Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 03-Ιουν-2014 08:25

    Ελλάκτωρ: Γιατί περιμένει restart εσόδων τη φετινή χρονιά

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Με την «καλή αρχή» να έγινε κατά το πρώτο τρίμηνο οπότε ο όμιλος Ελλάκτωρ επέστρεψε στα κέρδη, η διοίκηση της εισηγμένης αναμένει ότι το 2014 θα είναι μία καλύτερη χρονιά συγκριτικά με πέρυσι.  Σύμφωνα με τις προβλέψεις που διατυπώθηκαν κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών, φέτος, «αναμένεται ανάπτυξη, τουλάχιστον, στο top line», δηλαδή σε επίπεδο εσόδων. 

    Μέχρι να επανεκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες στους οδικούς άξονες, οι διοικήσεις των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων διατύπωναν, κατά τα τελευταία χρόνια, προβληματισμό κατά τις καθιερωμένες εκτιμήσεις τους. Πλέον, δεν υφίσταται ο εν λόγω παράγοντας αβεβαιότητας και σε συνδυασμό με την ενίσχυση του ανεκτέλεστου υπόλοιπου με μεγάλα έργα εκτός Ελλάδας, όλα δείχνουν ότι τα χειρότερα πέρασαν για τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες.  

    Νέα έργα

    Στον Ελλάκτωρα η αύξηση των εσόδων σε ποσοστό 12,7% αποδίδεται στην ενίσχυση της κατασκευαστικής δραστηριότητας και της αύξησης του ανεκτέλεστου που διαμορφώνεται στα 3,8 δισ. ευρώ. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες ανήλθαν κατά το πρώτο τρίμηνο στα 18 εκατ. ευρώ (έναντι 23 εκατ.) και κατευθύνθηκαν στον αυτοκινητόδρομο Μορέας (6,5 εκατ. ευρώ), στην ευρύτερη κατασκευαστική δραστηριότητα (11 εκατ.) και στον κλάδο της διαχείρισης απορριμμάτων (μισό εκατ.). 

    Σύμφωνα επίσης, με όσα έγιναν γνωστά κατά το χθεσινό conference call, τα έσοδα στον τομέα του περιβάλλοντος ενισχύθηκαν σημαντικά το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2013, λόγω της υλοποίησης έργων σε Κροατία, Γερμανία και Ιορδανία. 

    Παράλληλα, κατά τους πρώτους μήνες της χρονιάς, ο Ελλάκτωρ ανέλαβε το έργο της κατασκευής του μετρό (gold line) στη Ντόχα του Κατάρ που είναι συνολικού προϋπολογισμού 3,2 δισ. ευρώ και η εισηγμένη –ως επικεφαλής- συμμετέχει με 32% στην κοινοπραξία κατασκευής. 

    Πέραν των έργων στο εξωτερικό, όπως αναφέρθηκε στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη, προοπτικές στο εσωτερικό της χώρας εντοπίζονται στην εκτέλεση των εργασιών στα οδικά έργα παραχώρησης (Μορέας, Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), στην αποκρατικοποίηση της ΕΥΑΘ (συμμετοχή στο διαγωνισμό με Suez Environnemment), των περιφερειακών αεροδρομίων (συμμετοχή με Vinci) και των νέων έργων παραχώρησης, όπως η κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι. 

    Το τελευταίο, που είναι συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των συνοδών έργων), έχει δημοπρατηθεί, με τους υποψήφιους ανάδοχους να καλούνται μέσα στις επόμενες ημέρες να παραλάβουν τα τεύχη δημοπράτησης. 

    Ωστόσο, τα έσοδα από παραχωρήσεις υποχώρησαν στα 47 εκατ. ευρώ (-6%), εξέλιξη που αποδίδεται στην μείωση της κυκλοφορίας στην Αττική Οδό σε ποσοστό 5,5% κατά το διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ