Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 19-Αυγ-2014 09:07

    Τουρισμός-εξαγωγές ευνοούν την Παπουτσάνης

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά η Παπουτσάνης βελτιώνει τα οικονομικά της μεγέθη, αφήνοντας πίσω της, όπως όλα δείχνουν, τις εποχές των σημαντικών ζημιών και των διαδοχικών κεφαλαιακών ενισχύσεων. Η ανάληψη του ελέγχου και του μάνατζμεντ της εταιρείας από τους Μ. Τασόπουλο και Γ. Γκάτζαρο (μέσω της Bolelli Co.) σηματοδότησε μια αλλαγή πορείας που πλέον απεικονίζεται με σαφήνεια στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας.

    Οι πρώτες κινήσεις αναδιάρθρωσης που πραγματοποιήθηκαν είχαν ως επίκεντρο τον περιορισμό των δαπανών μέσω συνεχούς ελέγχου κόστους και εξόδων, τη μείωση του κόστους των προϊόντων μέσω αναζήτησης εναλλακτικών προμηθευτών και επαναδιαπραγμάτευσης με τους υφιστάμενους προμηθευτές, την έμφαση στις εξαγωγές, τις φασόν και private label παραγωγές και πωλήσεις καθώς και την ανάπτυξη της αγοράς ξενοδοχειακών προϊόντων.

    Το business plan σταδιακά άρχισε να αποδίδει και πέρυσι η ιστορική βιομηχανία που ανήκε στον όμιλο Λεβέντη έκλεισε τη χρονιά με σημαντική αύξηση του τζίρου και προ φόρων κερδοφορία (έναντι ζημιών το 2012), λόγω όμως της αλλαγής του συντελεστή φόρου εισοδήματος μετά φόρων το αποτέλεσμα ήταν αρνητικό. Στο πρώτο εξάμηνο της εφετινής χρονιάς, η εισηγμένη πέτυχε αύξηση των πωλήσεών της κατά 14% (στα 9,1 εκατ. ευρώ) και βελτίωση της μετά φόρων κερδοφορίας της, η οποία διαμορφώθηκε στα 267 χιλ. ευρώ. Σημαντική ήταν και η αύξηση των εξαγωγών σε στα επίπεδα των 4,1 εκατ. ευρώ, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 45% του συνολικού κύκλου εργασιών, έναντι 38% την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο. Παράλληλα, ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου (δάνεια μείον ταμειακά διαθέσιμα) ανέρχεται σε 6,3 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στο 16,9% του συνολικού ενεργητικού της. Κατά την προηγούμενη χρήση ο καθαρός δανεισμός ανήλθε σε 5,9 εκατ. ευρώ και αντιπροσώπευε το 16,3% του συνολικού ενεργητικού.

    Στην οικονομική έκθεση της εταιρείας αναφέρεται πως η βελτίωση των μεγεθών ήταν αποτέλεσμα συνεχών προσπαθειών για ανεύρεση νέων πελατών και διεύρυνσης των υφιστάμενων συνεργασιών με παράλληλο έλεγχο του παραγωγικού κόστους και των δαπανών. Στο πλαίσιο αυτό έχει επιτευχθεί η συνεργασία με πολυεθνικές εταιρείες-ηγέτες του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία, για λογαριασμό των οποίων έχει αναλάβει την παραγωγή προϊόντων τους τα οποία διοχετεύονται στην παγκόσμια αγορά καθώς επίσης και η συνεργασία με αλυσίδες λιανικής που έχουν παρουσία πανευρωπαϊκά.

    Η Παπουτσάνης έχει επικεντρωθεί σε τρεις κύριες κατηγορίες προϊόντων, τα επώνυμα προϊόντα, τα ξενοδοχειακά προϊόντα και τα private label. Στην πρώτη κατηγορία, οι πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2014 αυξήθηκαν κατά 15%, κάτι που ενισχύθηκε και από την τοποθέτηση των προϊόντων Olivia σε φαρμακεία και σε σημεία πώλησης στο εξωτερικό. Στο ξενοδοχειακό σκέλος, τα προϊόντα της εταιρείας (Olivia, Skin Essentials, Καραβάκι) και τα προϊόντα Κορρέ (σε συνεργασία με την ομώνυμη εταιρεία) διανέμονται στις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες και σε ξενοδοχειακές μονάδες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η συγκεκριμένη αγορά παρουσιάζει ανάπτυξη κατά 15% μέσα στη χρονιά, λόγω της πολύ καλής πορείας του τουρισμού στην Ελλάδα. Τέλος, οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 13% το πρώτο εξάμηνο σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, λόγω νέων συνεργασιών αλλά και ανάπτυξης υφιστάμενων.

    Η διοίκηση της εταιρείας εμφανίζεται αισιόδοξη για την πορεία των μεγεθών το β΄ εξάμηνο του έτους, καθώς έχει ήδη συνάψει νέες συνεργασίες οι οποίες θα επηρεάσουν θετικά τον κύκλο εργασιών, ενώ στοχεύει στην εντατικοποίηση των προσπαθειών για περιορισμό κόστους και δαπανών. Συγκεκριμένα, η ανάπτυξη του κύκλου εργασιών αναμένεται από τις νέες συνεργασίες που έχει συνάψει η εταιρεία με δύο αλυσίδες λιανικής πώλησης με παρουσία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, με πολυεθνική εταιρεία διανομής ξενοδοχειακών προϊόντων μέσω της οποίας τα προϊόντα της εταιρείας τοποθετούνται σε μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, την τοποθέτηση των προϊόντων Olivia σε φαρμακεία της Ελλάδος και σε νέες αγορές του εξωτερικού, και τέλος την ανάπτυξη των πωλήσεων των ξενοδοχειακών προϊόντων στην ελληνική αγορά.

    Στο ταμπλό, ωστόσο, η Παπουτσάνης δεν έχει ωστόσο καταφέρει να βρει ακόμη το δρόμο της. Με την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση να διαμορφώνεται στα 25 εκατ. ευρώ, η μετοχή της εταιρείας κινείται σε ένα πολύ στενό εύρος διακύμανσης, μεταξύ 0,45 (χαμηλό 52 εβδομάδων) και 0,67 ευρώ (υψηλό 52 εβδομάδων), η μετοχή εμφανίζει χαμηλή εμπορευσιμότητα και ως αποτέλεσμα πραγματοποιεί ελάχιστες πράξεις.

    Ν. Χρυσικόπουλος

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ