14:13 08/09
Mega deal 17 δισ. δολ. μεταξύ SpaceX και EchoStar
Το deal αφορά στην αγορά φάσματος και είναι μεταξύ μεγαλύτερων συμφωνιών φέτος.
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Η αγορά γιαουρτιού ως επί το πλείστον, μέσω της οποίας πραγματοποιείται το 70% του τζίρου της Κρι Κρι θα συνεχίσει να βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας, η οποία με τη λειτουργία του νέου εργοστασίου μπαίνει σε μια νέα φάση με υψηλές προσδοκίες.
Σε αυτή τη νέα φάση, πρωταγωνιστικό ρόλο, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρείας Π. Τσινάβος θα παίξει η αγορά της Ευρώπης όπου το μομέντουμ για το ελληνικό γιαούρτι είναι εξαιρετικά θετικό, ενώ και η πρόσφατη δικαστική απόφαση στη Μ. Βρετανία (ΦΑΓΕ Chobani) βοηθά ακόμη περισσότερο τους έλληνες παραγωγούς. Αλλά και στις άλλες χώρες, πχ στη Γερμανία, συνήθως υπάρχει ρητή αναφορά και διαφοροποίηση στα γιαούρτια του ανταγωνισμού (Greek Style και όχι Greek Yogurt).
Επίσης η γαλακτοβιομηχανία ενδιαφέρεται να καλύψει την αυξημένη ζήτηση σε αγορές της Ευρώπης για ειδικά προϊόντα όπως πχ το γιαούρτι με διπλό καπάκι με μέλι και καρύδια.
Στο πλαίσιο των κινήσεων που γίνονται, όπως αποκάλυψε ο Π. Τσινάβος ήδη υπάρχει μια νέα συμφωνία με αλυσίδα εθνικής εμβέλειας για την είσοδο της ΚριΚρι στο Βέλγιο με επώνυμο γιαούρτι ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι συζητήσεις με τρεις ακόμη αλυσίδες στην Αγγλία. Η συμφωνία με τη Waitrose που εφαρμόστηκε για λίγους μήνες είχε διακοπεί μετά την πυρκαγιά καθώς αφορούσε σε προμήθεια γιαουρτιών από το εργοστάσιο των Σερρών. Με την επαναλειτουργία του ήδη έχει ξεκινήσει ξανά η τροφοδοσία της συγκεκριμένης αλυσίδας.
Σημειώνεται ότι με την κατασκευή του νέου εργοστασίου δημιουργήθηκαν πέντε νέες γραμμές παραγωγής του εργοστασίου με δυναμικότητα από 4 τόνους γιαούρτι την ώρα (για τις μεγάλες οικογενειακές συσκευασίες) μέχρι 16 χιλιάδες καπάκια την ώρα (για τα ατομικά γιαούρτια).
Στους ίδιους χώρους πάντως υπάρχει πρόβλεψη για αύξηση της δυναμικότητας με εγκατάσταση επιπλέον γραμμών παραγωγής καθώς και μονάδων παστερίωσης, εφόσον υπάρξει αύξηση της ζήτησης. Τέλος η εταιρεία τονίζει ότι δεν έχει ενδιαφέρον για πιθανές συνεργασίες με άλλους παίκτες του κλάδου, δεν κρύβει ωστόσο ότι θα εξέταζε συνέργειες με παίκτες που δραστηριοποιούνται σε συγγενείς ή συμπληρωματικούς με το γιαούρτι ή το παγωτό κλάδους, ώστε να αξιοποιηθούν καλύτερα τα δίκτυα να υπάρξουν κοινές δράσεις μάρκετινγκ κλπ.