Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 13-Μαϊ-2014 08:56

    Χρονιά - πρόκληση για τη Frigoglass

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στα επίπεδα των 173 εκατ.ευρώ έχει υποχωρήσει η κεφαλαιοποίηση της Frigoglass - με τον όμιλο να έχει πραγματοποιήσει πέρυσι πωλήσεις 522 εκατ. ευρώ και 124 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2014 - στο ελληνικό χρηματιστήριο, ως αποτέλεσμα των πιέσεων που δέχονται τα οικονομικά της μεγέθη λόγω της “καταιγίδας” στις αναδυόμενες αγορές και της δυσμενούς πορείας των συναλλαγματικών ισοτιμιών σε ορισμένες από τις αγορές που δραστηριοποιείται.

    Το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης ήταν αρνητικό στη τελική γραμμή του ισολογισμού (καθαρές ζημίες ύψους 3,4 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 3,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013, υψηλότερες από τις εκτιμήσεις της αγοράς), με τους αναλυτές της IBG σε χθεσινό report να προχωρούν ένα βήμα παραπέρα και να προβλέπουν πως η χρήση μπορεί να κλείσει με καθαρές ζημιές της τάξης των 10 εκατ. ευρώ, όταν μέχρι πρότινος οι περισσότερες ΑΧΕ που καλύπτουν τον όμιλο έκαναν λόγο για οριακή κερδοφορία.

    Η IBG υιοθετώντας πιο συντηρητική στάση, μείωσε στα 4,5 ευρώ (από 5,5 ευρώ προηγουμένως) τη τιμή-στόχο για τη μετοχή της Frigoglass λόγω των αναταράξεων που εξακολουθούν να παρατηρούνται στις αναδυόμενες αγορές, το αδύναμο outlook για τη ρωσική οικονομία αλλά και την αργή ανάκαμψη στις οικονομίες των αναπτυγμένων χωρών. Η μετοχή του ομίλου τις τελευταίες συνεδριάσεις στο Χρηματιστήριο της Αθήνας έχει κινηθεί έως και τα 3,38 ευρώ (χθεσινό κλείσιμο με τον τίτλο να υποχωρεί κατά 7,65%), στα χαμηλότερα επίπεδα τιμών από το Σεπτέμβριο του 2012.
     
    Θετικά βήματα
    Πάντως, στο πρώτο τρίμηνο του 2014, μπορεί οι χαμηλότερες επενδύσεις των μεγάλων πελατών του ομίλου (σημαντική μείωση στις πωλήσεις επαγγελματικών ψυγείων στην Ασία, και ιδιαίτερα στην Ινδία), σε συνδυασμό με τις δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες, να επηρέασαν τις πωλήσεις, ωστόσο ήταν το έκτο συνεχόμενο τρίμηνο μείωσης των αποθεμάτων (-21% από έτος σε έτος), ενώ συνεχίστηκαν οι πρωτοβουλίες μείωσης του κόστους στη διάρκεια της περιόδου. Παράλληλα, τα λειτουργικά έξοδα υποχώρησαν κατ΄ αναλογία με τις πωλήσεις και το ποσοστό αύξησης των πωλήσεων επαγγελματικών ψυγείων σε πελάτες ζυθοποιίας στην Ευρώπη ήταν διψήφιο.

    Ο όμιλος Frigoglass, στρατηγικός εταίρος μεγάλων εταιρειών αναψυκτικών και ποτών σε ολόκληρο τον κόσμο (μεταξύ των οποίων η Coca - Cola HBC και άλλοι εμφιαλωτές Coca – Cola, ο όμιλος Diageo - Guinness, η Heineken, η Efes κ.α.) και με ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά Επαγγελματικών Ψυγείων (ICM), έχει εκπονήσει ένα ευρύ πρόγραμμα εξορθολογισμού της παραγωγικής και κοστολογικής του βάσης, καθώς και αντιμετώπισης των ζημιογόνων δραστηριοτήτων. Οι τέσσερις βασικοί στόχοι που έχουν τεθεί είναι να ενισχυθεί περαιτέρω η θέση της Frigoglass ως στρατηγικός εταίρος των παγκόσμιων εταιρειών αναψυκτικών, να βελτιωθεί η ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου του ομίλου, να ενισχυθούν τα περιθώρια κέρδους και να ενδυναμωθούν οι ταμειακές ροές.

    Η διοίκηση ήδη αποφάσισε να διακόψει την επιβαρυντική για το περιθώριο κέρδους, λειτουργία της μονάδας που διέθετε στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ, ενώ υπό εξέταση βρίσκονται και άλλες κινήσεις αναδιάθρωσης του μοντέλου λειτουργίας. Στο πλαίσιο αυτό, η Piraeus Securities σε προγενέστερο report της είχε τοποθετήσει εντός του 2015 την ανάκαμψη του ομίλου, όταν το πλάνο αναδιάρθρωσης θα έχει ολοκληρωθεί και η ζήτηση ενδεχομένως να εμφανίσει σημάδια αναθέρμανσης σε μια σειρά γεωγραφικών περιοχών, κυρίως στη δυτική Ευρώπη. Η ΑΧΕ εκτιμά πως παρά τη μεταβλητότητα στην Ασία και τις ζημιογόνες δραστηριότητες στην Κίνα, η προοπτική για τον όμιλο στην συγκεκριμένη αγορά παραμένει σημαντική.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ