14:15 06/09
FT: Η αμερικανική κυβέρνηση ξαναπροσλαμβάνει απολυμένα στελέχη των Fannie Mae, Freddie Mac, εν όψει της εισαγωγής τους στο Χρηματιστήριο
Τα στελέχη είχαν απολυθεί πρόσφατα από την κυβέρνηση Τραμπ.
"Στην καταγγελία της σύμβασης της με τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά θα προχωρήσει σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις η Mediterranean Shipping Company, διεκδικώντας ταυτόχρονα υψηλές οικονομικές αποζημιώσεις από διαφυγόντα κέρδη που προήλθαν από κακούς χειρισμούς του λιμανιού".
Την εκτίμηση αυτή διατύπωναν χθες παρατηρητές της αγοράς των τακτικών δια θαλάσσης μεταφορών, επισημαίνοντας ότι αυτό είναι το επόμενο λογικό βήμα μετά την απόφαση του ιταλικού ναυτιλιακού κολοσσού να αποχωρήσει από την Ελλάδα και τον Πειραιά (όπως ανέφερε σε χθεσινό του δημοσίευμα το Capital.gr η εταιρεία με επιστολή της γνωστοποίησε προς τη διοίκηση του ΟΛΠ την πρόθεσή της να εγκαταλείψει το λιμάνι του Πειραιά εξαιτίας των προβλημάτων που καταγράφονται στην εξυπηρέτηση των πλοίων της).
Στη περίπτωση κατά την οποία δεν προχωρήσει η MSC στη καταγγελία της σύμβασης αυτό θα σημαίνει ότι δεν επιθυμεί να φτάσει στα άκρα τις σχέσεις με της με τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά, συμπλήρωναν.
Στελέχη της εταιρείας από τον Πειραιά δήλωναν άγνοια για τις προθέσεις του αφεντικού της εταιρείας κ. Τζιανλουίτζι Απόντε, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι κάθε απόπειρα του στο παρελθόν να έρθει σε μια επικοινωνία με την διοίκηση του λιμανιού έπεφτε στο κενό.
Η κ. Απόντε απέδιδε τη συνεχή δυστοκία διαλόγου με την ΟΛΠ Α.Ε. στην αδυναμία του λιμανιού να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις της εταιρείας του αναφορικά με το επίπεδο των υπηρεσιών που παρείχε στα πλοία της MSC το λιμάνι.
Αγκάθι ωστόσο στις σχέσεις των δύο πλευρών στάθηκε η προσφυγή του εφοπλιστή κ. Μ. Σαρλή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού με την οποία (προσφυγή) κατήγγειλε ότι η σύμβαση ΟΛΠ – MSC συνιστά μονοπώλιο.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε πρώτη φάση δέχθηκε εισήγηση για την επιβολή προστίμου ύψους 4 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ για την εν λόγω σύμβαση, ενώ ανοικτό έμενε το ενδεχόμενο να ζητούνταν και η καταγγελία της εν λόγω σύμβασης.
Τώρα, με την απόσυρση της MSC από το λιμάνι του Πειραιά εκκινεί ένας νέος κύκλος διεργασιών αναφορικά με το μέλλον του τέρμιναλ υποδοχής εμπορευματοκιβωτίων, καθώς μειώνεται δραστικά η αξία του κατά τη διαδικασία παραχώρησης του σε ιδιώτη.