14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Του Σταμάτη Ζαχαρού
Το φιλόδοξο σχέδιο που εκπόνησε η διοίκηση του Vodafone Group φαίνεται ότι δημιουργεί ένα νέο πεδίο αντιπαράθεσης για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στην ελληνική αγορά. Πρόκειται φυσικά για τον εμπλουτισμό του portfolio των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας με ευρυζωνικές υπηρεσίες, δημιουργώντας αναστάτωση τόσο στα επιτελεία των ανταγωνιστών της Vodafone όσο και στους παρόχους σταθερής τηλεφωνίας όπως και παλαιότερα είχε αναφέρει το Capital.gr.
Οι εταιρείες στοχεύουν στην παροχή πλήρους τηλεπικοινωνιακής λύσης με τη λογική του one stop shop αποβλέποντας στην συνεχώς αυξανόμενη πίτα της ευρυζωνικότητας.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Vodafone -που προετοιμάζεται εδώ και μερικούς μήνες- θα είναι σε θέση να λανσάρει τις υπηρεσίες της στο δεύτερο τρίμηνο του έτους. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός που προσέλκυσε αρκετούς ενδιαφερομένους, οι οποίοι προσβλέπουν όχι μόνο στο κύρος της Vodafone αλλά και στον όγκο που μπορεί να συγκεντρώσει. Σύμφωνα με πληροφορίες, έξι εταιρείες εκδήλωσαν αρχικά ενδιαφέρον αλλά τελικά τέσσερις ήταν αυτές που κατέθεσαν προσφορές και πιο συγκεκριμένα οι Forthnet, Hellas On Line, On Telecom και Vivodi Telecom.
Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται και η TIM που παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στο πεδίο του ανταγωνισμού. Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία απέστειλε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε επτά εναλλακτικούς προκειμένου να επιλέξει συνεργάτη μέσω του οποίου θα προσφέρει και ενσύρματες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες. Στόχος είναι να λανσαριστεί το πακέτο των υπηρεσιών στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, οπότε και τα αρμόδια στελέχη εκτιμούν ότι θα έχει ωριμάσει η αγορά. Ο "όμιλος" της TIM Hellas σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τις "νοικιασμένες" υπηρεσίες συμπληρωματικά με τα δικά της ασυρματικά δίκτυα, που εκτός από τα υπάρχοντα (της κινητής τηλεφωνίας) περιλαμβάνουν και αυτά που υλοποιεί η Q Telecom για σταθερή ασύρματη πρόσβαση. Οι υπηρεσίες θα παρέχονται φυσικά με την επωνυμία της TIM και αναμένεται ισχυρό marketing plan για την προώθησή τους.
Είναι επίσης βέβαιο ότι και ο όμιλος ΟΤΕ θα προχωρήσει σε συνδυασμένες υπηρεσίες χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει ακόμη γνωστές περισσότερες πληροφορίες. δεδομένου όμως ότι παγκοσμίως η αγορά "αρέσκεται" σε τέτοιου είδους "συγκεντρωμένες" υπηρεσίες θεωρείται απίθανο να μην γίνει ανάλογη απόπειρα από τον μεγαλύτερο πάροχο της χώρας.
Πηγές που γνωρίζουν καλά τα τεκταινόμενα στην αγορά αναφέρουν ότι οι εταιρείες κινητής δεν θα περιοριστούν μόνο στην παροχή της σύνδεσης, αλλά θα επιχειρήσουν να αποσπάσουν μερίδιο και από την πίτα των υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας μεταπωλώντας περιεχόμενο από συνεργάτες με τους οποίους ήδη έχουν συνεργασία αλλά και νέους. Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι όσοι δραστηριοποιούνται στην αγορά παροχής περιεχομένου θα δουν πιο γρήγορα "τις δουλειές να ανοίγουν" καθώς το κύρος και η αναγνωρισιμότητα των μεγάλων εταιρειών θα βοηθήσει ιδιαίτερα στην διάδοση του μέσου.
Για την πώληση πάντως των υπηρεσιών και την κυριαρχία στο νέο κομμάτι της αγοράς, πρωταρχικό ρόλο θα παίξει το δίκτυο καταστημάτων. Ενδεικτικό της "βιασύνης" των εταιρειών είναι το γεγονός ότι "πιάνουν" τους στόχους της ανάπτυξης του δικτύου πολύ νωρίτερα. Το παράδειγμα της TIM είναι χαρακτηριστικό. Ο σχεδιασμός προέβλεπε 50 νέα καταστήματα μέχρι το καλοκαίρι του 2007 και 300 στο σύνολο στο τέλος του 2006. Ήδη το δίκτυο αριθμεί 310 καταστήματα και εκτιμάται ότι σύντομα θα έχει "πιαστεί" ο στόχος για το σύνολο των 50 νέων καταστημάτων.
Σε ό,τι αφορά τις εταιρείες σταθερής νιώθουν ήδη την καυτή ανάσα του ανταγωνισμού από τους "κινητούς" αντιπάλους τους. ενδεικτικό είναι ότι αρκετές εταιρείες "σνομπάρουν" τη συνεργασία με τις εταιρείες κινητής εκτιμώντας ότι μπορούν μόνοι τους να αποσπάσουν μεγάλο μερίδιο αγοράς και αντιδρώντας στη "μοιρασιά" των περιορισμένων περιθωρίων κέρδους.