14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Του Φώτη Φωτεινού
Ενόψει της δημοσιοποίησης των οικονομικών αποτελεσμάτων της χρήσης του 2006, ο διευθύνων σύμβουλος της Κλωστοϋφαντουργίας Ναυπάκτου, κ. Δ. Πολύχρονος, με δηλώσεις του στο Capital.gr, επισημαίνει ότι τα τελευταία 2-3 χρόνια τα περιθώρια κέρδους είναι ιδιαίτερα μειωμένα σε όλο τον κλάδο, εκτιμώντας ότι τα προσεχή χρόνια δεν πρόκειται να υπάρξουν μεγάλες αλλαγές στην κλωστοϋφαντουργία, ενώ αναφέρεται και στις συναφείς δραστηριότητες της εταιρείας, με έμφαση στο χώρο του ενδύματος.
"Το πρώτο εξάμηνο του 2006 η εταιρεία σημείωσε κάποια κερδοφορία (130.000 ευρώ μετά από φόρους), αλλά στο δεύτερο εξάμηνο η κατάσταση επιδεινώθηκε λόγω της υποχώρησης της ζήτησης και της συναλλαγματικής ισοτιμίας ευρώ – δολαρίου, καθώς η ελληνική κλωστοϋφαντουργία πλήττεται από την υποχώρηση του αμερικάνικου δολαρίου σε σχέση με τα προϊόντα των ανταγωνιστών της από την ΝΑ Ασία και άλλες χώρες", επισημαίνει ο κ. Πολύχρονος, κάνοντας έναν σύντομο απολογισμό του έτους.
Αναφερόμενος στις συναφείς δραστηριότητες του ομίλου, όπου πέρα από την νηματουργία, δραστηριοποιείται στο χώρο του ενδύματος, μέσω της θυγατρικής Πολάρις, ο κ. Πολύχρονος διαβλέπει περαιτέρω αναπτυξιακές προοπτικές.
"Αρκετές νηματουργίες έχουν αρχίσει να στρέφονται και σε άλλες δράσεις. Εμείς έχουμε προχωρήσει και σε άλλες δραστηριότητες, κυρίως στο χώρο των ενδυμάτων μέσω της θυγατρικής μας Πολάρις. Βέβαια, η βασική δραστηριότητά μας παραμένει η νηματουργία, αλλά τον τελευταίο καιρό ρίχνουμε το βάρος και στην Πολάρις.
Η Πολάρις έχει και εμπορική και παραγωγική δραστηριότητα στο χώρο του ενδύματος. Διαθέτει από παλιά τα σήματα Lee Cooper και Lois και από το καλοκαίρι έχουμε προσθέσει και το brand name της Bee Band, το οποίο απευθύνεται σε νεαρές ηλικίες", σχολιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της Κλωστοϋφαντουργίας Ναυπάκτου.
Προσπάθεια της Πολάρις, οι πωλήσεις της οποίας ανέρχονται σε 15-20% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών, είναι να διευρύνει τη γκάμα του χαρτοφυλακίου της με νέα brand names, προκειμένου να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην εμπορική δραστηριότητα του ενδύματος, όπου κάτω από προϋποθέσεις, υπάρχουν περιθώρια κέρδους. Μάλιστα, ο όμιλος πρόκειται να επενδύσει και μέσω της διαφήμισης στο συγκεκριμένο τομέα.
Αναφορικά με την πορεία της μετοχής της εισηγμένης, ο κ. Πολύχρονος επισημαίνει ότι "όλες οι μετοχές των υγιών εταιρειών του κλωστοϋφαντουργικού κλάδου διαπραγματεύονται κάτω από την λογιστική τους αξία. Η λογιστική αξία της εταιρείας βρίσκεται πάνω από τα 2,10 ευρώ και στην πραγματικότητα είναι ακόμη μεγαλύτερη".
Τέλος, κάνοντας ένα γενικότερο απολογισμό του κλάδου, ο διευθύνων σύμβουλος της Κλωστοϋφαντουργίας Ναυπάκτου επισημαίνει ότι "τα τελευταία 2 με 3 χρόνια τα περιθώρια κέρδους είναι ιδιαίτερα μειωμένα σε όλο τον κλάδο. Η κατάσταση είναι δύσκολη για όλες τις εταιρείες. Δεν αναμένω μεγάλες αλλαγές, ούτε βλέπω εξαγορές".