Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 05-Ιουλ-2014 14:59

    Ρυθμιστικό αλαλούμ στο διαδικτυακό στοίχημα

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Δυο μέτρα και δυο σταθμά για ΟΠΑΠ και προσωρινά αδειοδοτημένες εταιρείες

    Από τον Νίκο Χρυσικόπουλο




    Τελικά, η διαφορά μεταξύ μόνιμης και προσωρινής άδειας αποδεικνύεται τεράστια, σε σημείο να αναρωτιέται κανείς μήπως είναι καλύτερα να είσαι προσωρινά αδειοδοτημένος». Με αυτήν τη φράση, κορυφαίο στέλεχος της αγοράς τυχερών παιχνιδιών εξέφρασε τον προβληματισμό του για το ρυθμιστικό καθεστώς δύο ταχυτήτων που καθορίζει πώς οι εταιρείες του κλάδου θα προσφέρουν υπηρεσίες αθλητικού στοιχηματισμού στην Ελλάδα.

    Της έναρξης λειτουργίας του www.pamestoixima.gr, της διαδικτυακής πλατφόρμας του ΟΠΑΠ, στις αρχές του περασμένου μήνα, προηγήθηκε η δημοσιοποίηση της απόφασης της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) για τη «Ρύθμιση θεμάτων διεξαγωγής και ελέγχου παιγνίων στοιχημάτων προκαθορισμένης απόδοσης που προσφέρονται από την ΟΠΑΠ Α.Ε. μέσω του Διαδικτύου». Με την απόφαση αυτή, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, αποσαφηνίζονται όλα τα θέματα που αφορούν την προσφορά από την ΟΠΑΠ Α.Ε. («ο κάτοχος της άδειας») των παιγνίων στοιχημάτων προκαθορισμένης απόδοσης, το πλαίσιο λειτουργίας και συμμετοχής, τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία ηλεκτρονικού λογαριασμών, πληρωμών, καθώς και την ταυτοποίηση των παικτών.

    Το παράδοξο είναι πως το πλαίσιο αυτό των προϋποθέσεων που ισχύει για τον ΟΠΑΠ, σε μεγάλο βαθμό, δεν έχει επεκταθεί για τις 24 προσωρινά αδειοδοτημένες εταιρείες που προσφέρουν ιντερνετικό στοίχημα στην Ελλάδα, τους ανταγωνιστές, δηλαδή, του ΟΠΑΠ! Για τις εταιρείες αυτές, που, όπως στο σύνολό τους αναφέρουν στις ιστοσελίδες τους, παρέχουν «νόμιμα τις υπηρεσίες της στην Ελλάδα, σύμφωνα με το Άρθρο 50 (12) του Νόμου 4002/2011», δεν υπάρχουν ή δεν έχουν εφαρμοστεί περιορισμοί που ισχύουν για τον ΟΠΑΠ, όπως το bonus εγγραφής, οι εμπορικές τους καμπάνιες (λ.χ., η χρήση γνωστών και διάσημων προσώπων στις διαφημίσεις) και, κυρίως, το μείζον θέμα της ταυτοποίησης των παικτών.

    Ανασταλτικοί παράγοντες

    Η απουσία, όπως λένε στην αγορά, ενός κοινά αποδεκτού νομοθετικού πλαισίου για τον τζόγο στην Ελλάδα, υπαιτιότητα των κυβερνήσεων που επί σειρά ετών δεν επεδίωξαν να δώσουν σαφή λύση, παρά ακολούθησαν παρελκυστικές πολιτικές, δημιούργησε τη σημερινή ιδιάζουσα κατάσταση και εμφανίζει τη χώρα ανά τακτά διαστήματα υπόλογη στην Ε.Ε. Αποτέλεσμα; Τόσο ο ΟΠΑΠ όσο και οι 24 εταιρείες που διαθέτουν προσωρινή άδεια λειτουργίας εμφανίζονται, για διαφορετικούς λόγους, δυσαρεστημένοι από τους κανόνες που έχουν τεθεί για τη λειτουργία τους, με το Δημόσιο να συνεχίζει να εισπράττει χωρίς να δίνει οριστική λύση.

    Το γεγονός αυτό έχει, όμως, άμεση επίπτωση στη λειτουργία των εταιρειών. Στην περίπτωση του ΟΠΑΠ, οι περιορισμοί που έχουν τεθεί από τον ρυθμιστή για το pamestoixima.gr είναι ευρύτατοι, σε σημείο που στελέχη του Οργανισμού να κάνουν λόγο για ένα online περιβάλλον που στην πράξη αναγκάζει τον πελάτη-παίκτη να πηγαίνει στο πρακτορείο για να ποντάρει...Όπως εξηγούν, υπάρχουν ακόμη πολλά σημεία που θεωρούνται barriers to entry (αποτρεπτικοί παράγοντες), όπως η προϋπόθεση ταυτοποίησης των στοιχείων του παίκτη εντός 30 ημερών μέσω των ΚΕΠ, όταν για τις ανταγωνιστικές εταιρείες αρκεί μια σκαναρισμένη ταυτότητα και αυτό όταν ο παίκτης ζητήσει ανάληψη!

    Τι άλλο πρέπει να δηλώσει ο παίκτης που θέλει να παίξει ιντερνετικά στον ΟΠΑΠ; Ούτε λίγο ούτε πολύ ότι «δεν συμμετέχει, ούτε πρόκειται να συμμετάσχει καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της πελατειακής σχέσης με την ΟΠΑΠ Α.Ε. σε αθέμιτες συμπράξεις (“στήσιμο παιγνίων”) ή ότι δεν πρόκειται να προβεί σε κατάθεση στον (προσωρινό ή μη) λογαριασμό παίκτη χρημάτων που προέρχονται από εγκληματικές ή άλλες παράνομες δραστηριότητες...». Το μεγαλύτερο, όμως πρόβλημα αφορά το ότι, εάν στον Οργανισμό δεν καταφέρουν να γίνει η ταυτοποίηση, διότι ο παίκτης δεν πήγε, όπως απαιτείται, στα ΚΕΠ μέσα σε 30 ημέρες, ο προσωρινός λογαριασμός του μπλοκάρεται για έναν χρόνο!

    Ανοίγουν σαμπάνιες για την πρόκριση της Εθνικής στους 16!

    Χαμόγελα ικανοποίησης μοίρασε στον ΟΠΑΠ η πρόκριση της Εθνικής στους 16 του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Πέρα από τα φίλαθλα συναισθήματα, στον Οργανισμό αναμένουν περαιτέρω ενίσχυση του τζίρου του Πάμε Στοίχημα, που λόγω της διοργάνωσης είναι ήδη σημαντικά αυξημένος, αν και η ώρα διεξαγωγής των νυχτερινών παιχνιδιών δεν ευνοεί τον live στοιχηματισμό. H Eurobank Equities εκτιμά ότι η πρόκριση στους 16 θα προσελκύσει ισχυρό ενδιαφέρον από νέους παίκτες που θα στοιχηματίσουν στον αυριανό νοκ-άουτ αγώνα με την Κόστα Ρίκα. Στο παιχνίδι της Εθνικής κόντρα στην Ακτή Ελεφαντοστού, μόνο στον ΟΠΑΠ τα πονταρίσματα άγγιξαν τα 2,5 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμάται πως σε ανταγωνιστικές εταιρείες «παίχτηκαν» ανάλογα, εάν όχι υψηλότερα, στοιχήματα.

    Χωρίς μπόνους εγγραφής και... celebrities

    Η είσοδος του ΟΠΑΠ στο Διαδίκτυο συνοδεύτηκε από μια εκτενή εμπορική καμπάνια με κεντρικό σύνθημα «Υποστηρίζεις ό,τι παίζεις».

    Πληροφορίες του «Κ» αναφέρουν ότι η εταιρεία υποχρεώθηκε να προχωρήσει σε αλλαγές στο πρόγραμμα προβολής του pamestoixima. gr, διότι η ΕΕΕΠ έχει απαγορεύσει στην εταιρεία κάθε χρήση προστακτικού τόνου (π.χ., «είσαι ό,τι παίζεις»), καθώς ο ρυθμιστής έκρινε πως γίνεται προτροπή σε στοιχηματισμό.

    Σε αντίθεση, επίσης, με τον ανταγωνισμό, ο ΟΠΑΠ έχει συνταχθεί και με την απαίτηση της ΕΕΕΠ να μη χρησιμοποιεί στις διαφημίσεις του celebrities και αναγνωρίσιμα πρόσωπα, ενώ του έχει απαγορευτεί και το μπόνους εγγραφής («Βάλε 50 ευρώ και παίξε με 100», είναι μια από τις προσφορές που τρέχουν σήμερα).

    Τα παραπάνω, αλλά και άλλες δυσλειτουργίες (όπως, λ.χ., η υποχρέωση να ενημερώνεται η ΕΕΕΠ 90 ημέρες νωρίτερα για το περιεχόμενο των διαφημίσεων του ΟΠΑΠ, χωρίς η εταιρεία να γνωρίζει εάν θα γίνει δεκτό ή όχι), έχουν δημιουργήσει αγκυλώσεις που έχουν επιδράσει, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, στην πορεία του pamestoixima.gr.

    Σε συνδυασμό μετην πάγια απαίτηση των παικτών για περισσότερες στοιχηματικές επιλογές (περισσότερα live και ειδικά στοιχήματα) και με τη στάση των πρακτόρων που συνεχίζουν να κάνουν λόγο για προσπάθεια «απαξίωσης του δικτύου», ήδη φαίνεται να έχουν κινητοποιήσει τον Οργανισμό για τη μεγαλύτερη αξιοποίηση των assets που διαθέτει.

    * Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 28ης Ιουνίου

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ