Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 28-Μαρ-2014 08:26

    MOH:"Βγάζει" λαγούς από το καπέλο απέναντι στην κρίση

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Σε διαρκείς προσαρμογές τόσο του μείγματος προμήθειας αργού πετρελαίου όσο και των τελικών προϊόντων που παρήγαγε,  προχώρησε τους τελευταίους μήνες το διυλιστήριο της Motor Oilπροκειμένου να αντιμετωπίσει την κρίση αλλά και τις παραδοξότητες της αγοράς διύλισης στην Ευρώπη και ειδικότερα στη Μεσόγειο. Για παράδειγμα όταν η τιμή του ρωσικού αργού ανέβηκε σε ασύμφορα υψηλά επίπεδα η ΜΟΗ στράφηκε για αγορές σε άλλους τύπους heavy crude που ήταν διαθέσιμες στην αγορά σε καλύτερες τιμές, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις πραγματοποίησε αγορές απευθείας από πετρελαϊκές όπως η Shellκαι η BP. Για να γίνουν οι αγορές αυτών των πιο «βαρέων» πετρελαίων η εταιρεία χρειάστηκε από την πλευρά της να προσαρμόσει την παραγωγή προϊόντων της, κάτι που αποτυπώνεται ανάγλυφα στα μεγέθη του 2013 όπου καταγράφεται σημαντική αύξηση στην παραγωγή μαζούτ που από 2.823 χιλιάδες κυβικά μέτρα έφτασε τα 3.316 κυβικά. 

    Αυτή ακριβώς η δυνατότητα προσαρμογής της διυλιστηρίου στις δύσκολες συνθήκες της αγοράς ήταν που σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου οδήγησε επί της ουσίας τη χρήση για τη ΜΟΗ σε θετικό έδαφος (η ζημιά των 10,2 εκατ. στην πραγματικότητα είναι κέρδη 15,8 εκατ. εάν αφαιρεθεί αναβαλλόμενη εφάπαξ φορολογία), σε μια χρονιά που βρέθηκε στο κόκκινο σχεδόν το σύνολο του ευρωπαϊκού κλάδου διύλισης. 

    Μάλιστα όπως ανέφερε χθες στους αναλυτές, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Π. Τζαννετάκης, ο δείκτης της συνθετότητας NCI του διυλιστηρίου αυξήθηκε ακόμη περισσότερο (NCI 11,54) ενώ μελέτη της Solomon Associates με τη συμμετοχή 306 διυλιστηρίων που αντιπροσωπεύουν το 85% της παγκόσμιας δυναμικότητας, κατατάσσει το ελληνικό διυλιστήριο στην υψηλότερη κατηγορία μεταξύ των πλέον αποδοτικών μονάδων στον κόσμο. 

    Μια ακόμη σημαντική παράμετρος για τα αποτελέσματα του 2013 είναι το γεγονός ότι η διοίκηση της ΜΟΗ αποφάσισε να εντάξει σε μια ούτως ή άλλως δύσκολη χρονιά, με χαμηλά περιθώρια, τις δύο μεγάλες συντηρήσεις των μονάδων της, κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ στο παρελθόν. Σε κάθε περίπτωση ο όμιλος εκτιμά ότι εξαιτίας της κρίσης στην αγορά το αμέσως επόμενο διάστημα θα ενταθεί η πίεση σε λιγότερο παραγωγικές μονάδες και ως αποτέλεσμα θα υπάρξουν νέες αποσύρσεις διυλιστηρίων. Ήδη η Total έχει ανακοινώσει ότι μέχρι τέλος του 2014 θα κλείσει ένα διυλιστήριο, ενώ δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν και άλλα, ευνοώντας όσες αποδοτικές μονάδες είναι πιο ανθεκτικές. 

    Σημειώνεται ότι η διοίκηση κατά την παρουσίαση χθες στην Ένωση Θεσμικών, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ανάλογα με τις εξελίξεις το 2014 να αποφασιστεί προμέρισμα ή επιστροφή κεφαλαίου. Τέλος σε επίπεδο retail, όπως έγινε γνωστό υπογράφηκε 10ετής επέκταση της συμφωνίας χρήσης του σήματος της Shell μέχρι το 2024, ανανεώνοντας πριν τη λήξη της (Ιούλιος 2015) την πενταετή αρχική συμφωνία.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ