14:15 06/09
FT: Η αμερικανική κυβέρνηση ξαναπροσλαμβάνει απολυμένα στελέχη των Fannie Mae, Freddie Mac, εν όψει της εισαγωγής τους στο Χρηματιστήριο
Τα στελέχη είχαν απολυθεί πρόσφατα από την κυβέρνηση Τραμπ.
Καμιά οριστική απόφαση δεν ελήφθη τελικά για την άρση ή όχι του αδιεξόδου που έχει σημειωθεί στα δύο λιμάνια, ενώ οι δύο πλευρές – υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και εργαζόμενοι – ανανέωσαν για αύριο το ραντεβού τους προκειμένου να συνεχίσουν τη συζήτηση.
Ο κ. Κεφαλογιάννης πρότεινε επ΄αόριστον αναστολή της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης και ταυτόχρονα έναρξη διαλόγου για το μοντέλο ανάπτυξης των δύο λιμανιών.
Επίσης επανέλαβε ότι η κυβέρνηση δεσμεύεται ότι σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να θιγούν τα συμφέροντα των εργαζομένων, ενώ ταυτόχρονα αποδέχτηκε πρόταση των εργαζομένων να αναζητήσουν τα δύο λιμάνια διεθνή οίκο ο οποίος θα μελετήσει και θα προτείνει μοντέλα ανάπτυξης.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων διατηρούν τις επιφυλάξεις τους, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι καταγράφεται μεταστροφή στις θέσεις του κ. Κεφαλογιάννη οι οποία αν πραγματικά ισχύει θα βοηθήσει στην άρση του αδιεξόδου που έχει σημειωθεί.
Πάντως, πριν ξεκινήσει η συνάντηση πηγές του Capital.gr από την πλευρά των εργαζομένων ανέφεραν ότι "όπως όλα δείχνουν αυτή τη στιγμή δεν πρόκειται να υπάρξει καμιά θετική εξέλιξη δεδομένου ότι είναι γνωστό πως ο κ. Κεφαλογιάννης θα μας προτείνει αναστολή της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης για δύο το πολύ τρεις μήνες. Η πρόταση αυτή", συνεχίζουν, "έχει ήδη απορριφθεί από την πλευρά των εργαζομένων και ως εκ τούτου δεν θα πρέπει να αναμένει κανείς θεαματικές εξελίξεις".
Εξάλλου για μηδενική αύξηση των τελωνειακών εσόδων κατά τη διάρκεια του Νομεβρίου σσε σχέση με το Νοέμβριο του 2005, κάνουν λόγο πηγές του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τα δημόσια έσοδα από τα λιμάνια.
Όπως είναι ήδη γνωστό η ΟΛΠ Α.Ε. έχει ανακοινώσει ότι οι απώλειες της από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων κινούνται στα επίπεδα του ένα με 1,5 εκατ. ευρώ την εβδομάδα, ενώ άγνωστες παραμένουν οι οικονομικές απώλειες των δορυφορικών δραστηριοτήτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο στη περίπτωση της MSC οι ετήσιες απώλειες των δορυφορικών δραστηριοτήτων από την αποχώρηση της κινούνται στα επίπεδα των 90 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ, ενώ υπερβαίνουν τα 26 εκατ. ευρώ οι άμεσες απώλειες του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά.