Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 30-Οκτ-2014 07:55

    Aegean: Kέρδη και αύξηση προσωπικού έφερε η συγχώνευση

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

     

    Οφέλη για το επιβατικό κοινό αλλά και για τηνAegean απέφερε η απορρόφηση δια εξαγοράς της Olympic Air, που συμπληρώνει φέτος ένα χρόνο. Σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2013, τα μεγέθη του ενοποιημένου σχήματος, μεταξύ των οποίων, η επιβατική κίνηση και η κερδοφορία είναι σημαντικά βελτιωμένα, με τον εισηγμένο στο χρηματιστήριο αερομεταφορέα να επενδύει 300 εκατ. δολάρια για την προμήθεια επτά καινούργιων Airbus το διάστημα 2015-2016.

    Λόγω των θετικών επιδόσεων, η Aegean, που διαθέτει στόλο 50 αεροσκαφών, αναμένεται να παρουσιάσει κατά τη φετινή χρονιά κύκλο εργασιών άνω των 900 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, η συνεισφορά στο Δημόσιο σε φόρους και τέλη του ομίλου ανέρχεται για το 2014 σε 280,9 εκατ. ευρώ έναντι 89,1 εκατ. ευρώ το 2004.

    «Στο εσωτερικό, όπως και στο εξωτερικό η κίνηση είναι αυξητική, οι τιμές των εισιτηρίων είναι χαμηλότερες, ενώ επενδύουμε 300 εκατ. δολάρια για την προμήθεια επτά καινούργιων αεροσκαφών. Ακόμη από το 2007 έως το 2016 ο όμιλος θα έχει παραλάβει 42 καινούργια αεροπλάνα. Η παραλαβή οκτώ καινούργιων αεροσκαφών σε οκτώ χρόνια δεν έχει καταγραφεί από καμία εταιρεία στον αεροπορικό κλάδο αλλά και σε άλλους» ανέφερε, χθες, ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης στο πλαίσιο συνάντησης με δημοσιογράφους.

    Πριν και μετά τη συνένωση

    Συγκεκριμένα, σε διάστημα ενός έτους (Οκτ. 2013-Οκτ. 2014) η Aegean:

    -αύξησε κατά 1.206.040 τις διαθέσιμες θέσεις, προσφέροντας συνολικά 13 εκατ. θέσεις. Από τις περισσότερες από 1 εκατ. νέες θέσεις οι 822.180 είναι εξωτερικού, ενώ οι 383.860 είναι εσωτερικού.

    -ενίσχυσε το προσωπικό κατά 247 άτομα ή κατά 12%, με το 21% των εργαζομένων να προέρχεται από την περιφέρεια.

                     
                                    Πόσο αυξήθηκε το προσωπικό


    Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, χθες, η αεροπορική κατά την τελευταία εξαετία η μέση τιμή εσωτερικού μειώθηκε 34%, ενώ το διάστημα 2013-2014 ο μέσος ναύλος υποχώρησε κατά 10%.

    Ωστόσο, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, η υποχώρηση της τιμής των εισιτηρίων δεν έχει αρνητική επίδραση στα εταιρικά αποτελέσματα επειδή αυξήθηκε ταυτόχρονα η επιβατική κίνηση.

    Συγκεκριμένα, η κίνηση από το εξωτερικό προς Αθήνα και περιφέρεια ενισχύθηκε (το διάστημα Οκτ.’13-Σεπ.’14) κατά 383.000 και 110.000 επιβάτες, αντίστοιχα, αυξάνοντας τη συνολική κίνηση στα 4,7 εκατομμύρια.

    Στο εσωτερικό, το εξεταζόμενο ενδεκάμηνο η Aegean είχε κατά:

    -465.362 περισσότερους επιβάτες από την Αθήνα

    -410.000 περισσότερους επιβάτες από τις άγονες

    -460.000 περισσότερους επιβάτες από την περιφέρεια

    Το σύνολο των επιβατών εσωτερικού διαμορφώνεται στα 5,1 εκατομμύρια

    Πόσο μειώθηκαν οι ναύλοι

    Παράλληλα, κατά το διάστημα Οκτ.2013-Σεπτ.2014, ο μέσος ναύλος μειώθηκε ενώ η επιβατική κίνηση αυξήθηκε, αντίστοιχα:

    -34% στο δρομολόγιο Αθήνα-Κεφαλονιά (+44%)

    -18% στο δρομολόγιο Αθήνα-Ιωάννινα (+17%)

    -18% στο δρομολόγιο Αθήνα-Χίος (+13%)

    -8% στο δρομολόγιο Αθήνα-Καβάλα (+11%)

    -8% στο δρομολόγιο Αθήνα-Καβάλα (+18%)

    -25% στο δρομολόγιο Αθήνα-Σάμος (+16%)

    Στις άγονες γραμμές, η κίνηση ενισχύθηκε κατά μέσο όρο μέχρι 44%, με τους ναύλους να είναι μειωμένοι έως 25% (από 8% έως 25%).

    Στο εσωτερικό, ο ελάχιστος ναύλος διαμορφώνεται στα 12 ευρώ (με ΦΠΑ), τιμή που αυξάνεται στα 24 ευρώ (+τέλη 12 ευρώ προς Αθήνα) και στα 42 ευρώ (+τέλη 30,64 ευρώ από Αθήνα).

    Η αεροπορική αγορά

    Ωστόσο, παρά τις ενισχυμένες επιδόσεις, το κενό της Aegean από τις ευρωπαϊκές αεροπορικές είναι μεγάλο, καθώς η εισηγμένη βρίσκεται πίσω από τις Air Lingus(1,43 εκατ. τζίρος), Norwegian(1,85 εκατ.) τη γειτονική Turkish(6,62 δισ. ευρώ), την Air France–KLM(25,52 δισ.) και την Lufthansa(30,3 δισ.).

            Η σύγκριση της επιβατικής κίνησης της Aegean με τους υπόλοιπους ευρωπ. αερομεταφορείς

    Παράλληλα, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, είναι απαραίτητο να επεκταθεί η σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου των Σπάτων και να μειωθούν τα αεροπορικά τέλη.

    Τέλος, θα πρέπει να προχωρήσει η αποκρατικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που αποτελεί την πρώτη παραχώρηση κρατικού asset όπου προβλέπεται η αναπροσαρμογή των αεροπορικών τελών αφότου ολοκληρωθούν -και πιστοποιηθούν από το Δημόσιο-οι απαιτούμενες επενδύσεις αναβάθμισης.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ