18:51 10/09
Τουρκία και Ιταλία ενώνουν δυνάμεις: Η Saipem ξεκινά την γ' φάση του πρότζεκτ φυσικού αερίου στον Εύξεινο Πόντο
Η Τουρκία επενδύει 1,5 δισ. δολάρια στο υπεράκτιο κοίτασμα φυσικού αερίου Sakarya.
Περαιτέρω συρρίκνωση της αγοράς οικιακού εξοπλισμού το 2014, σε ποσοστό που ενδεχομένως να φτάσει και το 10%, προέβλεψε ο CEO του ομίλου Φουρλής Απόστολος Πεταλάς κατά τη χτεσινή παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του εννεάμηνου στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Αν επαληθευτούν οι εκτιμήσεις του, τότε το ύψος των συνολικών απωλειών την τελευταία πενταετία θα αγγίζει το 78%, ενώ ήδη η «αποτίμηση» της αγοράς από τα 2,8 δισ. ευρώ που ήταν το 2008, έχει πέσει σήμερα στα 900 εκατ.
Αλώβητα από την πτώση της κατανάλωσης δεν αναμένεται να βγουν ούτε τα καταστήματα ΙΚΕΑ. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η πτώση των εισπράξεων στα πολυκαταστήματα οικιακού εξοπλισμού επηρέασε σημαντικά την μείωση της κερδοφορίας της Φουρλής. Οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν στα 288,6 εκατ. ευρώ, μειωμένες ατά 4,9% σε σύγκριση με το περσινό εννεάμηνο, ενώ τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 14,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα σε σχέση με πέρυσι.
Η ΙΚΕΑ από την άλλη παρουσίασε πωλήσεις 187,2 εκατ. ευρώ , μειωμένες κατά 7,8%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Το EBITDA ανήλθε στα 11,9 εκατ. ευρώ έναντι 8,9 εκατ. ευρώ, ενώ παρουσίασε ζημίες προ φόρων 3,3 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 6,7 εκατ. στην περσινή χρήση. Όπως σημειώνει ο όμιλος, το τρίτο τρίμηνο ήταν βελτιωμένο σε σχέση με τα δύο πρώτα, ενώ ανάλογες είναι οι προβλέψεις και για το τελευταίο, εντούτοις και αυτό αναμένεται να είναι πτωτικό. Και αυτό γιατί η δεν φαίνεται προς το παρόν να αλλάζει, ούτε όμως και να σταθεροποιείται, η αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.
«Αντίβαρο» αποτελούν τα σημεία παραγγελιοληψίας. Σήμερα λειτουργούν τέσσερα pick-up points προϊόντων ΙΚΕΑ σε Ρόδο, Πάτρα, Χανιά και Ηράκλειο, με τον όμιλο να προγραμματίζει το άνοιγμα ακόμη δύο, δεδομένου πως η συγκεκριμένη επένδυση είναι χαμηλή. Η συμβολή τους στον τζίρο της Φουρλής δεν είναι αμελητέα: από 4 εκατ. φέτος υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 10 εκατ. του χρόνου.
Στον άλλο κλάδο ενδιαφέροντος του ομίλου, αυτόν της λιανικής αθλητικών ειδών, υπάρχει μεγαλύτερη αισιοδοξία. Το ενδιαφέρον για την Intersport επικεντρώνεται περισσότερο στην αγορά της Τουρκίας, όπου ήδη λειτουργούν 17 καταστήματα. Όπως τόνισε ο κ. Πεταλάς προγραμματίζεται να ανοίξουν και άλλα καταστήματα στη γειτονική χώρα. Οι πωλήσεις της Intersport παρουσίασαν αύξηση κατά 2,7%, σε σχέση με το εννεάμηνο του 2012, στα 82 εκατ. ευρώ, ενώ η δραστηριότητα αθλητικών ειδών είχε EBITDA 4,5 εκατ. ευρώ, σε σχέση με 3,7 εκατ. ευρώ πέρσι.
Βίκυ Κουρλιμπίνη
vicky.kourlibini@capital.gr