18:51 10/09
Τουρκία και Ιταλία ενώνουν δυνάμεις: Η Saipem ξεκινά την γ' φάση του πρότζεκτ φυσικού αερίου στον Εύξεινο Πόντο
Η Τουρκία επενδύει 1,5 δισ. δολάρια στο υπεράκτιο κοίτασμα φυσικού αερίου Sakarya.
Με πέντε καταστήματα ξεκινά η Fourlis να αναπτύσσει την αλυσίδα Athlete΄s Foot. Η εισηγμένη που έχει αναλάβει τα δικαιώματα franchise σε Ελλάδα και Τουρκία, σχεδιάζει τη λειτουργία τριών καταστημάτων μέσα στον ερχόμενο Μάρτιο και τα υπόλοιπα δύο εντός του Σεπτεμβρίου. Στόχος της διοίκησης είναι σε βάθος οκταετίας θα δημιουργηθεί δίκτυο πενήντα καταστημάτων και στις δύο χώρες, ανεβάζοντας τον αριθμό των σημείων πώλησης του δικτύου που έχει αναπτυχθεί σε 26 χώρες, με κυριότερη αγορά αυτή των ΗΠΑ.
Όπως ανέφεραν οι επικεφαλής της Fourlis στο πλαίσιο παρουσίασης στην ΕΘΕ και στη τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για τη χρήση του 2014, η εταιρεία θα προχωρήσει στην υλοποίηση του επιχειρηματικού της πλάνου πραγματοποιώντας επιλεκτικές επενδύσεις τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις υπόλοιπες χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος, με στόχο τη διεύρυνση των μεριδίων αγοράς στους κλάδους της λιανικής. Συγκεκριμένα, στον κλάδο λιανικής πώλησης ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ) με δίκτυο σήμερα επτά καταστημάτων (σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία και πέντε σημείων παραγγελιοληψίας), την τρέχουσα χρήση αναμένεται να προστεθεί στη Βουλγαρία ένα ακόμη pick up point και να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους ηλεκτρονικά καταστήματα (e-commerce) στην Κύπρο και τη Βουλγαρία.
Αντίστοιχα, στον κλάδο λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών (Intersport), με δίκτυο σήμερα 102 καταστημάτων (σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρο και Τουρκία και e-commerce σε Ελλάδα, Ρουμανία και Τουρκία) αναμένεται μέσα στη χρονιά να προστεθούν πέντε νέα καταστήματα.
Σημειώνεται πως η λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), παρουσίασε πωλήσεις 267,7 εκατ. ευρώ το 2014 (+0,5% σε σχέση με το 2013), με τη Βουλγαρία να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση (+4-5%), σε αντίθεση με Ελλάδα και Κύπρο. Το EBITDA ανήλθε στα 19,7 εκατ. ευρώ έναντι 21,3 εκατ. το 2013, ενώ παρουσίασε κέρδη προ φόρων 0,6 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 1,1 εκατ. ευρώ το 2013. Παράλληλα, όπως τόνισε η διοίκηση, το μικρό περιθώριο για τα ΙΚΕΑ επιστρέφει στα “σωστά” επίπεδα του 40%.
Την ίδια στιγμή, θα πρέπει να αναμένονται αποφάσεις για την αλυσίδα New Look. To management είχε προαναγγείλει πως αναζητούσε λύσεις για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα η οποία αποδείχθηκε ζημιογόνος για τον όμιλο. Όπως σημειώθηκε στη τηλεδιάσκεψη. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα παρθούν αποφάσεις σε συνεννόηση με τον μητρικό όμιλο. Στόχος της Fourlis, σε κάθε περίπτωση, είναι ο περιορισμός των ζημιών.
Η διοίκηση, τέλος, εμφανίστηκε αισιόδοξη για το 2015, παρά τις όποιες επιπτώσεις από την πολιτική αβεβαιότητα, εστιάζοντας στο κομμάτι του οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ) για το οποίο οι προοπτικές είναι πολύ καλές, όπως σημειώθηκε. Ήδη η τάση στο πρώτο τρίμηνο του 2015 είναι κατά πολύ καλύτερη από το τέλος του 2014, σημειώθηκε, ενώ τα μεγέθη αναμένεται να ενισχυθούν και από τα μειωμένα χρηματοοικονομικά κόστη και το χαμηλότερο capex, ενώ οι ελεύθερες ταμειακές ροές θα παραμείνουν θετικές.
N. Xρυσικόπουλος