Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 28-Νοε-2014 08:46

    Βάζουν μπροστά τα έργα οι Κινέζοι στον Πειραιά!

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Ηλία Γ. Μπέλλου
     
    Σαν έτοιμοι από καιρό (sic) οι Κινέζοι δηλώνουν έτοιμοι να ξεκινήσουν τα νέα έργα στον Πειραιά... χτες. «Περιμένουμε την τελική έγκριση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και σας διαβεβαιώνω ότι μόλις εγκριθεί, θα αρχίσει άμεσα η κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ». Τάδε έφη Κάπτεν Φού (σ.σ. Captain Fu Cheng Qiu), ο επικεφαλής δηλαδή της θυγατρική της Cosco στον Πειραιά ΣΕΠ AE. Και όπως έιναι σε θέση να γνωρίζει το capital.gr είναι έτοιμος και ο ανάδοχος.
     
    Ο Κάπτεν Φού αποκάλυψε μάλιστα πως «οι περισσότεροι πλοιοκτήτες θέλουν να κάνουν τον Πειραιά τερματικό σταθμό, γι’ αυτό και πρέπει να προχωρήσουμε στην κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ». Όπερ μεθερμηνευόμενο οι Κινέζοι έχουν πρακτικά εξασφαλισμένα τα επιπλέον φορτία αλλά δεν είχαν τις παραπάνω υποδομές που θα τους επιτρέπουν να τα εξυπηρετήσουν. Και βέβαια αν δεν τα είχαν και οι Κινέζοι, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας παγκοσμίως, ποιος θα τα είχε;
     
    Για αυτό το λόγο ήταν έτοιμοι εδώ και δυο χρόνια που ζητούσαν την έγκριση για να καταβάλλουν από την τσέπη του 230 εκατ. ευρώ. Και επειδή το ερώτημα που ακούγεται συχνά από τους μη εξοικειωμένους με το λιμάνι έιναι τι θα κερδίσει η Ελλάδα αξίζει να παραθέσουμε τις επίσημες προβλέψεις που αποκάλυψαν τώρα οι δυο πλευρές:

    1: Επί των εσόδων που θα προκύψουν συνολικά από τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ Α.Ε., ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5%, ήτοι το 2021 βάσει των προϋπολογισθέντων μεγεθών ποσό 109.314.280 ευρώ, όσο δηλαδή ο σημερινός του κύκλος εργασιών…

    2: Η καθαρά παρούσα αξία της καινούριας σύμβασης ανέρχεται στα 678 εκατομμύρια ευρώ, μπορεί να ξεπεράσει το ένα δισ. σε πλήρη ανάπτυξη των επενδυτικών σχεδίων και

    3: δημιουργούνται οι υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά που μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως παρέχοντας την μαγιά για να αναπτυχθεί ολόκληρος ο κλάδος των διαμεταφορών στην Ελλάδα. Logistics, σιδηροδρομικές μεταφορές, υποστηρικτικές υπηρεσίες κλπ κλπ.
     
    Η συμφωνία υπεγράφει τελικά το απόγευμα της Πέμπτης μετά την έγκρισή της από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από το Δ.Σ. του ΟΛΠ, από την Γενική του Συνέλευση και μετά από απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, επί των παρατηρήσεων του οποίου υπήρξε πλήρης προσαρμογή του τελικού κειμένου. Μένει η Βουλή από την οποία δεν αναμένονται απρόοπτα.
     
    Πρόκειται για μια συμφωνία για νέες επενδύσεις ύψους 230 εκατομμυρίων ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά που έγινε μέσω Φιλικού Διακανονισμού (υπήρχε και το ενδεχόμενο της διαιτησίας…) μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε – ΣΕΠ Α.Ε. που έγινε με την εποπτεία και ευθύνη του υπουργού ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
     
    Ειδικότερα η επιχειρηματική και επενδυτική συμφωνία αφορά την κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ Εμπορευματοκιβωτίων, την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού στις Προβλήτες II και ΙΙΙ. Επί των εσόδων που θα προκύψουν συνολικά από τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ Α.Ε., ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5%.
     
    Τη συμφωνία υπέγραψαν ο πρόεδρος της ΣΕΠ ΑΕ, Captain Fu Cheng Qiu και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς , Γιώργος Ανωμερίτης. Παρόντες ήταν και οι βασικοί μέτοχοι του ΟΛΠ δηλαδή το ΤΑΙΠΕΔ και συγκεκριμένα ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Εμμανουήλ Κονδύλης και ο Διευθύνων Σύμβουλος του, Πασχάλης Μπουχώρης. Από τον κινεζικό όμιλο παρόντες ήταν επίσης ο γενικός διευθυντής της COSCO Hellas, Άγγελος Καρακώστας και ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ Zhang An ming.
     
    Ο υπουργός ναυτιλίας και Αιγαίου, Μ. Βαρβιτσιώτης χαρακτήρισε την επένδυση ως τη μεγαλύτερη ξένη επένδυση στην Ελλάδα την εποχή της κρίσης προσθέτοντας πως με αυτή το λιμάνι του Πειραιά θα γίνει πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο. «Με την καινούρια επέκταση του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, είμαστε βέβαιοι ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα καλυφθούν –κι αυτό μας δείχνει μέχρι τώρα η ιστορία- όλοι οι ποσοτικοί στόχοι που έχουν τεθεί» συμπλήρωσε.
     
    Ο επικεφαλής της ΣΕΠ ΑΕ, captain Fu Cheng Qiu, από την πλευρά του, δήλωσε: «Σήμερα είναι μία σπουδαία ημέρα, καθώς έχουμε την τελική συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ ΑΕ. Τώρα, περιμένουμε την τελική έγκριση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και σας διαβεβαιώνω ότι μόλις εγκριθεί, άμεσα θα αρχίσει η κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες θέλουν να κάνουν τον Πειραιά τερματικό σταθμό, γι’ αυτό και πρέπει να προχωρήσουμε στην κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ. Θέλω να πω ένα ευχαριστώ στον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Βαρβιτσιώτη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠ, κ. Ανωμερίτη, καθώς και όλους όσοι συνέβαλαν στην επίτευξη αυτής της συμφωνίας. Εμείς στοχεύουμε στο μέλλον ο Πειραιάς να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και ένα από τα μεγαλύτερα του εισαγωγικού εμπορίου της Ευρώπης. Επίσης, θέλουμε από την πλευρά μας να καταστήσουμε το λιμάνι του Πειραιά κεντρική και κομβική πύλη εισόδου προϊόντων για τη Νότια και την Κεντρική Ευρώπη. Με τη συνεργασία των δύο κυβερνήσεων, της Ελληνικής και της Κινεζικής, μπορούμε να πετύχουμε. Και θα πετύχουμε».
     
    O Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ ΑΕ Ανωμερίτης δήλωσε: «Ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο δαπάνης 230.000.000 με σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη σήμερα, καθιστώντας τον Πειραιά ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορευματικά λιμάνια της Ευρώπης. Ο ΟΛΠ Α.Ε. ως ιδιοκτήτης καθίσταται οικονομικά λιμάνι μεγάλης άξιας και ετήσιων προσόδων, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, της λιμενικής βιομηχανίας και της ανάπτυξης της χώρας».

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ