Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 05-Ιουν-2014 19:26

    Οκτώ οι ενδιαφερόμενοι για τον ΟΛΘ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 19:53

    Του Ηλία Μπέλλου

    Με τη συμμετοχή οκτώ ομίλων, δυο εκ των οποίων συμμετέχουν και στο διαγωνισμό για τον Πειραιά, ο διαγωνισμός για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναδεικνύεται σε σκληρό αγώνα. 

    Έρχεται δε να προστεθεί στο μεγάλο ενδιαφέρον για τον Πειραιά καθιστώντας πια ξεκάθαρη την αυξημένη γεωπολιτική σημασία της χώρας για το παγκόσμιο εμπόριο και ειδικά για τις από την Ασία εισαγωγές στην Ευρώπη. 

    Η APM Terminals, B.V. και η International Container Terminal Services, Inc, συμμετέχουν στο διαγωνισμό και για τον ΟΛΠ ενώ ενδιαφέρον εμφανίζει η συμμετοχή της ελληνικής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ -μαζί με την Russian Railways JSC οι οποίες έχουν συνεργαστεί και στο διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ-, αλλά και της τουρκικής Yilport Holding,Inc. 

    Αναλυτικά τα οκτώ υποψήφια σχήματα για τον ΟΛΘ είναι τα:
    • APM Terminals, B.V.
    • Deutsche Invest Equity Partners, GmbH
    • DufercoParticiption Holding, SA
    • International Container Terminal Services, Inc
    • Mitsui & Co., Ltd.
    • P&O Steam Navigation Company (DP World)
    • Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A.
    • Yilport Holding,Inc

    Αναλυτικά, το προφίλ των οκτώ υποψηφίων έχει ως εξής: 

    * APM Terminals, B.V: Γνωστή και από την κάθοδό της στο διαγωνισμό για τον ΟΛΠ είναι μια από τις πέντε μεγαλύτερες διαχειρίστριες λιμανιών στον πλανήτη και θυγατρική του ναυτιλιακού κολοσσού Maersk. 

    * Deutsche Invest Equity Partners, GmbH: είναι θυγατρική γερμανικού private equity με έδρα το Μόναχο της Γερμανίας και επενδύσεις μέχρι τώρα κυρίως σε γερμανόφωνες χώρες. 

    * DufercoParticiption Holding, SA: Αποτελεί ελβετικό όμιλο που δραστηριοποιείται στην εμπορία και διανομή χάλυβα και πρώτων υλών αλλά και στην ενέργεια, τα ακίνητα, τη ναυτιλία και τα Logistics. Λειτουργεί παράλληλα δίκτυο διανομής ηλεκτρικού ρεύματος και διασύνδεσης μεταξύ Ελβετίας και Ιταλίας. 

    * International Container Terminal Services, Inc: Πρόκειται για διαχειρίστρια λιμανιών με έδρα τις Φιλιππίνες. 

    * Mitsui & Co., Ltd.: Είναι μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες του κόσμου με έδρα την Ιαπωνία με ετήσιο τζίρο της τάξης των 6 τρισ. γιεν. 

    * P&O Steam Navigation Company (DP World): Πρόκειται για θυγατρική της Dubai Port η οποία διαχειρίζεται σχεδόν 60 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση και είναι μια από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες λιμανιών διεθνώς. 

    * Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A. Η Russian Railways είναι η ρωσική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία και η μεγαλύτερη στον κλάδο της παγκοσμίως.

    * Yilport Holding,Inc: αποτελεί μέλος του τουρκικού ομίλου Yildirim με συμφέροντα σε ορυχεία, πρώτες ύλες, ενέργεια, ναυπηγεία, logistics και λιμάνια. Ελέγχει 4 λιμάνια στον ανατολικό Μαρμαρά και 1 στη Μάλτα.

    Πέντε σχήματα για τον ΟΛΠ 

    Επίσης, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε κατά τη σημερινή του συνεδρίαση, τα πέντε (5) επενδυτικά σχήματα που εισέρχονται στη Β’ φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.:

    • APM Terminals, B.V.
    • COSCO (Hong Kong) Group Limited
    • International Container Terminal Services, Inc
    • Ports America Group Holdings
    • Utilico Emerging Markets Limited

    Ουσιαστικά αποκλείστηκε από τη β’ φάση του διαγωνισμού το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο Cartasian Capital το οποίο όμως πιθανολογείται ότι ενδέχεται να λειτουργήσει ως χρηματοδοτικό σχήμα για την Ports America. 

    Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΠ αναμένονται εντός του τρίτου τριμήνου του 2014, ενώ αυτές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο πρώτο τρίμηνο του 2015.

    Κατά τη Β’ Φάση, οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε λεπτομερή στοιχεία για το περιουσιακό στοιχείο και τους σχετικούς όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας. 

    Ακόμη, εγκρίθηκαν τα τεύχη του διαγωνισμού για την πώληση 2 αεροσκαφών τύπου Airbus 340. Η διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται να ξεκινήσει όταν μεταφερθούν οι τίτλοι ιδιοκτησίας από το Ελληνικό Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ.

    Σχέδιο σύμβασης για την αξιοποίηση λιμένων

    Στην ίδια συνεδρίαση, εγκρίθηκε το τελικό σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης για την αξιοποίηση της πρώτης ομάδας τουριστικών λιμένων (Άλιμος, Πόρος, Ύδρα, Νέα Επίδαυρος). Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών αναμένεται εντός του Ιουλίου 2014.

    Τέλος, σε συνέχεια της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ σχετικά με την ΕΥΔΑΠ Α.Ε., το ΤΑΙΠΕΔ, θα προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να διαπιστωθεί αν η διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίηση της ΕΥΑΘ Α.Ε. είναι συμβατή με το υφιστάμενο συνταγματικό και νομικό πλαίσιο.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ