Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 04-Απρ-2014 09:48

    Συμφωνίες 50 εκατ. ευρώ για τον όμιλο Σαράντη

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Πολύ κοντά σε συμφωνία για την εξαγορά δύο εταιρειών σε Τσεχία και Πολωνία βρίσκεται ο όμιλος Σαράντη. Όπως σημείωσε ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου Κώστας Ροζακέας κατά τη διάρκεια χθεσινής παρουσίασης της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, ενώ οι τελικές υπογραφές αναμένονται περίπου στις αρχές καλοκαιριού. Το ύψος των κεφαλαίων που θα διατεθούν για την εξαγορά μιας εταιρείας με προϊόντα οικιακής χρήσης (στην Πολωνία) και μιας καλλυντικών (στην Τσεχία) εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 50 εκατ. ευρώ.

    Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται έτσι και αλλιώς στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, από όπου ο όμιλος προσδοκά  7% ανάπτυξη για το 2014, σε αντίθεση με την Ελλάδα, όπου το περιθώριο ανάπτυξης περιορίζεται στο μόλις 2%. Ο όμιλος περιμένει συνολικά για την παρούσα χρονιά 10% αύξηση στα καθαρά του κέρδη και 5,7% τον τζίρο του. Οι εκτιμήσεις αυτές δεν περιλαμβάνουν εντούτοις τα προσδοκώμενα οφέλη από την ευόδωση των εξαγορών, τα οποία, όπως τόνισε ο κ. Ροζακέας, θα γίνουν εμφανή στην επόμενη οικονομική χρήση.

    Ικανοποίηση υπάρχει πάντως για τα αποτελέσματα του 2013, δεδομένου πως το περιθώριο κέρδους αυξήθηκε, παρά το γεγονός πως οι πωλήσεις το ομίλου έμειναν σταθερές. Ειδικότερα, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 236,59 εκατ. (αυξημένες 0,25% σε σύγκριση με το 2012). Τα καθαρά κέρδη από την άλλη αυξήθηκαν κατά 27,75%, φτάνοντας τα 15,53 εκατ. από 12,15 εκατ. το 2012. 

    Το πρώτο τρίμηνο του 2014 δεν φαίνεται ωστόσο να φέρνει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Όπως εξήγησε ο CFO του ομίλου, το τελευταίο τρίμηνο του 2013 είχε δώσει την εντύπωση πως κάτι αλλάζει στο οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα, αλλά και στην ψυχολογία των καταναλωτών, τάση που όμως δεν συνεχίστηκε. 

    Έτσι η στόχευση γίνεται στις αγορές του εξωτερικού. Προτεραιότητα είναι αφενός η ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, αφετέρου η ισχυροποίηση της θέσης στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου ο όμιλος δραστηριοποιείται μέσω εννιά θυγατρικών (Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Τσεχία, Σκόπια, Ουγγαρία, Βοσνία και από φέτος τον Ιανουάριο και σε Πορτογαλία). Σύμφωνα με τον CFO της εισηγμένης, γίνονται προσπάθειες για είσοδο σε νέες αγορές, αλλά και για αύξηση των εξαγωγών, οι οποίες, όπως εξήγησε, αποτελούν «προθάλαμο» για την ίδρυση θυγατρικών, όπως συνέβη στην περίπτωση της Πορτογαλίας. Ήδη ο όμιλος εξάγει σε 40 χώρες, ενώ το 64% του κύκλου εργασιών που προέρχεται από τις χώρες αυτές. 

    Σύμφωνα με τη διοίκηση τέλος, τα καλλυντικά ευρείας διανομής και τα προϊόντα οικιακής χρήσης συνεχίζουν να αποτελούν τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης του ομίλου, με το μεγαλύτερο μέρος των προϊόντων (75%) να είναι ιδιοπαραγόμενα. Τον άλλο μήνα μάλιστα αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεταφορά της παραγωγής κρεμικών προϊόντων προσωπικής περιποίησης και φροντίδας από το εργοστάσιο της Ρουμανίας, το οποίο έκλεισε, στο εργοστάσιο των Οινοφύτων, μια επένδυση ύψους εντός εκατ. ευρώ.

    Βίκυ Κουρλιμπίνη

    vicky.kourlibini@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ