Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 14-Νοε-2006 10:18

    Την Πέμπτη τελικά η συνεδρίαση του ΟΛΠ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Νέα κόντρα βρίσκεται σε εξέλιξη μεταξύ του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη και εργαζομένων στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, δεδομένου ότι η νέα συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ θα γίνει την προσεχή Πέμπτη, το πρωί, στην αίθουσα συνεδριάσεων του υπουργού, στον τέταρτο όροφο, κάτω από την "ομπρέλα" των ανδρών του Λιμενικού Σώματος.

    Ο υπουργός Μ. Κεφαλογιάννης έδωσε σαφή εντολή χθες προς τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου "αν δεν θέλετε να ψηφίσετε την προκήρυξη για τον διεθνή διαγωνισμό για το ΣΕΜΠΟ, να παραιτηθείτε". Έτσι, όσα μέλη του διοικητικού συμβουλίου θα συμπαραταχθούν με τη συγκεκριμένη άποψη θα παραστούν το πρωί (8.30 π.μ.) στο ΥΕΝ. Βέβαια, η Ομοσπονδία Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος, προκήρυξε 24ωρη απεργία για την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου στα λιμάνια του Πειραιά και της θεσσαλονίκης, αποχή από την εργασία του Σαββάτου και της Κυριακής 18 και19 Νοεμβρίου και αποχή από την υπερωριακή εργασία μέχρι και την 19 Νοεμβρίου. Ενδέχεται οι εργαζόμενοι, με προτροπή της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών να κατέβουν σε απεργία την προσεχή Πέμπτη.

    Αντιδράσεις και από την Διεθνή Ναυτική Ένωση

    Να παραμείνει ανοικτό το λιμάνι του Πειραιά, όσον θα διαρκούν οι συζητήσεις και ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ζητεί η Διεθνής Ναυτική Ένωση. Ωστόσο, ο πρόεδρος της Δ.Ν.Ε. Νίκος Αρβανίτης υποστηρίζει ότι "εφ’ όσον στην βούληση του Βασικού Μετόχου των δύο στρατηγικής σημασίας λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης είναι η παραχώρηση σε ιδιώτες των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων, οι διαδικασίες πρέπει να είναι εκ των προτέρων γνωστές, διαφανείς, αντικειμενικές και προσβάσιμες σε όλους τους ενδιαφερομένους, και να μην οδηγούν σε απαξίωση τα δύο μεγάλα λιμάνια της Χώρας". Ο πρόεδρος της ΔΕΝ Νίκος Αρβανίτης και ο γενικός γραμματέας της Ιωάννης Χατζηαντωνίου, επισημαίνουν με επιστολή τους προς τον υπουργό:

    "Όπως είναι γνωστό, τους τελευταίους μήνες παρατηρείται έντονη κινητικότητα (συναντήσεις και συζητήσεις των Υπουργών Οικονομίας και Ναυτιλίας με ξένες εταιρείες) και έχουν δει το φως της δημοσιότητας τόσο στον διεθνή όσο και στον Ελληνικό τύπο, δηλώσεις της Πολιτικής Ηγεσίας και των δύο Υπουργείων περί εκχώρησης συγκεκριμένων λιμενικών υπηρεσιών (σταθμών εμπορευματοκιβωτίων), εν πολλοίς αντιφατικές, καθ’ όσον η εκχώρηση αυτή άλλοτε δηλώνεται ότι θα υλοποιηθεί μέσω διακρατικών συμφωνιών, και άλλοτε ή με διεθνή διαγωνισμό ή με ανοικτή διαδικασία κατάθεσης προσφορών των ενδιαφερομένων.

    Με τις ως άνω διϊστάμενες θέσεις και απόψεις των αρμοδίων παραγόντων της Πολιτείας, οι οποίες αφορούν τον εξαιρετικά σημαντικό και ζωτικό χώρο των εμπορικών τμημάτων των λιμένων, όπου ασκούνται οι δραστηριότητες των Μελών μας, δεν διασαφηνίζονται απόλυτα και κατά τρόπο διαυγή και διαφανή οι όροι και οι προϋποθέσεις εισαγωγής επενδυτικών κεφαλαίων στον τομέα αυτόν, όπως επισημάναμε στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με την σχετική επιστολή μας, και ως εκ τούτου οι κινήσεις αυτές έχουν προκαλέσει ιδιαίτερη ανησυχία και προβληματισμό τόσο στις Εταιρείες – Μέλη μας, όσο και στις πλοιοκτήτριες Εταιρείες παγκοσμίου εμβελείας που εκπροσωπούμε". Επίσης τονίζουν ότι η διοίκηση της Δ.Ν.Ε. έχει υποβάλλει αίτημα συνάντησης με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μ. Κεφαλογιάννη, το οποίο όμως δεν έχει μέχρι σήμερα ικανοποιηθεί κα προσθέτουν: "οι αλληλοαναιρούμενες ως άνω και ασαφείς δηλώσεις και τοποθετήσεις των αρμοδίων Υπουργείων, όπως ήταν αναμενόμενο, έχουν ήδη προκαλέσει απεργιακές κινητοποιήσεις τόσο των Μελών της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος, όσο και των Λιμενεργατών οι οποίοι με δηλώσεις τους κατέρχονται ήδη σε επ’ αόριστον αποχή από υπερωριακή εργασία ως και απεργιακές κινητοποιήσεις. Παρατηρείται δε και χαμηλή παραγωγικότητα.

    Διερωτώμεθα εάν προηγήθηκαν ή όχι με τις Διοικήσεις των Λιμένων οι αναγκαίες συσκέψεις και εάν εδόθησαν σ’ αυτούς οι απαραίτητες και τεκμηριωμένες διευκρινίσεις. Οι ως άνω κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια έχουν ήδη προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στις εμπορευματικές ροές, πολλές δε Εταιρείες μεταβάλλοντας τους αρχικούς τους προγραμματισμούς παρακάμπτουν ήδη τον Πειραιά και προσεγγίζουν σε άλλα λιμάνια της Μεσογείου, ενώ άλλες με μεταφορτωτικό έργο, σχεδιάζουν ήδη να τον εγκαταλείψουν, όπως δε αντιλαμβάνεσθε οι συνέπειες είναι καταστρεπτικές τόσο για τις Εταιρείες – Μέλη μας όσο και για τον εμπορικό κόσμο εξαγωγής – εισαγωγής. Η Διεθνής Ναυτική Ένωσις απαιτεί όπως τα εμπορικά τμήματα των λιμένων παραμείνουν ανοιχτά και προσβάσιμα, να παρέχουν δε απρόσκοπτη εξυπηρέτηση και υψηλό επίπεδο υπηρεσιών καθ’ όλη την διάρκεια της όποιας διαδικασίας".

    Αντιδρά και ο Συνασπισμός

    Με ανακοίνωση του ο Συνασπισμός για το θέμα του ΟΛΠ τονίζει ότι η παραχώρηση σε ιδιώτες των υφιστάμενων υποδομών και ανωδομών καθώς και του πρώτου προβλήτα, η κατασκευή του οποίου βρίσκεται σε εξέλιξη, βλάπτει τα συμφέροντα του ΟΛΠ ο οποίος έχει αναλάβει το κόστος και το ρίσκ που συνεπάγονται οι συγκεκριμένες επενδύσεις προκειμένου να τις παραδώσει σε ιδιωτικές επιχειρήσεις που σήμερα λειτουργούν ως ανταγωνιστές του.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ