14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Στα επίπεδα – ρεκόρ των 3,3 δισ. ευρώ φτάνει με τις προς υπογραφή συμβάσεις το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου Ελληνική Τεχνοδομική – Άκτωρ. Από τις συμβάσεις αυτές, περίπου το 30% δηλαδή ένα ποσό της τάξης του 1 δις. ευρώ, αφορά αγορές του εξωτερικού (Νοτιοανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή).
Αυτή τη στιγμή, με βάση τις υπογεγραμμένες συμβάσεις, το ανεκτέλεστο προσεγγίζει τα 2,5 δισ. ευρώ, ενώ αναμένεται σύντομα να προστεθούν επιπλέον 800 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούν το κατασκευαστικό αντικείμενο που αντιστοιχεί στον όμιλο από τις προς υπογραφή συμβάσεις για τα συγχρηματοδοτούμενα "Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα" και "Μαλιακός – Κλειδί", το έργο Λιανοκλάδι – Δομοκός της ΕΡΓΟΣΕ και τα έργα της θυγατρικής Τομή, η οποία είναι κάτοχος πτυχίου 6ης τάξης.
Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, το 2006 εκτιμάται ότι έκλεισε μα αυξημένο τζίρο, αλλά σταθερά καθαρά κέρδη (πριν την αφαίρεση των δικαιωμάτων μειοψηφίας). Συγκεκριμένα, τα έσοδα του ομίλου υπολογίζεται ότι αυξήθηκαν κατά περίπου 19% στα 695 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη έμειναν σταθερά στα 73 εκατ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα της μειωμένης κερδοφορίας από τις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Η εταιρεία Άκτωρ κατάφερε – σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ομίλου – να αυξήσει μεν το 2006 τον κύκλο εργασιών της κατά 17% στα 605 εκατ. ευρώ, ωστόσο τα καθαρά κέρδη της μειώθηκαν στα 35 εκατ. ευρώ, από 39 εκατ. ευρώ το 2005.
Κ. Λάμπρου