18:51 10/09
Τουρκία και Ιταλία ενώνουν δυνάμεις: Η Saipem ξεκινά την γ' φάση του πρότζεκτ φυσικού αερίου στον Εύξεινο Πόντο
Η Τουρκία επενδύει 1,5 δισ. δολάρια στο υπεράκτιο κοίτασμα φυσικού αερίου Sakarya.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Σε επανασχεδιασμό της στρατηγικής στον τομέα λιανικής ειδών ένδυσης και αξεσουάρ (new look) προχωρά ο όμιλος Fourlis, καθώς οι επιδόσεις του συγκεκριμένου κλάδου δεν υπήρξαν οι προσδοκώμενες. Όπως ανέφεραν, κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών, οι επικεφαλής της Fourlis, που δραστηριοποιείται στο λιανικό και χονδρικό εμπόριο, η δραστηριοποίηση στο χώρο της ένδυσης και αξεσουάρ ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια με τη δημιουργία επτά καταστημάτων στη Ρουμανία. Ωστόσο, η δραστηριότητα αυτή υπήρξε ζημιογόνος και γι’ αυτό η διοίκηση του εισηγμένου ομίλου προσπαθεί, κατά τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, να εντοπίσει «τι πήγε στραβά» σχετικά με τον κλάδο new look.
Στόχος είναι να ελαχιστοποιηθούν οι ζημιές -διαμορφώθηκαν σε επίπεδο ομίλου στα 4,4 εκατ. το πρώτο τρίμηνο- ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Fourlis Απόστολος Πεταλάς δεν απέκλεισε, χθες, το ενδεχόμενο της παύσης ορισμένων από τις δραστηριότητες του ομίλου. «Εξετάζουμε όλα τα ενδεχόμενα σενάρια» ανέφερε, απαντώντας σε ερώτηση αναλυτή.
Επιδόσεις
Ο δείκτης πωλήσεων (99,2%) για το σύνολο του ομίλου, κατά το πρώτο τρίμηνο, υπήρξε ο καλύτερος των τελευταίων 20 τριμήνων, ενώ είναι ελαφρώς βελτιωμένος, συγκριτικά με το τελευταίο τρίμηνο του 2013. Σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, οι επιδόσεις, εκτός Ελλάδας, των ΙΚΕΑ και Intersport υπήρξαν θετικές. Στην Ελλάδα, η Intersport παρουσίασε θετικά αποτελέσματα, σε αντίθεση με τη σουηδική αλυσίδα επίπλων IKEA που «κινήθηκε» σε αρνητικά επίπεδα.
Ο διευθύνων σύμβουλος εκτίμησε ότι κατά το δεύτερο τρίμηνο η πτώση στο λιανεμπόριο θα επιβραδυνθεί, βάσει των ενδείξεων για βελτίωση του οικονομικού κλίματος. Προέβλεψε ότι κατά το 2014 η συρρίκνωση της αγοράς θα είναι μονοψήφια. Ήδη, σύμφωνα με τον ίδιο, τους μήνες Απρίλιο και Μάιο τα brands που αντιπροσωπεύει ο όμιλος Fourlis εμφάνισαν θετικές επιδόσεις (μονοψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης) σε Ελλάδα και Βαλκάνια.
Σημείωσε ότι το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο είναι τα πλέον σημαντικά για την Fourlis, εκτιμώντας ότι κατά τις δύο αυτές χρήσεις τα αποτελέσματα θα είναι καλύτερα συγκριτικά με το ‘α εξάμηνο. Και αυτό εξαιτίας των ενισχυμένων εσόδων που σχετίζονται με τον τουρισμό, αλλά και των προβλέψεων για αναιμική έστω σταθεροποίηση της οικονομίας.
Η Fourlis ρίχνει στην αγορά οκτώ νέα καταστήματα Intersport, από τα οποία τα μισά ήδη λειτουργούν. Επίσης, πριν από ένα μήνα άνοιξε στο ΙΚΕΑ Κομοτηνής pick up point, ενώ πριν από την εκπνοή της χρονιάς αναμένεται να εγκαινιαστεί ένα ακόμη στη Βάρνα της Βουλγαρίας. Ως τονωτική «ένεση» για την επισκεψιμότητα του ΙΚΕΑ Ιωαννίνων εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει η προγραμματισμένη λειτουργία τέλη Μαΐου ενός νέου καταστήματος H&M, επιφάνειας 2.000 τ.μ. Η εταιρεία δίνει έμφαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε IKEA και Intersport στις αγορές της Ελλάδας, της Τουρκίας και της Ρουμανίας.
Σε χρηματοοικονομικό επίπεδο, μεγάλη προτεραιότητα του Fourlis είναι η ενίσχυση του cash flow και η μείωση του δανεισμού. Το ακαθάριστο περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 37,7% και είναι αυξημένο κατά τέσσερις μονάδες βάση, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Στην ΙΚΕΑ το περιθώριο ebitda διαμορφώνεται σε 2,5%.
Η καλύτερη προώθηση των προϊόντων και η μείωση του κόστους παραγωγής θα επιστρατευθούν με στόχο τη βελτίωση του περιθωρίου κέρδους, όπως ανέφεραν οι επικεφαλής της Fourlis. Τέλος, ο καθαρός δανεισμός αυξήθηκε περίπου προς δύο εκατομμύρια ευρώ, ενώ παραμένει χαμηλότερος κατά τρία εκατομμύρια σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013.