Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 22-Νοε-2006 09:36

    Attica Group: Πτώση 13,4% στα καθαρά κέρδη του ομίλου στο 9μηνο

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Πτώση στα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και μετά από δικαιώματα μειοψηφίας, με παράλληλη μείωση στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών εμφάνισε η Attica Group κατά το εννεάμηνο του 2006, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση. 

    Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες υποχώρησε κατά 14,26% και κατήλθε στα 262,82 εκατ. ευρώ, σε σχέση με 306,52 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2005. Τα συνολικά ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 61,34 εκατ. ευρώ συγκριτικά με 89,71 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος, παρουσιάζοντας κάμψη της τάξης του 34,7%.

    Για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες, ο κύκλος εργασιών παρουσιάζει μείωση 3,62%, στα 244,76 εκατ. ευρώ, από 253,95 εκατ. ευρώ πέρυσι και τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε Ευρώ 64,77 εκατ. (Ευρώ 74,17 εκατ., το εννεάμηνο του 2005).

    Πτώση 13,4% κατέγραψαν τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, καθώς διαμορφώθηκαν στα  27,96 εκατ. ευρώ από 32,32 εκατ. ευρώ από συνεχιζόμενες και διακοπείσες δραστηριότητες.

    Οι διακοπείσες δραστηριότητες αφορούν τρία πλοία Superfast (Superfast VII, Superfast VIII και Superfast IX) τα οποία δραστηριοποιήθηκαν στη Βαλτική θάλασσα μέχρι την πώλησή τους, τον Απρίλιο 2006.

    Η μείωση της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου (EBITDA) από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες, αποδίδεται κυρίως στη μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων που επιβάρυνε τα ενοποιημένα αποτελέσματα το εννεάμηνο του 2006 κατά περίπου 11,00 εκατ. ευρώ και στη διακοπείσα δραστηριότητα των τριών Superfast στη Βαλτική η οποία παρουσίασε το 2006 αρνητικό EBITDA Ευρώ 3,44 εκατ. έναντι EBITDA Ευρώ 15,54 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2005.

    Στα αποτελέσματα του εννεαμήνου 2006 περιλαμβάνονται κέρδη Ευρώ 13,29 εκατ. από την πώληση των πλοίων Superfast VII, Superfast VIII, Superfast IX, Seajet 2, Πάτμος και Ρόδος και κέρδη Ευρώ 7,09 εκατ. από την πώληση μετοχών της Hellenic Seaways και άλλων χρεογράφων.

    Κατά το εννεάμηνο του 2006 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα με τέσσερα Superfast και δύο Blue Star, στη Βαλτική θάλασσα με πέντε πλοία μέχρι τον Απρίλιο και έκτοτε με δύο RoRo, στη Βόρειο θάλασσα με ένα Superfast έναντι δύο πλοίων Superfast to 2005 και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με επτά πλοία Blue Star. Κατά συνέπεια, στο σύνολό τους, τα στοιχεία εννεαμήνου 2005 και 2006 δεν είναι ευθέως συγκρίσιμα.

    Στα καθαρά αποτελέσματα του εννεαμήνου 2006 περιλαμβάνονται αποσβέσεις ύψους 23,76 εκατ. ευρώ από 28,10 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2005, μειωμένες κατά 15,44% και καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα ευρώ 10,54 εκατ. στα οποία συμπεριλαμβάνονται κέρδη συμμετοχών και χρεογράφων Ευρώ 7,09 εκατ. από την πώληση μετοχών της Hellenic Seaways και άλλων χρεογράφων. Το αντίστοιχο μέγεθος είχε διαμορφωθεί πέρυσι στα 20,00 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2005.

    Τα οικονομικά στοιχεία του εννεαμήνου 2006 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2005 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 30η Σεπτεμβρίου 2006, καθαρή θέση των Μετόχων της Εταιρίας Ευρώ 345,83 εκατ. (Ευρώ 389,08 εκατ.την 31η Δεκεμβρίου 2005), ταμειακά διαθέσιμα Ευρώ 123,38 εκατ. (Ευρώ 101,46 εκατ. στις 30 Σεπτεμβρίου 2005) και πάγια στοιχεία αξίας Ευρώ 755,28 εκατ. (Ευρώ 1.146,93 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2005). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τον Ιούλιο 2006 διετέθησαν στους μετόχους Ευρώ 70,84 εκατ. για επιστροφή κεφαλαίου και πληρωμή μερίσματος χρήσεως 2005.

    Μεταβολές Στόλου

    Τον Μάρτιο 2006, ο Όμιλος Blue Star επώλησε το επιβατηγό catamaran Seajet 2 και τον Απρίλιο 2006 ο στόλος της Attica Group μειώθηκε κατά τρία πλοία Superfast που δραστηριοποιούντο στη σύνδεση Γερμανίας-Φινλανδίας στη Βαλτική θάλασσα.

    Τον Ιούλιο του 2006 η θυγατρική εταιρία Blue Star Ν.Α.Ε. απέκτησε, μέσω πλειστηριασμού, το σύνολο του ενεργητικού της Δωδεκανησιακής Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας έναντι Ευρώ 19,90 εκατ. Στο ενεργητικό της ΔΑΝΕ περιλαμβάνονταν τα πλοία Διαγόρας, Πάτμος και Ρόδος καθώς και διάφορες οριζόντιες ιδιοκτησίες στην πόλη της Ρόδου. Το πλοίο Διαγόρας, μετά την εκτέλεση των απαραίτητων εργασιών επισκευής του, δρομολογήθηκε στις 12 Αυγούστου στα Δωδεκάνησα. Τα πλοία Πάτμος και Ρόδος επωλήθησαν τον Σεπτέμβριο 2006 με κέρδος Ευρώ 300 χιλ. περίπου.

    Τον Αύγουστο του 2006 ο Όμιλος προέβη σε συμφωνία με την Veolia Transport για την πώληση του πλοίου Superfast X που δραστηριοποιείται στη Βόρειο θάλασσα έναντι συνολικού τιμήματος Ευρώ 112,00 εκατ. Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2007 με την παράδοση του πλοίου. Το εκτιμώμενο κέρδος από την πώληση, ύψους Ευρώ 14,00 εκατ. περίπου, θα καταχωρηθεί στα αποτελέσματα της περιόδου εντός της οποίας θα ολοκληρωθεί η πώληση. Ο Όμιλος προτίθεται να συνεχίσει την δραστηριοποίησή του στη Βόρειο θάλασσα με άλλο πλοίο.

    Ανασκόπηση Αγορών

    Στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα, στη σύνδεση Πάτρας και Ηγουμενίτσας με την Ανκώνα, τα πλοία Superfast V, Superfast VI, Superfast XI και Superfast XII μετέφεραν 436.617 επιβάτες (μείωση 3,3%), 66.700 φορτηγά οχήματα (μείωση 11,9%), 88.192 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 9,2%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες με μερίδιο αγοράς 23,2% και μερίδια 19,8% στα φορτηγά οχήματα και 20,9% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το εννεάμηνο του 2006. Η μείωση του μεταφορικού έργου των πλοίων Superfast στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας, οφείλεται κυρίως στη μείωση των ταξιδιών της Superfast Ferries κατά 5,9% και από τη μετατόπιση μέρους της κίνησης από το λιμάνι της Ανκώνα στο Μπάρι λόγω δρομολόγησης νέων πλοίων στη γραμμή αυτή. Τα μερίδια αγοράς προκύπτουν από τα στοιχεία των Ελληνικών λιμενικών αρχών.

    Ο Όμιλος Blue Star είχε παρουσία στην Αδριατική θάλασσα με δύο πλοία στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι κατά το εννεάμηνο του 2006, και αύξηση του αριθμού δρομολογίων κατά 12,9% έναντι του εννεαμήνου 2005. Το μεταφορικό έργο των πλοίων Blue Star 1 και Blue Horizon ανήλθε σε 207.423 επιβάτες (μείωση 7,1% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2005), 27.943 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 15,9%) και 32.291 φορτηγά οχήματα (αύξηση 11,2%).

    Στη σύνδεση Γερμανίας-Φινλανδίας ο Όμιλος Attica δραστηριοποιήθηκε στο εννεάμηνο 2006 με δύο φορτηγά-οχηματαγωγά πλοία (RoRo) και μέχρι την πώλησή τους στην AS Tallink Grupp τον Απρίλιο 2006 με τρία πλοία Superfast (Superfast VII, Superfast VIII, Superfast IX). Τα δύο RoRo μετέφεραν 13.542 φορτηγά οχήματα (αύξηση 21,5% έναντι του εννεαμήνου 2006).

    Στη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου στη Βόρειο θάλασσα, ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε με το πλοίο Superfast X, έναντι δύο πλοίων (Superfast IX και Superfast X) το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2005. Το 2006 τα δρομολόγια μειώθηκαν κατά 47,8% σε σχέση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2005. Το μεταφορικό έργο στη γραμμή αυτή ανήλθε σε 88.954 επιβάτες (μείωση 42,6% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2005), 29.966 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 30,2%) και 20.785 φορτηγά οχήματα (μείωση 29,3%). Η εκμετάλλευση ενός αντί δύο πλοίων στη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου το 2006, συνέβαλε στην ενίσχυση του μεταφορικού έργου ανά ταξίδι και στην κερδοφορία της γραμμής αυτής.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ