Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 31-Ιαν-2014 08:17

    Όταν το Κατάρ δεν πάει Ελλάδα…

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Τουλάχιστον από το 2010 χρονολογούνται οι επαφές μεταξύ Ελλήνων αξιωματούχων και του Εμιράτου του Κατάρ με στόχο την προσέλκυση αραβικών κεφαλαίων στην ελληνική οικονομία. Και με εξαίρεση την επένδυση της Qatar Holdings στην Ελληνικός Χρυσός Α.Ε. και την πρόσφατη συμφωνία στρατηγικής συμμαχίας της Qatar Petroleum International  με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι εισροές… πετροδολαρίων στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα περιορισμένες, ενώ η Qatari Diar τέλη του περασμένου Νοεμβρίου αποχώρησε από τη διεκδίκηση του Ελληνικού.

    Ωστόσο, όταν το Κατάρ δεν «πάει» Ελλάδα, «πάει» η Ελλάδα στο Κατάρ και συγκεκριμένα οι εγχώριες κατασκευαστικές που ενισχύουν την παρουσία τους στην αγορά του Εμιράτου ενόψει του Μουντιάλ 2022.

    Έργα δισ. ευρώ

    Έτσι, η J&P Άβαξ υπέγραψε σε κοινοπραξία με την μητρική J&P Overseas, λίγο πριν εκπνεύσει ο Γενάρης, δύο οδικά έργα προϋπολογισμού 1,05 δισ. ευρώ. Το πρώτο έργο αφορά στην κατασκευή οδικού άξονα μήκους 45 χλμ., με  συνολικά 22 γέφυρες και περιλαμβάνει την μελέτη και κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (αποχετευτικό δίκτυο κτλ). Πρόκειται για τμήμα του καινούργιου αυτοκινητοδρόμου Orbital Highway που εντάσσεται σε «πακέτο» έργων υποδομής αξίας της τάξης των 2 δισ. ευρώ που δημοπρατεί το Κατάρ.

    Μία ακόμη σύμβαση που υπέγραψε η κυπριακών συμφερόντων κατασκευαστική αφορά στην κατασκευή του οδικού άξονα 10,5 χιλιομέτρων  που θα ξεκινά δυτικά του σχεδιαζόμενου άξονα «inner orbital road» και θα εκτείνεται στα δυτικά του υπό κατασκευή «Barwa City Access».

    Η συνεισφορά των δύο έργων στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο της J&P Άβαξ υπολογίζεται συνολικά στα 263 εκατομμύρια ευρώ, δεδομένου ότι η ελληνική θυγατρική της J&P Overseas συμμετέχει σε καθένα από τα δύο έργα με ποσοστό 25%.

    Παράλληλα, η Άκτωρ κατασκευάζει κοινοπρακτικά με την καταριανή Darwish Engineering το νέο αεροδρόμιο της Ντόχα, έργο προϋπολογισμού 144,3 εκατ. ευρώ στο οποίο η θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ συμμετέχει με 40%.

    Μεταξύ άλλων, η κατασκευαστική έχει αναλάβει κατά 100% την υλοποίηση πολύ-αθλητικού κέντρου της Ντόχα που έχει χωρητικότητα 7.500 θέσεων, θα εκτείνεται σε επιφάνεια 52.200 τετραγωνικών μέτρων και είναι προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ.

    Την υλοποίηση του οδικού άξονα «Expressway», προϋπολογισμού 54,2 εκατ. ευρώ, που θα συνδέει το νότιο τμήμα με το βόριο τμήμα και το ανατολικό με το δυτικό τμήμα της Ντόχα έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Επίσης, η κατασκευαστική υλοποιεί ένα  εμπορικό κέντρο και ένα σταθμό αυτοκινήτων στην πρωτεύουσα του αραβικού εμιράτου.

    Και η ελληνικών συμφερόντων Archirodon διαθέτει διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο έργων στο Κατάρ, το οποίο περιλαμβάνει λιμένες, πετρελαϊκές εγκαταστάσεις και οδικά έργα.

    Στο πλαίσιο της διοργάνωσης του παγκόσμιου πρωταθλήματος το 2022, το Κατάρ θα επενδύσει περίπου 150  δισ. ευρώ, με την μεγάλη κατασκευαστική «πίτα» να προσελκύει το ενδιαφέρον πολυεθνικών κολοσσών.



    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ