτώβρη του 2006, σύμβαση με την εταιρεία Θερμοσέρβις Ελλάς ΑΕ για την τοποθέτηση κλιματιστικών στα 238 βαγόνια των 44 συρμών που διαθέτει, έναντι 9, 7 εκατ. ευρώ.

    Η τοποθέτηση κλιματιστικών στους συρμούς του ΗΣΑΠ είναι μια μακρά ιστορία, μετά από δύο ανεπιτυχείς διαγωνισμούς, ο πρώτος το 2002 με προϋπολογισμό 13, 3 εκατ. ευρώ και ο δεύτερος το 2005 προϋπολογισμού 11, 7 εκατ. ευρώ.

    Όπως φανέρωσαν τα αποτελέσματα του Συγκοινωνιακού Χάρτη της Αθήνας, ο ΗΣΑΠ δείχνει να κερδίζει ολοένα και περισσότερο την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού, κυρίως "κερδίζοντας" επιβάτες από τα λεωφορεία. Το 2005 η επιβατική κίνηση του ΗΣΑΠ διαμορφώθηκε στους 117 εκατ. επιβάτες, ενώ το 2006 ξεπέρασε τα 120 εκατ. (το 2004 ήταν 113 εκατ. επιβάτες).

    Φώτης Φωτεινός

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ