Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 13-Μαρ-2015 08:58

    Έσπασε τα κοντέρ το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Ηλία Γ. Μπέλλου
     
    Κόντρα στην ύφεση και παρά την απουσία κρίσιμων επενδύσεων σε υποδομές και εξοπλισμό που απαιτούνται εδώ και χρόνια το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έκλεισε τη χρήση του 2014 με αύξηση καθαρής κερδοφορίας 17% και κύκλου εργασιών. Αύξησε τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων 8,5% αλλά και του συμβατικού φορτίου κατά 14%. Σε απόλυτα μεγέθη τα μετά φόρων κέρδη του ΟΛΘ το 2014 είναι διπλάσια από αυτά που ενέγραψε το 2013 ο ΟΛΠ ο οποίος αναμένεται να ανακοινώσει ανάλογα μεγέθη και για το 2014.

    Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Στέλιος Αγγελούδης αποδίδει τις επιδόσεις αυτές στην Θεσσαλονίκη στην «προσπάθεια που καταβάλουν τα τελευταία χρόνια διοίκηση και εργαζόμενοι, σε συνεργασία με τους πελάτες του λιμένος, δηλαδή τους χρήστες». Εκτιμά δε πως τα οικονομικά μεγέθη και ο όγκος των διακινούμενων φορτίων «αποδεικνύουν τη δυναμική του λιμανιού, που αναπτύσσεται και ενισχύεται». Χαρακτηρίζει τις προοπτικές και τις προκλήσεις για το λιμάνι μεγάλες και επισημαίνει πως «η Θεσσαλονίκη οφείλει να αξιοποιήσει τις εξελίξεις, ώστε όχι μόνο να μην περιθωριοποιηθεί, αλλά αντίθετα να διατηρήσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχει σήμερα, τόσο λόγω της γεωγραφικής της θέσης, όσο και λόγω της παραγωγικότητας του λιμανιού».

    Σύμφωνα με την εισηγμένη το 2014 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 56.280.238 ευρώ, αυξημένος κατά 9,15% έναντι 51.560.097 το 2013. Τα κέρδη προ τόκων, αποσβέσεων και φόρων (EBITDA) έφτασαν τα 29.424.347 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 25,16% έναντι των 23.510.212 ευρώ το 2013 και τα κέρδη μετά από φόρους έφτασαν τα 21.300.404 ευρώ, αυξημένα κατά 17,11% έναντι των 18.187.851 ευρώ. Στην συμπρωτεύουσα χαρακτηρίζουν την εικόνα αυτή ως « την πιο παραγωγική περίοδο της ιστορίας του λιμανιού».

    Τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα της εισαγμένης σε συνδυασμό με την νέα αύξηση της καθαρής κερδοφορίας αναμένεται να ενισχύσουν σημαντικά την μερισματική απόδοση της μετοχής.

    Υπενθυμίζεται πως στα μέσα του 2014 εγκρίθηκαν τα αρχικά σχέδια της Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών και Συμφωνίας Μετόχων και οι προεπιλεγέντες επενδυτές απέκτησαν πρόσβαση σε λεπτομερή στοιχεία για την ΟΛΘ ΑΕ στα πλαίσια του εν εξελίξει διαγωνισμού που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 67,7% του μετοχικού της κεφαλαίου. Σύμφωνα με τη συμφωνία Αθήνας- ΕΕ στο Eurogroup στις αρχές Μαρτίου με βάση την οποία εξασφαλίστηκε 4μηνη παράταση του προγράμματος, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να συνεχίσει την διαδικασία .

    Στον διαγωνισμό συμμετέχουν η APM Terminals, B.V. θυγατρική της Maersk (που συμμετέχει και στον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ), η Deutsche Invest Equity Partners, GmbH, η Duferco Particiption Holding, SA, η International Container Terminal Services, Inc, η Mitsui & Co., Ltd, η P&O Steam Navigation Company (θυγατρικής της DP World), η κοινοπραξία Russian Railways JSC/ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Yilport Holding, Inc.

    Η σιδηροδρομική σύνδεση με τα Σκόπια και το Βελιγράδι αλλά και τη Σόφια, αναμένεται να καταστήσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από τα πιο ανταγωνιστικά της Βορειοανατολικής Μεσογείου. Όμως το σύνολο των εμπλεκομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης γνωρίζει πως χρειάζονται επενδύσεις για τη βελτίωση των υποδομών και του εξοπλισμού ώστε να μπορέσει να εκμεταλλευτεί τόσο η ΟΛΘ όσο και η ευρύτερη οικονομία της περιφέρειας τα μεγάλα δυνητικά οφέλη από την λειτουργία του.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ