14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε το εννεάμηνο του 2006 σε € 472,6 εκατ. έναντι € 395,2 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 19,6%. Η κατασκευή εξακολουθεί να αποτελεί την κύρια πηγή εσόδων του Ομίλου συμμετέχοντας με 84% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών, ωστόσο αξιοσημείωτη είναι και η απόδοση του επιχειρηματικού τομέα ενέργειας και περιβάλλοντος, ο οποίος αποτέλεσε το 10% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα € 49,3 εκατ. έναντι € 67,1 εκατ. το εννεάμηνο του 2005 μειωμένα κατά 26,6%.
Τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους σημείωσαν μικρή πτώση κατά 2,5% και διαμορφώθηκαν σε € 48,2 εκατ., ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιωμάτων μειοψηφίας ανήλθαν για το εννεάμηνο του 2006 σε € 45,7 εκατ. έναντι € 37 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση κατά 23,5%. Τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους ανά μετοχή παρέμειναν σταθερά σε σχέση με το 2005 στα επίπεδα των € 0,29.
Η υστέρηση στα κέρδη του 9μηνου αποδίδεται κυρίως στις σημαντικές δαπάνες που έγιναν στην τρέχουσα περίοδο για τη διεκδίκηση νέων έργων και στην επέκταση σε κατασκευαστικές δραστηριότητες στο εξωτερικό. Οι κινήσεις αυτές έχουν ήδη σημαντικά αποτελέσματα τα οποία θα αρχίσουν να αποτυπώνονται στα οικονομικά στοιχεία του Ομίλου από το 4ο τρίμηνο του 2006.
Συγκεκριμένα ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ ΤΕΒ προχώρησε στην υπογραφή των συμβάσεων χρηματοδότησης του έργου “BLUE CITY Α’ Φάση” στο Ομάν, η έναρξη κατασκευής του οποίου αναμένεται για τις αρχές του 2007. Επιπλέον η ΑΚΤΩΡ, θυγατρική του Ομίλου, στο πλαίσιο της εδραίωσής της στις νέες αγορές των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής ανέλαβε σειρά έργων συνολικού προϋπολογισμού άνω των € 200 εκ.
Στο εσωτερικό μεταξύ άλλων υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης, οι εργασίες της οποίας αναμένεται να ξεκινήσουν στο πρώτο τρίμηνο του 2007. Η περίοδος κατασκευής του έργου είναι 4 χρόνια, η διάρκεια της παραχώρησης 30 χρόνια και η συνολική επένδυση εκτιμάται σε € 472 εκατ. Το μήκος της αρτηρίας είναι 6,5 χιλιόμετρα από τα οποία τα 4 χιλιόμετρα θα είναι υπόγεια.
Παράλληλα ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ ΤΕΒ έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος του έργου ‘Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο Σπάρτη’ και η σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται να υπογραφεί εντός του 2006, ενώ εξασφάλισε σημαντική συμμετοχή στη σύμβαση παραχώρησης του έργου ‘Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός – Κλειδί’. Επίσης, διεκδικεί συμμετοχή σε μία ακόμη σύμβαση παραχώρησης που αφορά τον οδικό άξονα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, για την οποία οι προσφορές θα δοθούν την 18/12/2006.
Με τα νέα έργα που έχει αναλάβει ο Όμιλος το ανεκτέλεστο υπόλοιπο ξεπερνάει τα € 3 δις.
Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη της μητρικής εταιρείας, ο κύκλος εργασιών ανήλθε το εννεάμηνο του 2006 σε € 4,8 εκατ. Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων ήταν αρνητικά € 468 χιλ., ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα € 34,4 εκατ. Τα καθαρά κέρδη της μητρικής μετά από φόρους ανήλθαν σε € 33,2 εκατ.