Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 16-Απρ-2015 08:14

    Ξεκινά η τουριστική σεζόν-Τι αναμένει η Aegean

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου
     
    Εάν η αβεβαιότητα δεν είχε εγκατασταθεί τους τελευταίους τέσσερις μήνες στην ελληνική οικονομία, ο όμιλος Aegean θα ήταν βέβαιο ότι θα κατέγραφε ένα ακόμη ρεκόρ τη φετινή χρονιά, δεδομένου ότι πέρυσι μετέφερε 10,1 εκατ. επιβάτες (επίδοση μοναδική για τον εγχώριο κλάδο των αερομεταφορών) και παρουσίασε ενοποιημένο κύκλο εργασιών ύψους 912 εκατ. ευρώ.

    Ωστόσο, το δύσκολα προβλέψιμο πολιτικό και οικονομικό outlook της χώρας, εκτιμάται ότι θα προκαλέσει αναταράξεις στην εισηγμένη, οι οποίες όμως, αναμένεται να είναι διαχειρίσιμες. Αυτό αναφέρει στη χθεσινή έκθεσή της η χρηματιστηριακή Euroxx που αυξάνει την τιμή-στόχο της εισηγμένης στα 9,5 ευρώ ανά μετοχή από 9,4 ευρώ.
     
    Πέραν, πάντως, του αυξημένου country risk, οι ενδείξεις είναι θετικές για την Aegean. Οι εκτιμήσεις για 25 εκατ. διεθνείς αφίξεις φέτος οι οποίες είναι, ήδη, αυξημένες κατά 29% (180.000), συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Όπως και η πτώση των τιμών του πετρελαίου είναι δύο παράγοντες που ευνοούν την αεροπορική που για περίπου 40% της απαιτούμενης ποσότητας έχει συνάψει συμβόλαια αντιστάθμισης κινδύνου (hedging) από τον Ιούλιο έως τον Δεκέμβριο και για το 25% έχει γίνει hedging από τον Ιανουάριο έως σήμερα.
     
    Οι δείκτες
    H εταιρεία το τρίτο τρίμηνο του 2013 εμφάνισε το μεγαλύτερο, ιστορικά, περιθώριο κερδοφορίας προ φόρων, τόκων, υποτίμησης, απόσβεσης και ενοικιάσεων (Ebitdar) το οποίο ανήλθε στο 31,5%, αλλά διαμορφώθηκε στο 23% για το σύνολο του 2014 παραμένοντας αμετάβλητο σε ετήσια βάση.
     
    Λόγω της αβεβαιότητας στην ελληνική οικονομία, η Alpha Finance τοποθετεί το μέσο σταθμικό κόστος κεφαλαίου (WACC) στο 13,2% από 12,7%, ενώ το κόστος ανά χιλιομετρική θέση (CASK) μειώθηκε κατά 8% σε ετήσιο επίπεδο. Ταυτόχρονα, η χωρητικότητα παράμεινε αμετάβλητη (78,3%), η απόδοση μειώθηκε στο 6%, ενώ προβλέπεται ότι η απόδοση των ταμειακών ροών να ξεπεράσει το 30% το διάστημα 2015-2017. Ακόμη, σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή, η ρευστότητα ύψους 207 εκατ. ευρώ το 2015 εγγυάται μεγάλες μερισματικές αποδόσεις για τους μετόχους, με την ΑΡΑΙΓ να διαπραγματεύεται με discount 43% συγκριτικά με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές εταιρείες.
     
    Την ίδια στιγμή, τα “δυνατά χαρτιά” της εισηγμένης για τη φετινή χρονιά περιλαμβάνουν την παραλαβή επτά νέων αεροσκαφών που θα ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2015 και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2016. Την ενίσχυση της δραστηριότητάς στην Κύπρο- ύστερα από τη διακοπή λειτουργίας της Cyprus Airways- καθώς από τη βάση της Λάρνακας θα επιχειρούν 4 αεροσκάφη Airbus ενώ ο αριθμός των προορισμών που θα συνδέονται απευθείας με την Κύπρο θα φτάσει τους 14 για τους καλοκαιρινούς μήνες. Αλλά και τον αυξημένο αριθμό διαθέσιμων θέσεων ανά χιλιόμετρο (ASK) που η Alpha Finance τοποθετεί στα 15,2 εκατομμύρια για τη φετινή χρονιά.
     
    Τέλος, η εισηγμένη προσθέτει φέτος 16 νέους προορισμούς σε 9 νέες χώρες. Πρόκειται για το Ελσίνκι, την Τουλούζη, την Ντωβίλ, το Μετς, την Πίζα, την Μάλτα, το Άμστερνταμ, την Αλεξάνδρεια, το Σαρμ Ελ Σέιχ, την Πάφο, το Ριάντ, το Ταλίν, το Όσλο, την Τεχεράνη, το Ερεβάν και το Ντουμπρόβνικ.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ