Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 03-Δεκ-2013 11:10

    Διευκρινίσεις από Υγεία, Ιασώ και Ιατρικό για rebate και claw - back

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Σε διευκρινίσεις προχώρησε το Υγεία, το Ιασώ και το Ιατρικό Αθηνών, σε απάντηση επιστολής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, αναφορικά με την απόδοση στον ΕΟΠΥΥ του ποσού επιστροφής (rebate) και του ποσού αυτόματης επιστροφής (claw-back) για τις παρασχεθείσες και τιμολογημένες υπηρεσίες υγείας του α’ εξαμήνου 2013.

    Υγεία

    Σε συνέχεια της από 2.12.2013 με Αρ.Πρωτ. 4381/2.12.2013 επιστολής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς  αναφορικά με την απόδοση στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. του ποσού επιστροφής (rebate) και του ποσού αυτόματης επιστροφής (claw-back) για τις παρασχεθείσες και τιμολογημένες υπηρεσίες υγείας του Α’ εξαμήνου 2013, που περιλαμβάνονται στις οικονομικές καταστάσεις της 30.09.2013, η εταιρεία «ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ ΥΓΕΙΑ Α.Ε.» («ΥΓΕΙΑ») ανακοινώνει τα εξής:

    α) Στις διατάξεις του άρθρου 100 παρ.1, 2, 3, 5 & 7 του Ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α’167/23.7.2013) και των Υπουργικών Αποφάσεων υπ’ αριθμ. Υ9/οικ.91813 (ΦΕΚ Β’ 2511, 7.10.2013) και Υ9/οικ. 77307/14.8.2013(ΦΕΚ Β 2045/22.8.2013)  καθορίζονται τα εξής:

    i) Η διαδικασία κλιμακούμενου ποσοστού επί των οφειλών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για νοσήλια, διαγνωστικές εξετάσεις και φυσιοθεραπείες των ασφαλισμένων του προς τους συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους καθώς και ο τρόπος απόδοσης του ποσού επιστροφής (Rebate).

    ii) Ο αυτόματος μηχανισμός επιστροφών (Clawback) έτους 2013 δαπανών νοσηλείας, διαγνωστικών εξετάσεων και φυσικοθεραπείας. Σύμφωνα με την συγκεκριμένη απόφαση η μηνιαία δαπάνη του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για ιδιωτικές κλινικές, νοσοκομεία, κέντρα αποκατάστασης, ψυχιατρικές κλινικές, κέντρα αιμοκάθαρσης, και κάθε άλλη ιδιωτική ή ειδικού καθεστώτος μονάδα παροχής υπηρεσιών υγείας και (κάθε είδους) ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και εργαστήρια και φυσιοθεραπευτές που παρέχονται από συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών υγείας, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1/12 των εγκεκριμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

    Τα ποσά που θα προκύψουν από την εφαρμογή των ανωτέρω, θα εμφανίζονται σε λογαριασμό μειωτικά των πωλήσεων έπειτα από την έκδοση των σχετικών φορολογικών στοιχείων.

    β) Κατ’εφαρμογή των ανωτέρω η Εταιρεία και οι λοιπές εταιρείες του Ομίλου ΥΓΕΙΑ -οι οποίες συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.- με τις από 29.10.2013 και 12.11.2013 επιστολές του Ε.Ο.Π.Υ.Υ ενημερώθηκαν για το ύψος επιστροφής (rebate) και το  αρχικό ύψος αυτόματης επιστροφής (claw-back) αντίστοιχα για τη χρονική περίοδο 01.01.2013 έως 30.06.2013. Σημειώνεται ότι, όπως αναφέρεται και στην αντίστοιχη επιστολή, η οριστικοποίηση του ύψους αυτόματης επιστροφής (claw-back) θα γίνει επί των εκκαθαρισμένων οφειλών, διαδικασία η οποία ακόμα δεν έχει ξεκινήσει, ενώ, σε μεταγενέστερο χρόνο (που δεν προσδιορίζεται όμως στις ανωτέρω επιστολές), θα ακολουθήσει η διαδικασία καθορισμού απόδοσης ή συμψηφισμού των ανωτέρω ποσών.

    Τα σχετικά ποσά, ως εμφανίζονται στις ανωτέρω επιστολές, απεικονίζονται στον κάτωθι πίνακα:

    Ανάλυση claw-back και rebate  A’ εξαμήνου 2013
    ποσά σε €
    Αρχικό ποσό  claw-back*
    ποσό  rebate (πλέον ΦΠΑ)
    Σύνολο  claw-back  και rebate
    ΥΓΕΙΑ ΑΕ
    7.955.756
    3.504.991
    11.460.747
    Λοιπές Εταιρείες Ομίλου
    5.847.794
    2.163.073
    8.010.867
    Σύνολο Ομίλου ΥΓΕΙΑ
    13.803.550
    5.668.064
    19.471.614

    * δεν έχει προσδιοριστεί από τον ΕΟΠΥΥ εάν περιλαμβάνεται ή όχι ο ΦΠΑ

    γ) Οι συμβεβλημένες με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. εταιρείες του Ομίλου ΥΓΕΙΑ, καθώς και οι λοιπές εταιρείες του Συνδέσμου Ελληνικών Κλινικών (ΣΕΚ), έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την ακύρωση των ως άνω υπουργικών αποφάσεων. Η εν λόγω προσφυγή, έπειτα από παρέμβαση του Δημοσίου κατά την αρχική εκδίκαση της 26.11.2013, αναμένεται να εκδικαστεί στις 17.12.2013, κατά την αποδοχή από το ΣτΕ της σχετικής αίτησης προτίμησης των προσφευγουσών εταιρειών. Ωστόσο, συνεχίζονται οι συζητήσεις με την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και των αρμόδιων φορέων με στόχο την τροποποίηση των ως άνω αποφάσεων με όρους αμοιβαία αποδεκτούς.

    δ) Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, στις οικονομικές καταστάσεις της 30.9.2013, δεν έχει σχηματιστεί, σύμφωνα με το ΔΛΠ 37, σχετική σε βάρος των αποτελεσμάτων πρόβλεψη, το ύψος της οποίας δε δύναται να υπολογισθεί κατά το παρόν στάδιο, λόγω της αβέβαιης έκβασης της δικαστικής εκκρεμότητας και της μη οριστικοποίησης των προς επιστροφή ποσών (εκκαθάριση λογαριασμών έπειτα από σχετικό έλεγχο για τυχόν μη αποδεκτές δαπάνες, ο οποίος δεν έχει ξεκινήσει).

    Τόσο η Διοίκηση της Εταιρείας όσο και οι νομικοί της σύμβουλοι εκτιμούν στην παρούσα φάση, ενόψει της εκδίκασης της προσφυγής στο ΣτΕ και σε συνδυασμό με τις συζητήσεις με την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, ότι υφίσταται αβεβαιότητα στην εφαρμογή των ανωτέρω υπουργικών αποφάσεων.

    ε) Η Εταιρεία, λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, στην σημείωση 12 επί των δημοσιευμένων  Οικονομικών Καταστάσεων της 30.09.2013, προέβη στη γνωστοποίηση ενδεχόμενης υποχρέωσης, ορίζοντας εύρος πρόβλεψης για το ποσό που αντιστοιχεί στο rebate για το εννεάμηνο του 2013. Αναφορικά με το Claw-back, λόγω της αστάθμητης παραμέτρου για την οριστικοποίηση του σχετικού ποσού  δεν κατέστη δυνατός ο υπολογισμός του για την αντίστοιχη περίοδο αναφοράς των ως άνω Οικονομικών Καταστάσεων, εντούτοις έγινε αναφορά στην ύπαρξη ενδεχόμενης υποχρέωσης.

    Ιασώ

    Σε απάντηση της με αρ. πρωτ. 4383/2.12.2013 επιστολής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, και σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3556/2007, η Εταιρία ΙΑΣΩ Α.Ε. γνωστοποιεί στο επενδυτικό κοινό τα ακόλουθα:

    Α) Σύμφωνα με το νόμο Ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167Α/23-07-2013), και ιδίως του άρθρου 100,  η μηνιαία δαπάνη του ΕΟΠΥΥ για διαγνωστικές εξετάσεις, νοσηλεία και φυσικοθεραπείες που παρέχονται από ιδιωτικούς παρόχους προς τους ασφαλισμένους του ταμείου δεν δύναται να υπερβαίνει το 1/12 των εγκεκριμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ. Σε περίπτωση υπέρβασης, το υπερβάλλον ποσό θα αναζητείται εκ μέρους του ΕΟΠΥΥ από τους συμβεβλημένους παρόχους με την μορφή «αυτόματων επιστροφών (clawback)». Το συνολικό ποσό της επιστροφής υπολογίζεται σε εξαμηνιαία βάση και συναρτάται από τη διαφορά της προϋπολογισμένης δαπάνης σε σχέση με την πραγματοποιηθείσα, όπως προκύπτει από τις υποβολές του κάθε παρόχου.

    Με την υπ’ αρ. Υ9/οικ. 77307 (ΦΕΚ 2045Β/22-08-2013) Απόφαση του Υπουργού Υγείας, ορίζεται ότι για το 2013 ο προϋπολογισμός της δαπάνης του ΕΟΠΥΥ για το 2013 δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό των 520εκ. ευρώ για νοσηλείες και το ποσό των 370εκ. ευρώ για διαγνωστικές εξετάσεις. Επιπλέον, με την παρ. 5 του αρ. 100 του Ν. 4172/2013 καθιερώνεται κλιμακούμενο ποσοστό επί των οφειλών του ΕΟΠΥΥ για νοσηλεία, διαγνωστικές εξετάσεις και φυσικοθεραπείες των ασφαλισμένων του προς τους ιδιώτες παρόχους, ως επιστροφή (rebate) για κάθε μήνα. Το ποσό της επιστροφής που οφείλει ο πάροχος συμψηφίζεται με το ποσό που καταβάλει ο ΕΟΠΥΥ σε αυτόν και υπολογίζεται επί του νόμιμου παραστατικού. Με την υπ’ αρ. Υ9/οικ. 91813 (ΦΕΚ 2511Β/07-10-2013) Απόφαση του Υφυπουργού Υγείας, καθορίστηκαν τα κλιμακούμενα ποσοστά επί των οφειλών του ΕΟΠΥΥ προς τους συμβεβλημένους παρόχους, που αποτελούν βάση υπολογισμού για το rebate. Η ισχύς των ανωτέρω νομοθετικών ρυθμίσεων είναι αναδρομική από 01/01/2013 και έχει διάρκεια έως τις 31/12/2015.

    Σε ό,τι αφορά στο θέμα της λογιστικής απεικόνισης, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Εταιρεία δεν αποδέχεται τα εν λόγω ποσά για τους λόγους που αναφέρονται στη συνέχεια, καθώς και η προχειρότητα υπολογισμού τους, δεν επιτρέπουν στην Εταιρεία στην παρούσα φάση να επιλέξει τον ορθό λογιστικό χειρισμό τους ακόμα και στην περίπτωση που θα επέλεγε να τα αναγνωρίσει λογιστικά (π.χ. έκδοση πιστωτικών τιμολογίων ή σχηματισμός πρόβλεψης δαπάνης). Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή ενσωμάτωσης των μεγεθών αυτών στις Οικονομικές Καταστάσεις θα είχε αρνητική επίδραση στα Αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, καθώς και στα Ίδια Κεφάλαια, τόσο για την Εταιρεία, όσο και για τον Όμιλο.

    Β) Τα ποσά που αναφέρονται στις ενημερωτικές επιστολές του ΕΟΠΥΥ για το Α’ Εξάμηνο για τον Όμιλο και τη μητρική εταιρία διακριτά για το rebate και το claw back, έχουν ως εξής: 

    01/01-30/6/2013
    REBATE
    CLAWBACK
    ΙΑΣΩ ΑΕ
    2.460.402,14
    5.754.593,64
    ΟΜΙΛΟΣ
    3.884.332,28
    10.242.449,69




    Οι δε σχετικές ενημερωτικές επιστολές ελήφθησαν 30.10.2013 για το rebate (ημερομηνία έκδοσης 29/10/2013) και 15.11.2013 για το clawback (ημερομηνία έκδοσης 12/11/2013).

    Σημειώνεται ότι ο ΕΟΠΥΥ δεν έχει προβεί σε κανέναν ποσοτικό προσδιορισμό σε σχέση με το Γ’ Τρίμηνο, εξάλλου η εταιρία θεωρεί ότι ενόψει, μεταξύ άλλων, του προσωρινού χαρακτήρα του προσδιορισμού, τα ποσά αυτά όχι μόνο δεν διευκολύνουν την κατανόηση του σχετικού ζητήματος από το επενδυτικό κοινό, αλλά επιπλέον μπορεί να είναι και παραπλανητικά

    Γ) Όπως αναφέρεται στη Σημείωση 31 των ενδιάμεσων οικονομικών καταστάσεων, η εταιρία μας από κοινού με άλλες εταιρίες έχει προβεί σε αίτηση ακυρώσεως και αίτησης αναστολής, τόσο κατά της απόφασης για το clawback όσο και κατά της απόφασης για το rebate.

    Δ) Στις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις που αφορούν στην περίοδο από 01.01 – 30.09 2013, δεν αναγνωρίστηκαν προβλέψεις σχετικά με το rebate και το clawback, όπως αναφέρεται στη σημείωση 31 «Μεταγενέστερα Γεγονότα».

    Σύμφωνα με το ΔΛΠ 37 – Προβλέψεις, προκειμένου να ενσωματωθεί μία υποχρέωση στην Κατάσταση Οικονομικής Θέσης και αντίστοιχη δαπάνη στην Κατάσταση Συνολικών Εσόδων στις Οικονομικές Καταστάσεις πρέπει να πληρούνται τρεις προϋποθέσεις, εκ των οποίων οι δύο είναι: η αξιόπιστη μέτρηση της υποχρέωσης και η μεγάλη πιθανότητα ταμειακού διακανονισμού της. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, κατά την άποψη της Διοίκησης οι προϋποθέσεις αυτές δεν πληρούνται.

    Πιο συγκεκριμένα, κατά την γνώμη της Διοίκησης της Εταιρείας ο τρόπος υπολογισμού του clawback δεν είναι ορθός και κατά συνέπεια μη αξιόπιστος, καθώς σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο του ΕΟΠΥΥ, «η οριστικοποίηση του ποσού αυτόματης επιστροφής (clawback) του Α’ εξαμήνου 2013 θα γίνει επί εκκαθαρισμένων οφειλών». Η εν λόγω εκκαθάριση, μέχρι την ημερομηνία έγκρισης των Οικονομικών Καταστάσεων, καθώς και της παρούσης επιστολής, δεν είχε ολοκληρωθεί από την πλευρά του ΕΟΠΥΥ.

    Σε ό,τι αφορά στο rebate, η Διοίκηση της Εταιρείας όπως αναφέρθηκε στο σημείο Γ της παρούσας, έχει προσφύγει στην Ελληνική Δικαιοσύνη. Τόσο η Διοίκηση της Εταιρείας, όσο και οι νομικοί της σύμβουλοι, εκτιμούν ότι οι εν λόγω νομικές ενέργειες θα δικαιωθούν και κατά συνέπεια δεν πληρείται η τρίτη προϋπόθεση που αναφέρεται στο ΔΛΠ 37. Η ίδια εκτίμηση υπάρχει και για την περίπτωση του clawback.

    Ε) Λόγω βασικών λαθών προσδιορισμού του rebate και του clawback, λόγω συμφωνίας περί αναθεώρησης του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ στο επόμενο χρονικό διάστημα και λόγω της επίδρασης στην διαμόρφωση των τελικών ποσών που θα προκληθεί από την διενέργεια και τα αποτελέσματα των ελέγχων οι οποίοι και θα προηγηθούν της οριστικοποίησης των ποσών του rebate και του clawback είναι αδύνατον να γίνει σαφής προσδιορισμός των σχετικών ποσών σύμφωνα με τα οριζόμενα στα ΔΠΧΑ.

    Πιστεύουμε ότι η Ελληνική Δικαιοσύνη στην οποία έχουμε αποτανθεί θα δικαιώσει τις προσφυγές μας σε αυτή. Επίσης εκτιμούμαι ότι στο επόμενο διάστημα και πριν το κλείσιμο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης θα γίνουν οι απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες από τα συναρμόδια Υπουργεία και ιδίως από το Υπουργείο Υγείας με το οποίο έχει συναφθεί σχετική συμφωνία πλαίσιο.

    Ιατρικό Αθηνών

    Σε συνέχεια της υπ’ αρ. πρωτ. 4382/02-12-2013 επιστολής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς αναφορικά με την απόδοση στον ΕΟΠΥΥ του rebate και του clawback επί των τιμολογήσεων που αναφέρονται στις Ενδιάμεσες Οικονομικές Καταστάσεις της περιόδου 01.01 – 30.09.2013 της Εταιρείας Ιατρικό Αθηνών ΕΑΕ και σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3556/2007, γνωστοποιούμε στο επενδυτικό κοινό τα ακόλουθα:

    Α) Στο πλαίσιο της δημοσιονομικής προσαρμογής της Ελληνικής Οικονομίας και προκειμένου να επιτευχθούν οι όροι που έχουν τεθεί από το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής σταθερότητας, ψηφίστηκε ο Ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167Α/23-07-2013), ο οποίος στο άρθρο 100 προβλέπει ότι η μηνιαία δαπάνη του ΕΟΠΥΥ για διαγνωστικές εξετάσεις, νοσηλεία και φυσικοθεραπείες που παρέχονται από ιδιωτικούς παρόχους προς τους ασφαλισμένους του ταμείου δεν δύναται να υπερβαίνει το 1/12 των εγκεκριμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ. Σε περίπτωση υπέρβασης, το υπερβάλλον ποσό θα αναζητείται εκ μέρους του ΕΟΠΥΥ από τους συμβεβλημένους παρόχους με την μορφή «αυτόματων επιστροφών (clawback)». Το συνολικό ποσό της επιστροφής υπολογίζεται σε εξαμηνιαία βάση και συναρτάται από τη διαφορά της προϋπολογισμένης δαπάνης σε σχέση με την πραγματοποιηθείσα, όπως προκύπτει από τις υποβολές του κάθε παρόχου.

    Με την υπ’ αρ. Υ9/οικ. 77307 (ΦΕΚ 2045Β/22-08-2013) Απόφαση του Υπουργού Υγείας, ορίζεται ότι για το 2013 ο προϋπολογισμός της δαπάνης του ΕΟΠΥΥ για το 2013 δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό των 520εκ. ευρώ για νοσηλείες και το ποσό των 370εκ. ευρώ για διαγνωστικές εξετάσεις.

    Επιπλέον, με την παρ. 5 του αρ. 100 του Ν. 4172/2013 καθιερώνεται κλιμακούμενο ποσοστό επί των οφειλών του ΕΟΠΥΥ για νοσηλεία, διαγνωστικές εξετάσεις και φυσικοθεραπείες των ασφαλισμένων του προς τους ιδιώτες παρόχους, ως επιστροφή (rebate) για κάθε μήνα. Το ποσό της επιστροφής που οφείλει ο πάροχος συμψηφίζεται με το ποσό που καταβάλει ο ΕΟΠΥΥ σε αυτόν και υπολογίζεται επί του νόμιμου παραστατικού.

    Με την υπ’ αρ. Υ9/οικ. 91813 (ΦΕΚ 2511Β/07-10-2013) Απόφαση του Υφυπουργού Υγείας, καθορίστηκαν τα κλιμακούμενα ποσοστά επί των οφειλών του ΕΟΠΥΥ προς τους συμβεβλημένους παρόχους, που αποτελούν βάση υπολογισμού για το rebate.

    Η ισχύς των ανωτέρω νομοθετικών ρυθμίσεων είναι αναδρομική από 01/01/2013 και έχει διάρκεια έως τις 31/12/2015.

    Σε ό,τι αφορά στο θέμα της λογιστικής απεικόνισης, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Εταιρεία δεν αποδέχεται τα εν λόγω ποσά για τους λόγους που αναφέρονται στη συνέχεια, καθώς και η προχειρότητα υπολογισμού τους, δεν επιτρέπουν στην Εταιρεία στην παρούσα φάση να επιλέξει τον ορθό λογιστικό χειρισμό τους ακόμα και στην περίπτωση που θα επέλεγε να τα αναγνωρίσει λογιστικά (π.χ. έκδοση πιστωτικών τιμολογίων ή σχηματισμός πρόβλεψης δαπάνης). Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή ενσωμάτωσης των μεγεθών αυτών στις Οικονομικές Καταστάσεις θα είχε αρνητική επίδραση στα Αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, καθώς και στα Ίδια Κεφάλαια, τόσο για την Εταιρεία, όσο και για τον Όμιλο.

    Β) Σύμφωνα με το υπ’ αρ. πρωτ. 3015/29-10-2013 έγγραφο του ΕΟΠΥΥ το ποσό επιστροφής (rebate) του άρθρου 100 παρ.5 του Ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167Α- 23.07.2013) ανέρχεται σε 6.635.374.06 ευρώ και αφορά στο πρώτο εξάμηνο του έτους 2013.

    Αντίστοιχα, σύμφωνα με το υπ’ αρ. πρωτ. 25191/12-11-2013 έγγραφο του ΕΟΠΥΥ, το ποσό της αυτόματης επιστροφής (clawback) προς τον ΕΟΠΥΥ, ανέρχεται σε 14.170.748.64 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, για το πρώτο εξάμηνο του έτους 2013.

    Σύμφωνα με το εν λόγω έγγραφο, θα ακολουθήσει έγγραφη ή ηλεκτρονική ατομική ειδοποίηση σχετικά με τη διαδικασία συμψηφισμού ή/και απόδοσης του ανωτέρω ποσού, ενώ η οριστικοποίηση του ποσού θα γίνει επί εκκαθαρισμένων οφειλών.

    Γ) Η Ιατρικό Αθηνών ΕΑΕ έχει ήδη ασκήσει 2 αιτήσεις ακυρώσεως στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων. Πέραν αυτών έχουν κατατεθεί ανάλογες προσφυγές από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Κλινικών (ΣΕΚ) και την Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών (ΠΕΙΚ). Επιπλέον, η Εταιρεία μας έχει ασκήσει 2 προσφυγές και 2 αιτήσεις αναστολής κατά των ατομικών πράξεων του ΕΟΠΥΥ στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών.

    Δ) Στις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις που αφορούν στην περίοδο από 01.01 – 30.09 2013, δεν αναγνωρίστηκαν προβλέψεις σχετικά με το rebate και το clawback, όπως αναφέρεται στη σημείωση 31 «Μεταγενέστερα Γεγονότα».

    Σύμφωνα με το ΔΛΠ 37 – Προβλέψεις, προκειμένου να ενσωματωθεί μία υποχρέωση στην Κατάσταση Οικονομικής Θέσης και αντίστοιχη δαπάνη στην Κατάσταση Συνολικών Εσόδων στις Οικονομικές Καταστάσεις πρέπει να πληρούνται τρεις προϋποθέσεις, εκ των οποίων οι δύο είναι: η αξιόπιστη μέτρηση της υποχρέωσης και η μεγάλη πιθανότητα ταμειακού διακανονισμού της. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, κατά την άποψη της Διοίκησης οι προϋποθέσεις αυτές δεν πληρούνται.

    Πιο συγκεκριμένα, κατά την γνώμη της Διοίκησης της Εταιρείας ο τρόπος υπολογισμού του clawback δεν είναι ορθός και κατά συνέπεια μη αξιόπιστος, καθώς σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο του ΕΟΠΥΥ, «η οριστικοποίηση του ποσού αυτόματης επιστροφής (clawback) του Α’ εξαμήνου 2013 θα γίνει επί εκκαθαρισμένων οφειλών». Η εν λόγω εκκαθάριση, μέχρι την ημερομηνία έγκρισης των Οικονομικών Καταστάσεων, καθώς και της παρούσης επιστολής, δεν είχε ολοκληρωθεί από την πλευρά του ΕΟΠΥΥ.

    Σε ό,τι αφορά στο rebate, η Διοίκηση της Εταιρείας όπως αναφέρθηκε στο σημείο Γ της παρούσας, έχει προσφύγει στην Ελληνική Δικαιοσύνη. Τόσο η Διοίκηση της Εταιρείας, όσο και οι νομικοί της σύμβουλοι, εκτιμούν ότι οι εν λόγω νομικές ενέργειες θα δικαιωθούν και κατά συνέπεια δεν πληρείται η τρίτη προϋπόθεση που αναφέρεται στο ΔΛΠ 37. Η ίδια εκτίμηση υπάρχει και για την περίπτωση του clawback.

    Ε) Ανεξαρτήτως των ανωτέρω πρέπει να ληφθούν υπόψη και τα εξής:

    1)    αναμένεται αναθεώρηση του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ, γεγονός που θα διαφοροποιήσει τα ανωτέρω ποσά,

    2)    τα αναφερόμενα στο rebate και clawback ποσά, έχουν προκύψει με πρόδηλα εσφαλμένους υπολογισμούς,

    3)    τα αναμενόμενα αποτελέσματα των ελέγχων των ελεγκτικών εταιρειών και η αναθεώρηση αυτών θα έχουν και αυτά επίδραση στη διαμόρφωση των ανωτέρω ποσών,

    4)    εκτός των νομικών ενεργειών που έχει προβεί η Εταιρεία μας όπως αναφέρθηκε ανωτέρω, υπάρχει σε εξέλιξη συνεργασία του Υπουργείου Υγείας με τις ιδιωτικές κλινικές για την ομαλή επίλυση όλων αυτών των προβλημάτων.

    Σύμφωνα με την ως άνω επιχειρηματολογία, η περαιτέρω γνωστοποίηση, αβέβαιων ποσών, πέραν αυτής που αναφέρεται στις Ενδιάμεσες Οικονομικές Καταστάσεις της περιόδου 01.01 – 30.09.2013 για το clawback και το rebate, ενδέχεται να παραπλανήσει και να οδηγήσει το επενδυτικό κοινό σε εσφαλμένα συμπεράσματα για την ομαλή λειτουργία της Εταιρείας και του Ομίλου στο μέλλον, παρά να διασφαλίσει το αναφαίρετο δικαίωμα ενημέρωσής του.

    Τέλος, πιστεύουμε απόλυτα ότι η Ελληνική Δικαιοσύνη στην οποία έχουμε αποτανθεί, διαπιστώνοντας το μη σύννομο των ως άνω Υπουργικών Αποφάσεων, θα μας δικαιώσει.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ