14:15 06/09
FT: Η αμερικανική κυβέρνηση ξαναπροσλαμβάνει απολυμένα στελέχη των Fannie Mae, Freddie Mac, εν όψει της εισαγωγής τους στο Χρηματιστήριο
Τα στελέχη είχαν απολυθεί πρόσφατα από την κυβέρνηση Τραμπ.
Σε ναυάγιο κατέληξε η πρώτη τριμερής συνάντηση μεταξύ της διοίκησης της ΟΛΠ Α.Ε., των εργαζομένων και των χρηστών οι οποίοι εκπροσωπούνταν μέσω της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης, με τους εκπροσώπους του λιμένα και τους εργαζόμενους να παραμένουν σταθεροί στις θέσεις τους.
Οι μεν εργαζόμενοι ζητούν την απόσυρση της απόφασης του διοίκησης του Οργανισμού για την έναρξη της διαδικασίας παραχώρησης της διαχείρισης υπηρεσιών του λιμανιού σε ιδιώτες, η δε διοίκηση δήλωσε ότι η απόφαση δεν αποσύρεται και άφησε να εννοηθεί ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη διεκδικώντας να κηρυχθεί η μείωση της παραγωγικότητας που καταγράφεται απεργία.
Στη μέση αυτής της κόντρας βρέθηκαν οι χρήστες με την διοίκηση της Δ.Ν.Ε. να παρακολουθεί τα τεκταινόμενα χωρίς να παρεμβαίνει.
Όπως ανέφερε στο Capital.gr ο κ. Νίκος Αρβανίτης, Πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης, στην οποία εκπροσωπούνται σχεδόν όλες οι ξένες ναυτιλιακές εταιρίες μεταφοράς κοντέινερ που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, "η Ένωση δεν έχει άποψη για τις διαφωνίες των δύο πλευρών, αλλά ούτε και την απασχολεί αν οι υπηρεσίες θα παρέχονται από τον ΟΛΠ ή από άλλη ιδιωτική εταιρία. Αυτό που την απασχολεί έντονα είναι να βρεθεί λύση γιατί τώρα το λιμάνι είναι στη πραγματικότητα νεκρό".
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Δ.Ν.Ε. στη διάρκεια των τελευταίων δέκα ημερών όλα τα πλοία εκείνα που χαρακτηρίζονται ως mainliners – δηλαδή μεγάλα πλοία μεταφοράς κοντέινερ που προσεγγίζουν στον Πειραιά βάσει προγραμματισμένου δρομολογίου – έχουν αλλάξει το πρόγραμμα τους.
Δεν προσεγγίζουν πλέον στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη και κατευθύνονται σε γειτονικά λιμάνια, σε Τουρκία, Ιταλία, Μάλτα και Κύπρο, όπου ξεφορτώνουν τα εμπορεύματα του Πειραιά.
Εκτός όμως από τα παραπάνω πλοία που προσεγγίζουν σχεδόν τα 50, άλλα 25 πλοία διαφόρων τύπων, όπως κρουαζιερόπλοια, φορτηγά πλοία, ψυγεία, οχηματαγωγά κ.α. έχουν παρακάμψει το λιμάνι του Πειραιά, στο οποίο παρατηρείται, χωρίς απεργία, μείωση της παραγωγικότητας της τάξης του 70%.
Όπως αναφέρει ο κ. Αρβανίτης "για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος του προβλήματος αρκεί να καταγραφεί ότι πριν από δέκα μέρες εργάζονταν 32 με 36 γερανογέφυρες το 24ώρο, ανάλογα με τις ανάγκες και σήμερα εργάζονται 12 με 15 γερανογέφυρες.
Στην ερώτηση του Capital.gr πόσα κατά προσέγγιση κοντέινερ ελληνικού ενδιαφέροντος δεν θα φτάσουν στους παραλήπτες τους ο Πρόεδρος της Ένωσης υπογράμμισε ότι "ήδη τα κοντέινερ που δεν ξεφορτώθηκαν στην Ελλάδα και πήγαν σε άλλα λιμάνια, είναι μερικές χιλιάδες και ο αριθμός τους αυξάνει γεωμετρικά κάθε μέρα που περνά.
Εκτός όμως από τα κοντέϊνερ αυτά, υπάρχουν και εκείνα που έχουν ξεφορτωθεί σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, αλλά δεν μπορούν να βγουν από το λιμάνι εξαιτίας του lock-out των ιδιοκτητών φορτηγών οι οποίοι αρνούνται να τα παραλάβουν αντιδρώντας στην απεργία των λιμενεργατών".
Εξάλλου στη κόντρα ΟΛΠ, λιμενεργατών παρενέβη και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων ο οποίος σε επιστολή του προς τους υπουργούς Οικονομίας και Εμπορικής Ναυτιλίας κ.κ. Γιώργο Αλογοσκούφη και Μανώλη Κεφαλογιάννη αντίστοιχα, εκφράζει την έντονη ανησυχία του για τα σοβαρότατα προβλήματα που καταγράφονται στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο εξαιτίας των κινητοποιήσεων στα λιμάνια.