18:28 05/09
ΕΕ: Πρόστιμο-μαμούθ 2,95 δισ. ευρώ στην Google για αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στο adtech
Η Google επέκρινε την απόφαση της ΕΕ και δήλωσε ότι θα την προσβάλει δικαστικά.
"Κοιτάνε Βαλκάνια" τα Ελληνικά Πετρέλαια, καθώς όπως τόνισε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, οι αγορές της Ν.Α. Ευρώπης, είναι από τις λίγες εναπομείνασες περιοχές ώριμες για ανάπτυξη. Σύμφωνα με τον κ. Καβουλάκο, οι αγορές που έχουν ήδη εξετάσει τα Ελληνικά Πετρέλαια είναι η Σερβία, η Ρουμανία και η Κροατία, διευκρίνισε ωστόσο ότι υπάρχουν προκλήσεις αλλά και δυσκολίες όσον αφορά τις επενδύσεις.
Προσδιορίζοντας το ενδιαφέρον των ΕΛΠΕ, ο κ. Καβουλάκος, κατά την ομιλία του στο 2ο διεθνές ενεργειακό συνέδριο του Economist, έκανε λόγο για επενδύσεις για την τήρηση των προδιαγραφών των καυσίμων και για μεταστροφή της μεταποίησης του πετρελαίου σε προϊόντα μεταφοράς. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν πάρα πολλές "προκλήσεις" στην περιοχή των Βαλκανίων, σε ιστορικές περιοχές, όπως η πρώην Γιουγκοσλαβία και το πρώην ανατολικό μπλοκ: "Μερικά (διυλιστήρια) είναι πολύ μικρά, άρα είναι πολύ δύσκολο να αναβαθμιστούν με οικονομικό τρόπο, άλλα διυλιστήρια βρίσκονται σε υφιστάμενες αγορές όπου υπάρχει πλεονασματική παραγωγική δυναμικότητα οπότε η Ρουμανία μπορεί να εξάγει στις χώρες του Ευξείνου Πόντου αλλά και πρέπει και να γίνουν επενδύσεις για νέες προδιαγραφές" είπε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ. Είναι μια πολύ περίπλοκη κατάσταση για έναν επενδυτή, ενώ το ίδιο ισχύει για την Κροατία, για τη Σερβία με τις εταιρίες εκεί, κατέληξε ο κ. Καβουλάκος.
Για τις επενδύσεις στα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ, ο κ. Καβουλάκος τόνισε ότι η επένδυση αναβάθμισης του hydro cracking στην Ελευσίνα θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2010 και θα κοστίσει 750 εκ. ευρώ. Μέσω της αναβάθμισης θα αυξηθεί η παραγωγική ικανότητα και ταυτόχρονα θα μειωθούν οι εκπομπές θείου και διοξειδίου του άνθρακα.
Αντίστοιχα για τη Θεσσαλονίκη έχει ληφθεί η απόφαση να αναβαθμιστεί το διυλιστήριο με αύξηση της δυναμικότητας διύλισης, αλλαγή του μεταποιητή και δημιουργία περισσότερων δεξαμενών. Το κόστος της επένδυσης υπολογίζεται στα 130 εκ. ευρώ.
Τέλος αναφερόμενος στον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς Αλεξανδρούπολη, ο κ. Καβουλάκος τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο που αυξάνει την ασφάλεια του ανεφοδιασμού και αποτελεί ένα "φθηνό τρόπο μεταφοράς ακατέργαστου αργού πετρελαίου από βορά προς νότο". Ο αγωγός αυτός, κατέληξε, είναι ένα γεωπολιτικό πλεονέκτημα, είναι αποτελεσματικός από την άποψη της ενέργειας και επομένως η Κοινοπραξία πρέπει να στηριχθεί.
Χάρης Φλουδόπουλος