14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Του Ηλία Μπέλλου
Στην εκ βάθρων αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης του ελληνικού δημοσίου προς την ΟΛΘ ΑΕ προχωρά παράλληλα με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της το ελληνικό δημόσιο. Με βάση τα όσα προβλέπονται από την προκήρυξη που δημοσίευσε σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ και σύμφωνα με όσα δηλώνουν πηγές από το Ταμείο οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα κληθούν να υπογράψουν σύμβαση επί της οποίας θα παρέχονται λεπτομερείς παράμετροι και προδιαγραφές για τα παλαιές και νέες υπηρεσίες που θα προσφέρει αλλά και η δέσμευση των επενδυτών να αναδείξουν την Θεσσαλονίκη σε διαμετακομιστικό κόμβο των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης.
Στα πλαίσια αυτής της διαδικασίας αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά το ετήσιο τίμημα που η εισηγμένη θα καταβάλει στο ελληνικό δημόσιο ως παραχωρησιούχος ενώ θα συμφωνηθούν εκτεταμένες επενδύσεις στο λιμάνι μεταξύ των οποίων και η κατασκευή και αναβάθμιση του Προβλήτα 6 (Container Terminal).
Ερωτήματα προκαλεί στην αγορά το πώς θα συμφωνηθεί ο τελευταίος όρος που θέτει η προκήρυξη σχετικά με τη «συμβιωτική σχέση του λιμένα Θεσσαλονίκης με το δήμο και την πόλη της Θεσσαλονίκης και να αναβαθμιστεί η μεταξύ τους λειτουργική διασύνδεση». Και αυτό διότι όπως επισημαίνουν προβλέπεται δημόσια διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς και την κοινωνία. Ο συγκεκριμένος όρος έχει έντονα πολιτικό χρώμα και εκτιμάται ότι συμπεριλήφθη προκειμένου να αρθούν και οι επιφυλάξεις μεταξύ της κυβέρνησης.
Η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος λήγει στις 5 Ιουνίου και 17.00 (ώρα Αθήνας) και όλες οι διευκρινιστικές ερωτήσεις θα γίνουν δεκτές μέχρι τις 26 Μαΐου. Υπενθυμίζεται ότι για τον Λιμένα Θεσσαλονίκης έχουν εκδηλώσει δημόσια το ενδιαφέρον τους οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, ενώ ως εν δυνάμει υποψήφιοι θεωρούνται ακόμη όσοι συμμετείχαν στο διαγωνισμό του 2008-2009 μεταξύ των οποίων η Hutchison αλλά και η κινεζική Cosco.
Για την Θεσσαλονίκη έχει διατυπωθεί ενδιαφέρον ακόμη από εταιρεία συμφερόντων Φιλιππίνων, ενώ συζητήσεις έχουν γίνει κατά καιρούς και με μεγάλες εταιρείες τακτικών δρομολογίων όπως η MSC.
Δείτε την προκήρυξη του διαγωνισμού στη δεξιά στήλη "Σχετικά Αρχεία"