Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 27-Ιουν-2014 09:09

    Στο βαγόνι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανεβαίνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου
     

    Δεσμευτική προσφορά για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καταθέσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εφόσον οι όροι του διαγωνισμού, όπως αυτοί θα διαμορφωθούν από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, κριθούν συμφέροντες.  Αυτό ανέφερε, κατά τη χθεσινή ετήσια γενική συνέλευση, ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης εταιρείας Γιώργος Περιστέρης για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας για την οποία δεσμευτικές προσφορές αναμένεται να κατατεθούν αρχές Φθινοπώρου.

    Η εισηγμένη συμμετέχει στο διαγωνισμό σε κοινοπραξία με τη ρωσική RZD, της οποίας ο επικεφαλής Βλαντιμίρ Γιακούνιν ανέφερε, πρόσφατα, ως προϋπόθεση ότι τα ελληνικά τρένα παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον για τους Ρώσους υπό την προϋπόθεση ότι θα απαλλαγούν από τις υψηλές υποχρεώσεις της τάξης των 900 εκατ. ευρώ που έχουν δημιουργηθεί λόγω των κρατικών ενισχύσεων.

    Το «σβήσιμο» των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί βασική προτεραιότητα για το υπουργείο Υποδομών, αποτελώντας, ταυτόχρονα, επιταγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

    Ωστόσο, το μπρα-ντε-φερ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη για τα ελληνικά τρένα, με τους Κινέζους να έχουν επαναδιατυπώσει το ενδιαφέρον τους στο πλαίσιο της πρόσφατης επίσκεψης του κινέζου πρωθυπουργού Λι Κετσιάνγκ στην Ελλάδα. Στον διαγωνισμό συμμετέχουν η γαλλική SNCF και η ρουμανική Grupo Feroviar Roman.

    Έργα

    Στο μέτωπο των έργων, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Περιστέρης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ενδιαφέρεται για το έργο της κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλι που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο «Νίκος Καζαντζάκης» και θα είναι προϋπολογισμού της τάξης του 1 δισ. ευρώ.

    «Για το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα εκδηλώσουμε ενδιαφέρον στο πλαίσιο κοινοπρακτικού σχήματος» σημείωσε ο CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Σχετικά με την επέκταση της γραμμής 4, έργο που το υπουργείο Υποδομών φέρεται να σχεδιάζει να δημοπρατήσει με τη μέθοδο της παραχώρησης, ο κ. Περιστέρης σχολίασε ότι «δεν είναι αυτονόητη η βιωσιμότητα αυτού του είδους των έργων με ιδιωτική χρηματοδότηση, ενώ θα πρέπει να προσδιοριστεί το ύψος και το είδος των εσόδων στα οποία θα στηριχθεί η αποπληρωμή ενός τέτοιου έργου παραχώρησης».

    Στα οδικά έργα παραχώρησης, η επανέναρξή τους, κατά τον περασμένο Ιανουάριο, οδήγησε στην είσπραξη χρηματικών ποσών που επέτρεψαν την μείωση των χρεών που είχαν δημιουργηθεί κατά την τελευταία τριετία οπότε οι κατασκευαστικές εργασίες είχαν ανασταλεί.  Η εισηγμένη ελέγχει την Ιόνια Οδό και τον Ε-65 και συμμετέχει με 17% στην Ολυμπία Οδό, με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει την αποπεράτωση των αυτοκινητοδρόμων έως το τέλος του 2015.

    Επίσης, η εταιρεία σε κοινοπραξία με την ιταλική Impregilo υλοποιεί το μεγαλύτερο έργο στην Αττική, το Κέντρο Πολιτισμού «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» το οποίο βρίσκεται σε προχωρημένο κατασκευαστικό στάδιο.

    Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτει ανεκτέλεστο ύψους 3,8 δισ. ευρώ.

    Πονοκέφαλος λόγω φορολογίας

    Ο κ. Περιστέρης ανέφερε ακόμη ότι την περασμένη χρονιά υπήρξε αιφνιδιασμός λόγω των νέων φορολογικών διατάξεων, οι οποίες πέραν της επιβάρυνσης «συνεπάγονται αδυναμία μακροχρόνιου και μελλοντικού προγραμματισμού και δημιουργούν μεγάλο φόρτο εργασίας στις οικονομικές διευθύνσεις των εταιρειών».

    «Δεν υπάρχει καμία περίοδος προσαρμογής. Πολλές φορές δημοσιεύονται και ψηφίζονται νόμοι που χρήζουν πολύ μεγάλης προσπάθειας και ερμηνείας» σημείωσε ο επικεφαλής της εισηγμένης.

    Επίσης, «βαρίδι» για το ελληνικό επιχειρείν και κατ’επέκταση για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί η μη αποδοχή των εγγυητικών επιστολών στο εξωτερικό, όπως και το μεγάλο κόστος προμηθειών για την εξασφάλιση των εγγυητικών. Πάντως, το επιτόκιο δανεισμού της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι χαμηλότερο σήμερα και διαμορφώνεται μεταξύ 5,5-6,5% έναντι 8,5% το 2013.



    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων