10:00 09/09
ABN Amro: Η ολλανδική κυβέρνηση μειώνει το μέριδιό της στην τράπεζα
Περιορίζει σταδιακά τις συμμετοχές της στην ολλανδική τράπεζα.
Σε αύξηση της συμμετοχής της στο μετοχικό κεφαλαίο των Μινωικών Γραμμών προχώρησε η Attica Συμμετοχών. Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του Capital.gr η Attica Συμμετοχών απέκτησε το 7,2% των Μινωικών Γραμμών που πέρασε με τη μορφή δυο πακέτων μέσω του ΧΑ στην τιμή των 5,30 ευρώ ανά μετοχή. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι πωλητής των πακέτων είναι ο κ. Τζιβέλης.
Σύμφωνα με την επίσημη λίστα των μετοχικών αλλαγών που εκδίδει σε εβδομαδιαία βάση το Χρηματιστήριο Αθηνών η Attica Συμμετοχών πριν την εν λόγω συναλλαγή κατείχε το 13,140% των Μινωικών Γραμμών. Επίσης, ο μόνος μέτοχος -πέραν της Attica- που εμφανίζεται με ποσοστό άνω του 5% είναι η Mitica Limited (φέρεται να ελέγχει το 5,47%) συμφερόντων του κ. Τζιβέλη.
Η κίνηση του ομίλου Attica σηματοδοτεί ραγδαίες εξελίξεις, καθώς με την προαναφερθείσα αγορά βρίσκεται να ελέγχει πλέον ποσοσοσό άνω του 20% των Μινωϊκών Γραμμών. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι ο κ. Περικλής Παναγόπουλος έχει πλέον τον πρώτο λόγο στις εξελίξεις στην κρητική εταιρεία.
Όπως προαναφέρθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος Attica απέκτησε το επιπλέον ποσοστό από τον κ. Γ. Τζιβέλη. Ωστόσο, ανεξάρτητα από το ποιος ή ποιοι είναι αυτοί που προχώρησαν στην πώληση, αυτό που έχει σημασία είναι πως ο Όμιλος Attica ελέγχει πλέον, σε πρακτικό επίπεδο, τις Μινωικές Γραμμές με ότι αυτό συνεπάγεται για τις επόμενες κινήσεις του στη σκακιέρα της Ελληνικής ακτοπλοίας.
Από τώρα και στο εξής αλλάζουν πολλά στην Hellenic Seaways και στους μέχρι τώρα συσχετισμούς που επέτρεπαν στον κ. Πάνο Λασκαρίδη να αισθάνεται ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού.
Βεβαίως, ουδείς μπορεί να αποκλείσει ότι όλο αυτό που σήμερα βλέπουμε είναι μια κυκλωτική κίνηση αποτελεσματικού ελέγχου των σημαντικότερων κομβικών σημείων της ελληνικής ακτοπλοΐας από δύο ανθρώπους, τους κ.κ. Παναγόπουλο και Λασκαρίδη, οι οποίοι είχαν πάρει τις αποφάσεις τους και από την πρώτη κιόλας στιγμή ήξεραν που βρίσκονται, που ήθελαν να φτάσουν και με ποιο τρόπο.
Αν δεν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε κάλλιστα θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι ήλθαμε σε μια νέα εποχή ανεξέλεγκτων εξελίξεων, ικανών να συμπαρασύρουν στο πέρασμα τους βαριά ονόματα της Ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σε αυτή την περίπτωση ισχυρές ρευστότητες που θα μπορούσαν να είναι περισσότερο παραγωγικές και ουσιαστικές, αλλά και σημαντική διαχειριστική εμπειρία θα σκορπιστούν στον αέρα σε ένα ανελέητο πόλεμο μέχρι εσχάτων, ενώ η ακτοπλοΐα θα έχει χάσει άλλη μια ευκαιρία να ανακάμψει κάτω από μια υγιή βάση.
Οι Μινωικές Γραμμές θα συνεχίσουν να αποτελούν έναν από τους βασικούς πυλώνες της ακτοπλοΐας τόσο σε εθνικό, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Απλά απώλεσαν πλέον το λαϊκό χαρακτήρα τους που υπερασπίστηκαν με νύχια και με δόντια για αρκετό καιρό πολλά από τα ιστορικά στελέχη τους.
Ο Όμιλος Attica εμφανίζεται να βγαίνει από αυτή την πορεία ενισχυμένος και ισχυρός, κυρίως γιατί καταρρίπτει την θεωρία που ήθελε τον ιδρυτή του ομίλου, Περικλή Παναγόπουλο, να υποκύπτει άνευ όρων στην πίεση που –υποτίθεται– ότι δέχονταν για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα να πουλήσει εύκολα και γρήγορα, τάχα για να ξεμπερδεύει.
Τελικά φάνηκε ότι ο Περικλής Παναγόπουλος, εξακολουθεί να είναι το ίδιο "σκληρό καρύδι" της δεκαετίας του ’90, συνεχίζοντας με το ίδιο ταλέντο να ικανοποιεί το φιλοθεάμον κοινό που περιμένει το μάγο με αγωνία να βγάλει τους λαγούς από το ημίψηλό του.
Ο Πάνος Λασκαρίδης –φρέσκος στην ακτοπλοία– ψημένος στη διεθνή ναυτιλιακή πραγματικότητα, παρουσιάζεται πλέον ως ο νέος πόλος από τον οποίο αναμένονται δυναμικές παρεμβάσεις και λύσεις που μέχρι τώρα φάνταζαν ως όνειρο θερινής νυκτός.
Απομένει να δούμε τι θα κάνουν οι υπόλοιποι παίκτες της ακτοπλοίας υπό τις εξελίξεις αυτές, αν και εδώ που τα λέμε, μάλλον δεν έχει πλέον καμιά σημασία το τι θα κάνουν. Γυρίσαμε πλέον μια νέα σελίδα...