14:15 06/09
FT: Η αμερικανική κυβέρνηση ξαναπροσλαμβάνει απολυμένα στελέχη των Fannie Mae, Freddie Mac, εν όψει της εισαγωγής τους στο Χρηματιστήριο
Τα στελέχη είχαν απολυθεί πρόσφατα από την κυβέρνηση Τραμπ.
Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης εστιάζει πλέον το ενδιαφέρον της η Dubai Ports, θέμα το οποίο συζητήθηκε και σε διμερές επίσημο επίπεδο κατά τη διάρκεια της επίσκεψης της υπουργού Εξωτερικών, Ντόρας Μπακογιάννη, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Στην πολυμελή κυβερνητική και επιχειρηματική αποστολή της κας Μπακογιάννη μετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής πολιτικής κ. Γιώργος Βλάχος, αλλά και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Τσιάρας, οι οποίοι και είχαν σειρά συναντήσεων με υψηλόβαθμα στελέχη της Dubai Ports τα οποία και τους ενημέρωσαν για τα πλάνα της εταιρείας τους στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Η συμμετοχή των κ.κ. Βλάχου και Τσιάρα στην αποστολή δεν πέρασε απαρατήρητη από τους άλλους διεκδικητές των δύο λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης, οι οποίοι και εκτιμάται ότι θα ζητήσουν διευκρινήσεις αναφορικά με το σκοπό της επίσκεψης, αλλά και τα αποτελέσματα των διμερών επαφών σε σύντομο χρόνο.
Εξάλλου στελέχη της Dubai Ports στην Ελλάδα πριν την επίσημη επίσκεψη της κυρίας Μπακογιάννη στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα υποστήριξαν στο Capital.gr, ότι "η συμμετοχή των κ.κ. Βλάχου και Τσιάρα στην αποστολή στέλνει ένα μήνυμα που θα πρέπει να εκτιμηθεί και να αναλυθεί από την Dubai Ports", η οποία ούτως ή άλλως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ανταγωνιστών της, εμφανίζεται να ενδιαφέρεται περισσότερο για το λιμάνι της συμπρωτεύουσας παρά για το λιμάνι του Πειραιά.
Όλα θα καθοριστούν από τους διεθνείς διαγωνισμούς που θα πραγματοποιηθούν στις αρχές Μαΐου εκτιμούν στελέχη των εν δυνάμει διεκδικητών της παραχώρησης των υπηρεσιών διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων των δύο λιμένων, καθώς όμως πλησιάζει ο καιρός το θερμόμετρο ανεβαίνει στην κούρσα της παραχώρησης και όλα αυτά υπό τη σκιά νέων κινητοποιήσεων που αναμένεται να εκδηλωθούν στα τέλη Απριλίου, αφού εκτιμάται ότι διοικήσεις και εργαζόμενοι δεν πρόκειται να συμφωνήσουν στο μοντέλο εκσυγχρονισμού των λιμένων.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η διεθνής δραστηριότητα της Dubai Ports και κυρίως ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσονται τα πράγματα επί αμερικανικού εδάφους -με την αμερικανική κυβέρνηση να βάζει βέτο στην πώληση των αμερικανικών λιμένων στην παραπάνω εταιρεία για λόγους ασφαλείας- έχουν μπει πλέον στο μικροσκόπιο όλων των άμεσα ενδιαφερομένων.
Την ίδια ώρα που Cosco και Dubai Ports εμφανίζονται να είναι δυνητικά οι δύο βασικοί διεκδικητές των container terminal των δύο Ελληνικών λιμένων, άλλες εταιρίες, όπως η Hutchison, συνεχίζουν και αυτές την κούρσα των επαφών τους με Έλληνες παράγοντες προς τους οποίους και παρουσιάζουν την πρόταση τους.
Οι εκπρόσωποι της Hutchison στην Ελλάδα εκτιμούν, όπως αναφέρουν στο Capital.gr, ότι "η προεργασία που έχουν κάνει δεν υστερεί σε τίποτε από την ανάλογη προεργασία που έχουν κάνει και οι άλλοι διεκδικητές των δύο τέρμιναλ".
Οι εκπρόσωποι και των τριών διεθνών ομίλων καταλήγουν στο συμπέρασμα πως ανεξάρτητα από τις κινήσεις που γίνονται όλα συνεχίζουν να παραμένουν ανοικτά, καθώς εκτιμούν πως τα πάντα θα καθοριστούν από το τελικό τίμημα που θα συνοδεύει την προσφορά που θα υποβάλλουν όταν έρθει η ώρα.
Γιώργος Σκορδίλης