14:15 06/09
FT: Η αμερικανική κυβέρνηση ξαναπροσλαμβάνει απολυμένα στελέχη των Fannie Mae, Freddie Mac, εν όψει της εισαγωγής τους στο Χρηματιστήριο
Τα στελέχη είχαν απολυθεί πρόσφατα από την κυβέρνηση Τραμπ.
Την εκπόνηση σχεδίου το οποίο θα προβλέπει την εθελουσία αποχώρηση εργαζομένων του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά προανήγγειλε στο Capital.gr ο Διευθύνων Σύμβουλος του λιμένα κ. Νίκος Αναστασόπουλος.
Ο κ. Αναστασόπουλος εκτιμά ότι πολύ σύντομα θα έχει στα χέρια του ολοκληρωμένη πρόταση για να καταθέσει προς την πλευρά των εργαζομένων, εκτιμώντας ότι θα πρόκειται για μια πρόταση ελκυστική για εκείνους που βρίσκονται κοντά στα όρια συνταξιοδότησης.
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι να καταστεί σαφές προς την πλευρά των εργαζομένων ότι η διοίκηση θα λάβει όλα τα μέτρα που θα κριθούν ως αναγκαία ώστε να εξασφαλιστούν τα κεκτημένα τους.
Το πλαίσιο του διαγωνισμού
Από τα 4,5 εκατομμύρια κοντέϊνερ ετήσια κίνηση εντός των επομένων πέντε ετών και συνολικές επενδύσεις σε όλο το εύρος του λιμένα Πειραιά ύψους μεγαλύτερου των 500 εκατ. ευρώ ξεκινούν οι απαιτήσεις του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά για τις εταιρείες εκείνες που θα θελήσουν να συμμετέχουν στη διαδικασία παραχώρησης της διαχείρισης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.
Επίσης, μια άλλη σημαντική παράμετρο που οφείλει να διαθέτει ο εν δυνάμει διαχειριστής σχετίζεται με το αν διαθέτει γραμμή μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσο της οποίας να διακινούνται ετησίως τουλάχιστον 5.000.000 κοντέινερς. Συγκεκριμένα η ΟΛΠ Α.Ε. ζητεί:
- Τη χρηματοδότηση των απαραίτητων επενδύσεων, οι οποίες υπερβαίνουν τα 500 εκατ. ευρώ.
- Τη δημιουργία περισσότερων από 2.000 νέες θέσεις εργασίας.
- Την τήρηση ενός εξαιρετικά απαιτητικού και περιορισμένου χρονοδιαγράμματος.
- Την καταβολή ιδιαίτερα ικανοποιητικού ετήσιου μισθώματος παραχώρησης το οποίο εκτιμάται ότι θα αγγίζει τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως, ποσό το οποίο ξεπενρά κατά πολύ τα έσοδα του οργανισμού υπό τη δική του διαχείριση.
Σε κάθε περίπτωση ο ΟΛΠ, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Capital, δεν προτίθεται να δεχθεί αιτήσεις Off-shore εταιρειών ή εταιρικών σχημάτων από τα οποία δεν θα είναι ξεκάθαρη η θέση των μετεχόντων μέσα στο διεθνή σύστημα των δια θαλάσσης τακτικών μεταφορών.
Στελέχη του Οργανισμού εκτιμούν ότι στη διάρκεια των επομένων ημερών θα δεχθούν τις πρώτες επιστολές εκδήλωσης ενδιαφέροντος οι οποίες θα πρέπει να έχουν συνταχθεί βάσει των όσων προσδιορίζει η σχετική διακήρυξη που ήδη έχει εγκριθεί από την διοίκηση του λιμανιού.
Ταυτόχρονα τη Δευτέρα το πρωί η διοίκηση προτίθεται να καλέσει τους εκπροσώπους των εργαζομένων προκειμένου να ξεκινήσει ένα διάλογο μαζί τους για τα θέματα εκείνα που συνδέονται με το διεκδικητικό πλαίσιο των κινητοποιήσεων τους.
Εξάλλου, στο θέμα της ιδιωτικοποίησης δραστηριοτήτων των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης παρενέβη και το ΠΑΣΟΚ με δηλώσεις του κ. Χρήστου Πρωτόπαππα ο οποίος εγκαλεί τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη για ξεπούλημα του λιμανιού.
Την αντίθεση του επίσης εξέφρασε και ο επόμενος Δήμαρχος του Πειραιά κ. Παναγιώτης Φασούλας εκφράζοντας την εκτίμηση ότι είναι αδικαιολόγητη η βιασύνη που δείχνει η κυβέρνηση στο θέμα αυτό.