Περιορισμό ζημιών και σημαντική ενίσχυση του κύκλου εργασιών εμφάνισε η Σφακιανάκης τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και σε θυγατρικής.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι ζημιές μετά φόρων το 2014 περιορίστηκαν σε 22,4 εκατ. ευρώ για τον Όμιλο έναντι 29,0 εκατ. ευρώ το 2013 (-19,4%) και σε 19,2 εκατ. ευρώ για την Εταιρεία έναντι 23,4 εκατ. ευρώ (-17,8%).
Οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου το 2014 ανήλθαν σε 222,1 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 14,4% σε σχέση με τις πωλήσεις του 2013, ενώ οι πωλήσεις της εταιρείας βελτιώθηκαν εξίσου θεαματικά κατά 19,0% φτάνοντας τα 174 εκατ. ευρώ.
Παρά την σημαντική ενίσχυση του κύκλου εργασιών τα λειτουργικά έξοδα του Ομίλου είναι μειωμένα κατά 10,8%, τα αποθέματα κατά 20,9% και οι απαιτήσεις κατά 15,0% συνεισφέροντας καθοριστικά στη διαμόρφωση θετικών λειτουργικών ροών.
Το μικτό κέρδος ανήλθε σε 55,5 εκατ. ευρώ για τον Όμιλο και σε 17,9 εκατ. ευρώ για την εταιρεία, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 11% και κατά 8,4% αντίστοιχα.
Ο Όμιλος επιτυγχάνει λειτουργική κερδοφορία με το αποτέλεσμα EBITDA να διαμορφώνεται σε 13,6 εκατ. ευρώ έναντι 4,6 εκατ. ευρώ την περσινή περίοδο. Το λειτουργικό αποτέλεσμα για την εταιρεία βελτιώθηκε κατά 49,9% κλείνοντας στα -3,5 εκατ. ευρώ από -7,0 εκστ. ευρώ το 2013.
Όπως σημειώνει η εταιρεία, το 2014 ήταν ένα έτος καμπής καθώς ο όμιλος Σφακιανάκη ολοκλήρωσε επιτυχώς το πολυετές πρόγραμμα αναδιοργάνωσης, εδραίωσε τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στις κύριες αγορές που δραστηριοποιείται και επανέκαμψε δυναμικά σε πορεία ανάπτυξης.
Εμπόριο αυτοκινήτων. Η αγορά το 2014 με 71.218 ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων παρουσίασε άνοδο 21,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με την θετική τάση να έχει πλέον παγιωθεί. Η Suzuki το 2014 πραγματοποίησε την καλύτερη χρονιά των τελευταίων 4 ετών με 3.347 ταξινομήσεις αυτοκινήτων. Το μερίδιο αγοράς έφτασε το 4,7% (από 3,8% το 2013) το οποίο την κατατάσσει 9η μεταξύ των εισαγωγέων αυτοκινήτων. Η λιανική, εκπροσωπώντας πλέον 13 μάρκες μετά την προσθήκη της Nissan και της Skoda, συνεχίζει την εξαιρετική της πορεία κατακτώντας μερίδιο αγοράς στα επιβατικά αυτοκίνητα 11,9% (από 11,3% το 2013) με πωλήσεις 8.499 αυτοκινήτων, 603 ελαφρών φορτηγών και 1.469 μεταχειρισμένων. Οι συνολικές πωλήσεις της Σφακιανάκης αντιπροσωπεύουν το 14,1% (από 13,2% το 2013) της ελληνικής αγοράς.
Μίσθωση οχημάτων. Τα έσοδα του κλάδου Long Term Rental (LTR) ανακάμπτουν κατά 5,4% και η κερδοφορία εκτινάσσεται στα 3,9 εκατ. ευρώ. Ο στόλος υπό διαχείριση ξεπέρασε τα 5.000 οχήματα διατηρώντας ένα ποσοστό εκμετάλλευσης άνω του 96%. Ο κλάδος Rent-A-Car (RAC), αξιοποιώντας τη δυναμική του τουρισμού αλλά και το νέο ισχυρό brand της Enterprise, έχει αυξημένα μισθώματα κατά 11,6% με τα προς ενοικίαση οχήματα να φτάνουν τις 3.000. Το αποτέλεσμα προ φόρων διαμορφώθηκε στα 1,9 εκατ.
Βαρέα οχήματα, μηχανήματα και βιομηχανικά είδη. Ο κλάδος σημειώνει αύξηση κύκλου εργασιών κατά 152% και κερδοφορία προ φόρων. Όλες οι κατηγορίες προϊόντων έχουν θετική συνεισφορά ενώ ειδική βαρύτητα έχει η υλοποίηση σημαντικών διαγωνισμών.
Ενέργειες άρσης επιτήρησης των μετοχών
Οι προσπάθειες της διοίκησης για την αντιμετώπιση των αιτιών που οδήγησαν στην υπαγωγή της στην κατηγορία της Επιτήρησης, συνεχίζουν να επικεντρώνονται στην περαιτέρω μείωση των λειτουργικών εξόδων, στη βελτίωση του μεριδίου αγοράς και των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας και του ομίλου. Πιο συγκεκριμένα, τα συνολικά έξοδα σε επίπεδο Ομίλου μειώθηκαν κατά 7,2 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (-10,8%) και οι ζημιές προ φόρων παρουσιάζουν αισθητή βελτίωση κατά 7,0 εκατ. ευρώ για τον Όμιλο και 3,2 εκατ. ευρώ για την Εταιρεία.
Επιπλέον, η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων που πραγματοποιήθηκε την 14η Νοεμβρίου 2014, ενέκρινε τη μείωση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με συμψηφισμό ζημιών κατά 17.411.856,00 ευρώ με μείωση της ονομαστικής αξίας κάθε μετοχής από 2,50 ευρώ σε 0,30 ευρώ. Έτσι το νέο μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας ανέρχεται σε 2.374.344,00 ευρώ διαιρεμένο σε 7.914.480 μετοχές ονομαστικής αξίας 0,30 ευρώ η κάθε μία.
Η διοίκηση πιστεύει ότι οι εξαιρετικές εμπορικές επιδόσεις που παρουσιάζει ο Όμιλος Σφακιανάκη το 2014 σε συνδυασμό με την ωρίμανση των ωφελειών του πλάνου αναδιοργάνωσης και τη σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς θα οδηγήσουν σύντομα σε κερδοφορία όλους τους κλάδους.
Υπενθυμίζεται πως το Δ.Σ. του Χρηματιστηρίου Αθηνών, κατά τη συνεδρίαση του την 05.04.2012, αποφάσισε τη μεταφορά των μετοχών της Εταιρείας στην Κατηγορία Επιτήρησης με την αιτιολογία ότι οι ζημιές της χρήσης 2011 ήταν μεγαλύτερες από το 30% της καθαρής θέσης.