“Ιδιαίτερη έκπληξη” και “δικαιολογημένη αγανάκτηση” προκάλεσε στον ΟΤΕ η επιβολή προστίμου ύψους 3 εκατ. ευρώ από την ΕΕΤΤ, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του οργανισμού.
Παράλληλα, ο ΟΤΕ επισημαίνει πως "θα χρησιμοποιήσει κάθε νόμιμο μέσο απέναντι στην πρωτοφανή" αυτή απόφαση. 
Ειδικότερα, ο ΟΤΕ ανακοίνωσε ότι του κοινοποιήθηκε στις 13/02/2007, η απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) που ελήφθη στις 29/11/2006, με την οποία του επιβάλλει το εν λόγω πρόστιμο για παραβίαση διάταξης του προγενέστερου κανονισμού προεπιλογής φορέα. 
Ο Οργανισμός επισημαίνει πως το γεγονός αυτό προκαλεί “ιδιαίτερη έκπληξη και δικαιολογημένη αγανάκτηση” καθώς: 
- Το πρόστιμο επιβάλλεται για μια διάταξη που πλέον δεν είναι σε ισχύ, δημιουργώντας εσφαλμένες εντυπώσεις στην κοινή γνώμη. Η ίδια η ΕΕΤΤ, αναγνωρίζοντας τις ασάφειες που υπήρχαν και μετά από αναρίθμητες καταγγελίες καταναλωτών κατά εναλλακτικών παρόχων, τροποποίησε τη διάταξη για την κατάργηση προεπιλογής φορέα, θέτοντας σε εφαρμογή νέο κανονισμό από τις 17.01.2006.
- Η ακρόαση για το θέμα αυτό πραγματοποιήθηκε στις 02.12.2005 -μόλις 6 ημέρες πριν ληφθεί η απόφαση για την τροποποίηση της παραπάνω διάταξης (που υποτίθεται ότι παραβίασε ο ΟΤΕ), που σημαίνει ότι η ΕΕΤΤ γνώριζε πολύ καλά τα προβλήματά που παρουσιάζονταν όσον αφορά στην προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών. 
- Η απόφαση για το πρόστιμο καθυστέρησε ένα ολόκληρο χρόνο (02.12.2005 - 29.11.2006), ενώ κοινοποιήθηκε στον ΟΤΕ μόλις σήμερα, δυόμιση μήνες μετά ενώ είναι πλέον σαφές, από την λειτουργία του νέου κανονισμού προεπιλογής, ότι δεν υφίσταται (και ούτε υφίστατο) πρόβλημα από τη συμπεριφορά του ΟΤΕ. H EETT διατηρεί σε μακρόχρονη εκκρεμότητα μια σειρά αποφάσεων που αφορούν τον ΟΤΕ σε διάφορες αγορές και τις ανασύρει και χρησιμοποιεί κατά το δοκούν και ανάλογα με τις συγκυρίες που θέλει να εξυπηρετήσει. 
- Την ίδια ημέρα, (29.11.2006), ελήφθη απόφαση για πρακτική ενεργοποίησης προεπιλογής φορέα εν αγνοία καταναλωτών και χωρίς τη συναίνεσή τους (slamming) από εναλλακτικό φορέα.
Παρά τη μαζικότητα του φαινομένου, που οδήγησε στην αλλαγή του κανονισμού προεπιλογής, η ΕΕΤΤ δηλώνει στην απόφασή της ότι οι καταγγελίες μάλλον" αποτελούν περιπτώσεις ανθρώπινου λάθους" και επιβάλλει πρόστιμο μόλις 100.000 ευρώ στον εναλλακτικό πάροχο. Αυτό το γεγονός στην ουσία δίνει το στίγμα σε όσους εναλλακτικούς παρόχους επιδίδονται σε αυτήν την πρακτική ότι μπορούν να συνεχίσουν ανενόχλητοι το έργο τους εις βάρος των καταναλωτών, γιατί οι πρακτικές αθέμιτης άγρας πελατών θα νομιμοποιούνται από την ΕΕΤΤ. 
Υπενθυμίζεται ότι, κατά το διάστημα που ίσχυσε η διάταξη για την κατάργηση προεπιλογής φορέα (ουσιαστικά όλο το 2005), οι πελάτες του ΟΤΕ κατά χιλιάδες διαπίστωναν ότι έπεφταν θύματα απάτης, βρισκόμενοι εγγεγραμμένοι σε εναλλακτικούς παρόχους, χωρίς καν να το γνωρίζουν. 
Η θέση του ΟΤΕ, δηλ. ότι οι καταναλωτές είναι αυτοί που πρέπει να έχουν τον τελευταίο λόγο στην επιλογή του τηλεπικοινωνιακού τους παρόχου, έχει δημοσιοποιηθεί επανειλημμένως με Δελτία Τύπου. Επίσης, το πρόβλημα είχαν δημοσιοποιήσει και καταναλωτικές οργανώσεις (π.χ. Δίκτυο Ελληνικών Καταναλωτικών Οργανώσεων - δ Ε.ΚΑΤ.Ο). 
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται πως "είναι άξιον απορίας πώς η ΕΕΤΤ έκρινε παράνομη τη συμπεριφορά του ΟΤΕ και όχι αυτή κάποιων εναλλακτικών παρόχων, οι οποίοι δημιούργησαν εξαρχής το ζήτημα, (εγγράφοντας συνδρομητές χωρίς τη θέλησή τους και αγνοώντας στη συνέχεια τις αιτήσεις κατάργησης προεπιλογής φορέα, που τους έστελναν οι ίδιοι οι καταναλωτές)". 
Τέλος, ο οργανισμός επισημαίνει πως "τα ερωτηματικά που τίθενται αφορούν την αντίληψη της ΕΕΤΤ για την μεταφορά πελατών-κτημάτων των παρόχων από τον ένα στον άλλο και μακριά από τον ΟΤΕ και την παραβίαση της βούλησής τους όπως και την παντελή αδιαφορία της για τις αρχές του Αστικού Δικαίου".