14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Τη διαβεβαίωση ότι η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) "δεν έχει υποστείλει τη σημαία της προσπάθειας" για τη διεκδίκηση της χρήσης του ιστορικού κτηρίου του επιβατικού σταθμού, εντός του λιμανιού, έδωσε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Στέλιος Αγγελούδης, μιλώντας σε εκδήλωση για την κρουαζιέρα, που διοργάνωσε ο δήμος, σε συνεργασία με τη Μητροπολιτική Αναπτυξιακή (ΜΑΘ).
Το εν λόγω κτήριο ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών, το οποίο -σύμφωνα με τον κ.Αγγελούδη- γνωρίζει τις προτάσεις του ΟΛΘ για το κτήριο, αλλά δεν έχει ακόμη δώσει απαντήσεις για το τι μέλλει γενέσθαι με το εμβληματικό οικοδόμημα, που χρονολογείται από το 1910.
"Το μάνατζμεντ της ΟΛΘ ΑΕ έχει τη διάθεση να κάνει πάρα πολλά, αλλά η εταιρεία έχει μετόχους και ιδιοκτήτες. Το κτήριο του επιβατικού σταθμού δεν ανήκει στην ιδιοκτησία και τη χρήση του λιμανιού, δεν έχει παραχωρηθεί στο λιμάνι. Ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών και μπορώ να σας δείξω δύο ...κιλά αλληλογραφίας που έχει ανταλλαχθεί, ήδη από τον πρώτο μήνα, που ανέλαβα την εταιρεία. Έχουμε καταθέσει δύο προτάσεις. Είτε να μας παραχωρηθεί η χρήση του σταθμού ώστε να τον αξιοποιήσουμε, με τη σύμφωνη γνώμη του δήμου και των φορέων είτε να μας δοθεί η άδεια να παρέμβουμε εξωτερικά, ώστε να αναμορφωθεί η εικόνα του κτηρίου. Δεν έλαβα απάντηση. Τουλάχιστον στον ισόγειο χώρο του κτηρίου, του οποίου [του ισόγειου] έχουμε τη διαχείριση, για την υποδοχή των επιβατών της κρουαζιέρας, μπόρεσα να παρέμβω και γι΄ αυτό εκεί η εικόνα είναι διαφορετική", σημείωσε ο κ.Αγγελούδης, απαντώντας σε ερώτημα για το κτήριο, που τού έθεσε στη διάρκεια της εκδήλωσης η καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης και Μουσειολογίας στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ, Ματούλα Σκαλτσά.
Η “ταυτότητα” του κτηρίου
Το εν λόγω κτήριο ξεχωρίζει για τη μορφή και το μέγεθός του, με μήκος 200 μέτρων, πλάτος 25 μέτρων και εμβαδόν 12.000 τ.μ. Είχε αναγερθεί κατόπιν παραγγελίας του Οθωμανού υπουργού οικονομικών Μεχμέτ Τζαβίντ μπέη, γνωστού Ντονμέ από τη Θεσσαλονίκη και μέλους του Κομιτάτου "Ένωσις και Πρόοδος".
Σχεδιάστηκε το 1908 από τον λεβαντίνο αρχιτέκτονα Alexandre Vallaury και αποτελεί αντίγραφο του τελωνείου του Σίρκετζι στην Κωνσταντινούπολη. Ο θεμέλιος λίθος τοποθετήθηκε τον Αύγουστο του 1910 και το έργο ολοκληρώθηκε το 1912.
Το κτήριο υπέστη σημαντικές φθορές κατά τους βομβαρδισμούς του λιμανιού το 1944 και επισκευάστηκε μετά το 1945. Κηρύχθηκε διατηρητέο το 1977.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ