18:28 05/09
ΕΕ: Πρόστιμο-μαμούθ 2,95 δισ. ευρώ στην Google για αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στο adtech
Η Google επέκρινε την απόφαση της ΕΕ και δήλωσε ότι θα την προσβάλει δικαστικά.
Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Έτοιμη για το πρώτο της βήμα εκτός της ελληνικής αγοράς είναι η αλυσίδα καταστημάτων παιχνιδιών, παιδικών ειδών και βιβλιοχαρτοπωλείου Jumbo που κατέχει σήμερα περίπου το 32% της ελληνικής αγοράς.
Η Jumbo που ελέγχεται από τον Α. Βακάκη ο οποίος διαθέτει μακροχρόνια παρουσία στο συγκεκριμένο κλάδο (στην οικογένειά του ανήκε η γνωστή στους παλαιότερους El Greco) αναμένεται να εγκαινιάσει το πρώτο της κατάστημα στη Σόφια το προσεχές φθινόπωρο, πιθανότατα τον Οκτώβριο.
Στη γειτονική χώρα ήδη ξεκίνησαν οι εργασίες για τη λειτουργία του πρώτου ιδιόκτητου υπερκαταστήματος 15.000 τ.μ. σε ανεγειρόμενο εμπορικό κέντρο στο κέντρο της πρωτεύουσας. Τα σχέδια της Jumbo στη Βουλγαρία περιλαμβάνουν και την περαιτέρω αξιοποίηση των νεοαποκτηθέντων οικοπέδων στη Σόφια, αλλά ο ρυθμός υλοποίησής τους θα εξαρτηθεί από την επιτυχή πορεία ένταξης της Βουλγαρία στη ζώνη του Ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τη Ρουμανία, η εταιρεία έχει ήδη αποκτήσει οικόπεδο 46 χιλ. τετραγωνικών στο Βουκουρέστι έναντι 5 εκατ. ευρώ όπου σχεδιάζεται να κατασκευαστεί το πρώτο κατάστημα της στη χώρα. Όπως, ωστόσο, έχει επισημάνει η διοίκηση της εταιρείας σε αναλυτές, η επέκταση στη νεοεισελθούσα στην ΕΕ χώρα θα γίνει αφού "δοκιμαστεί" η δραστηριότητα της Jumbo στη Βουλγαρία που αποτελεί και "οδηγό" για τα σχέδια στο εξωτερικό. Μακροπρόθεσμος στόχος, σύμφωνα με αναλυτές, είναι η δημιουργία δικτύου 5-6 υπερκαταστημάτων σε κάθε μια από τις δύο χώρες.
Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα η εταιρεία υλοποιεί σχέδιο αναδιάρθρωσης του δικτύου της. Ταυτόχρονα με τη δημιουργία νέων υπερκαταστημάτων κλείνουν κάποια από τα παλιά της σημεία πώλησης που κρίθηκε ότι δεν εξυπηρετούσαν την πολιτική πωλήσεων του ομίλου η οποία πλέον εστιάζεται στα καταστήματα μεγάλης επιφάνειας. Ήδη σταμάτησαν να λειτουργούν τα καταστήματα στη Γλυφάδα (το πρώτο της αλυσίδας), το Ψυχικό και την Εκάλη, ενώ αναμένεται να κλείσουν άλλα δύο στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά όταν ανοίξει εκεί το νέο υπερκατάστημα της αλυσίδας (προγραμματίζεται για τον προσεχή Μάϊο). Νωρίτερα αναμένεται και έναρξη λειτουργίας ακόμη ενός στην Βαρυμπόπη. Σήμερα η εισηγμένη διαθέτει δίκτυο 38 καταστημάτων στην Ελλάδα και 3 στην Κύπρο.
Στόχος της αλυσίδας, που έχει πετύχει η μέση τιμή αγοράς μονάδας προϊόντος να διαμορφώνεται μόλις στα 5 ευρώ, είναι να αυξήσει το μερίδιο της στην ελληνική αγορά από το 32% στο 38%. Οι πωλήσεις της στο εξάμηνο αυξήθηκαν κατά 21% και τα κέρδη κατά 41% αναγκάζοντας την διοίκηση της εταιρείας να αναθεωρήσει προς τα πάνω τις προβλέψεις της για το σύνολο της χρονιάς. Εκτιμάται πλέον ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν κατά 20% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση και τα κέρδη κατά 40%.