Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 13-Ιουν-2014 08:58

    Φως στο τούνελ της αγοράς τσιμέντου βλέπει η ΑΓΕΤ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Μετά από μία πενταετία συνεχούς μείωσης των μεγεθών της αγοράς τσιμέντου, το 2014 υπάρχουν σαφή σημάδια σταθεροποίησης, γεγονός εξαιρετικά σημαντικό σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΓΕΤ Ηρακλής Pierre Deleplanque. Αυτό είναι πολύ σημαντικό πρόσθεσε εκφράζοντας την εκτίμηση ότι ο όμιλος ΑΓΕΤ Ηρακλής φέτος αναμένεται να περιορίσει τις ζημιές του ενώ από το 2015 θα εισέλθει σε τροχιά καθαρής κερδοφορίας. 

    Αυτή τη στιγμή πάντως η κρίση έχει αντιστρέψει το μείγμα πωλήσεων, καθώς στην εγχώρια αγορά κατευθύνεται το ένα τρίτο της παραγωγής και τα δύο τρίτα κατευθύνονται σε εξαγωγές. Οι δύο παραγωγικές μονάδες της τσιμεντοβιομηχανίας λειτουργούν σε δυναμικότητα της τάξης του 60%. 

    Ο κ. Delelplanque ανέφερε ότι ο κύριος όγκος της αύξησης της ζήτησης προέρχεται από την επανεκκίνηση των δημόσιων έργων όπου και κατευθύνεται πλέον το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής  (40% της παραγωγής από 20% που ήταν πριν την κρίση), καθώς η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα παραμένει ουσιαστικά ανύπαρκτη υπό το εκρηκτικό μείγμα που δημιουργεί η έλλειψη τραπεζικής χρηματοδότησης, η υψηλή φορολογία στα ακίνητα και το γενικότερο κλίμα στην οικονομία. Για να αλλάξει αυτό θα περάσουν αρκετά χρόνια, ανέφερε ο επικεφαλής της τσιμεντοβιομηχανίας.

    Σε ό,τι αφορά το κόστος ενέργειας, ο κ. Delelplanque χαρακτήρισε ως θετική εξέλιξη τα τιμολόγια που έχουν προσφερθεί από τη ΔΕΗ για τις ενεργοβόρες βιομηχανίες υψηλής τάσης, εκτιμώντας ότι η μείωση που φέρνουν για μια βιομηχανία του μεγέθους της ΑΓΕΤ είναι της τάξης του 30%. "Είμαστε σε συζητήσεις με τη ΔΕΗ τις επόμενες ημέρες θα υπάρξουν νεότερα", δήλωσε.

    Πάντως εκτός από το κόστος ενέργειας, το οποίο είναι υψηλότερο από το μέσο όρο των εργοστασίων του ομίλου Lafarge, ωστόσο με τα νέα τιμολόγια αναμένεται να μειωθεί η απόσταση, εκεί που η διαφορά παραμένει χαώδης συγκριτικά με τις άλλες μονάδες της πολυεθνικής είναι στο κόστος καυσίμου. Για αυτό ευθύνεται η πολύ χαμηλή διείσδυση εναλλακτικών καυσίμων και η αξιοποίηση απορριμμάτων ως καύσιμα για τη βιομηχανία ανέφερε ο κ. Deleplanque. 

    Στην Ελλάδα το ποσοστό χρησιμοποίησης εναλλακτικών καυσίμων από μη ανακυκλούμενα απορρίμματα είναι της τάξης του 1 έως 3% όταν στην υπόλοιπη Ε.Ε. είναι στο 22 – 25%, είπε, εκτιμώντας ότι το κυριότερο πρόβλημα είναι η αδειοδότηση αλλά και η διαφορετική ερμηνεία που μπορεί να δώσει στη νομοθεσία η τοπική αυτοδιοίκηση. 

    Το καλύτερο κίνητρο πάντως που μπορεί να δοθεί για να ενισχυθεί η χρήση μη ανακυκλούμενων απορριμμάτων ως καυσίμων στη βιομηχανία είναι οι φορολογικές εκπτώσεις, όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια πολύ σημαντική υπόθεση που αφορά τόσο το μέλλον της βιομηχανίας όσο και τη συμμόρφωση της χώρας με τις σχετικές κοινοτικές οδηγίες.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ